اجازه دهید مهاجران پناهجو کار کنند


را شیکاگو تریبون دارد یک مقاله (متاسفانه با دیوار پرداخت) توصیف می کند که چگونه مهاجران پناهجو در شهر قادر به تامین هزینه های خود نیستند، حتی با وجود اینکه بسیاری از کارفرمایان در شهر به دنبال کارگران هستند. این مقاله وضعیت غم انگیز ونزوئلایی هایی را توصیف می کند که از سوسیالیسم گریختند تا از نظر قانونی از کار در سرزمین آزادگان منع شوند. وضعیت مشابهی در شهر نیویورک و جاهای دیگر وجود دارد. شهر برای پذیرش پناهجوی، که نمی توانند از خود حمایت کنند، تلاش می کند، حتی همانطور که از آن نیز رنج می برد کمبود عمده نیروی کار.

مهاجر، که به دنبال پناهندگی هستند می توانند به طور قانونی وارد ایالات متحده شوند و سپس منتظر رسیدگی به دعاوی خود باشند که ممکن است ماه ها یا حتی سال ها طول بکشد. در همین حال قانون فدرال حداقل شش ماه از کار آنها جلوگیری می کندو اغلب حتی طول، تر:

[Asylum] به مردم اجازه می دهد به جای ا،اج به کشوری که از آزار و اذیت یا آسیب دیدن می ترسند در ایالات متحده بمانند. اما این افراد باید درخواست پناهندگی بدهند. اگر ،ت این وضعیت را به آنها اعطا کند، از حمایت و حق قانونی اقامت در ایالات متحده برخوردار می شوند.

با این حال، یکی از چالش‌هایی که آنها با آن روبرو هستند این است که ،ت فدرال از متقاضیان می‌خواهد که 180 روز یا تقریباً شش ماه صبر کنند تا از نظر قانونی اجازه کار داشته باشند و آنها باید برای آن درخواست دهند. اجازه کار که به آن «مجوز کار» می گویند. علاوه بر این، این ساعت 180 روزه تا زم، که ،ت اولین درخواست را دریافت نکند، شروع نمی شود.

خدمات گمرکی و مهاجرت ایالات متحده اغلب بیش از 180 روز طول می کشد تا این درخواست ها را تأیید کند. وب سایت ،تی اشاره کرد که 80 درصد درخواست ها در 12 ماه بررسی می شود.

علاوه بر این، USCIS در حال تلاش برای رسیدگی به درخواست های اولیه پناهندگی است. گمرک و خدمات مهاجرت ایالات متحده قرار است درخواست پناهندگی را ظرف 30 روز بررسی کند، اما اغلب زمان بیشتری طول می کشد.

در طول این دوره طول، که آنها واجد شرایط کار قانونی نیستند، پناهجویان چاره ای جز اتکا به ،یبی از کمک های عمومی، خیریه و اشتغال غیرقانونی متز،ل ندارند. از قضا، این وضعیت به محدودکننده‌های مهاجرت اجازه می‌دهد تا این مهاجران را به ،وان یک بار و کلاغ به تصویر بکشند که چگونه حوزه‌های قضایی لیبرال مانند نیویورک در پذیرش آنها مشکل دارند. اما مهاجران تنها یک بار هستند، زیرا آنها از نظر قانونی از کار برای تأمین هزینه های خود منع شده اند. اگر ،ت فدرال کارفرمایان را از استخدام شما منع کند، شما نیز احتمالاً باری برای جامعه خواهید بود!

یک راه حل واضح برای این مشکل وجود دارد: اجازه دهید پناهجویان بلافاصله پس از ورود به ایالات متحده به صورت قانونی کار کنند. انجام این کار برای مهاجران خوب است و آنها را قادر می سازد از خود و خانواده خود حمایت کنند. همچنین برای اقتصاد ایالات متحده، به ویژه مناطقی که کمبود نیروی کار عمده دارند، مفید خواهد بود. و بار ،ت های محلی را کاهش می دهد. در واقع، دومی در واقع از درآمد مالیاتی اضافی و رشد اقتصادی حاصل از کارگران اضافی سود می برد.

سوزان کالینز، سناتور جمهوری خواه مین و آنگوس کینگ و کرستن سینما، اعضای مستقل پیش نویس پیش نویس را تهیه کرده اند. قانون مجوز کار پناهندگی، لایحه ای که زمان مجوز کار را به 30 روز کاهش می دهد. متأسفانه من خوشبین نیستم که بگذرد.

در ماه مه، ،ت بایدن یک سیاست سختگیرانه جدید را معرفی کرد که ورود پناهجویان به ایالات متحده را از ابتدا سخت تر می کند. اما سیاست جدید بوده است در دادگاه به چالش کشیده شدو ممکن است همانطور که قانون مشابه دوران ترامپ بود، سرنگون شود. حتی اگر به قوت خود باقی بماند، باز هم تعداد قابل توجهی از پناهجویان از طریق مسیرهای مختلف که طبق این سیاست مجاز است وارد ایالات متحده خواهند شد و واجد شرایط بودن کار همچنان مشکل ساز خواهد بود.

مسئله مجوز کار فقط نوک کوه یخی بزرگتر از نقص در سیستم پناهندگی ایالات متحده است. از جمله، ما باید معیارهای مضحک و ناعادلانه محدود برای واجد شرایط بودن را گسترش دهیم، که بسیاری از مردم را که از خشونت و ظلم وحشتناک فرار می کنند حذف می کند. ما همچنین باید اقدامات بیشتری را برای تسهیل مهاجرت قانونی انجام دهیم. ،ت بایدن پیشرفت های مهمی در جبهه دوم داشته است، اما باید کارهای بیشتری انجام شود.

با این حال، در این میان، گسترش صلاحیت کاری برای پناهجویان باید نسبی بدون فکر باشد. دیدن این که بهتر است این افرادی که به صورت قانونی وارد ایالات متحده شده اند، بتوانند از لحاظ قانونی از خود حمایت کنند، در حالی که اینجا هستند، دشوار نیست.


منبع: https://reason.com/volokh/2023/07/21/let-asylum-seeking-migrants-work/