ترامپ علیه کوهن یک دعوای حقوقی دیگر درباره تسلیح سازی دعوای مدنی توسط شاکی است


روز چهارشنبه، دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا از مایکل کوهن، وکیل و تعمیرکار سابق خود شکایت کرد بیش از 500 میلیون دلار در دادگاه فدرال در میامی دعوای مدنی کوهن را متهم به نقض رابطه وکیل و موکل خود با شهادت به ،وان یک شاهد کلیدی در برابر هیئت منصفه بزرگ منهتن، افشای “اطمینان” و “نشر اکاذیب” می کند که منجر به متهم شدن ترامپ به 34 مورد جنایت در جعل سوابق تجاری شد.

با نگاهی به گذشته از سال 2023 تا 1973، ترامپ در بیش از 4000 نبرد حقوقی شرکت داشته است. حداقل تا روز گذشته در دادگاه جنایی منهتن در نیویورک، زم، که رئیس جمهور سابق برای اولین بار محاکمه جنایی شد و زم، که بین وکلای خود دو طرف در دو طرف نشسته بود، بسیار افسرده و مایوس به نظر می رسید، ترامپ همیشه دوست داشت که به همان اندازه که دوست دارد گلف کند، قوطی های کوکای رژیمی اش را پایین بیاورد و فست فود مصرف کند.

اکنون که ترامپ برای چنین مخاطرات بالایی بازی می کند، بین اولین کیفرخواست و کیفرخواست های بعدی که آزادی و آزادی او در خطر است، شادی دعوا بالا،ه بخشی از درخشش خود را از دست داده است.

علی‌رغم جسارت ترامپ که فشار ناشی از سپرده‌گذاری‌ها، کیفرخواست‌ها و محاکمه‌های او در 24 ماه آینده ادامه می‌یابد، برای من تعجب‌آور نیست که ببینم رئیس‌جمهور سابق یک «نفوذ» کامل داشته باشد.

در همین حال، نفس خستگی ناپذیر ترامپ و شناسه متورم او هنوز هم بسیار در بازی هستند. بنابراین، به دنبال این نباشید که ترامپ بدون «مبارزه تا مرگ» تسلیم مخالفانش شود و مطمئناً بدون ارائه هر گونه درخواست بیهوده در زرادخانه وکلای خود برای به تعویق انداختن یا به تعویق انداختن هر گونه رسیدگی قضایی به او.

همانطور که جیمز دی. شاکی کل: پرتره ای از دونالد ترامپ در 3500 پرونده قضایی، درباره «شخصیت و اخلاق» ترامپ فاش کرده است:

اگر با دونالد ترامپ شریک شوید، احتمالاً با او دعوا خواهید کرد. اگر در دانشگاه او ثبت نام کنید یا یکی از آپارتمان های او را ب،ید، به احتمال زیاد پول خود را پس خواهید گرفت. اگر شما یک زن هستید و بیش از حد به او نزدیک می شوید، ممکن است لازم باشد مراقب پشت خود باشید. اگر بخواهید از او شکایت کنید، احتمالاً شما را بدنام خواهد کرد. اگر با او معامله ای انجام می دهید، بهتر است آن را به صورت مکتوب دریافت کنید. اگر وکیل، معمار یا حتی دندانپزشک او هستید، بهتر است از قبل حقوق بگیرید. اگر عقیده‌ای داشته باشید که علناً از او انتقاد کند، ممکن است به دلیل افترا از شما شکایت شود.

ترامپ آموخته است که وقتی پای دعوا به میان می آید، شاکی بودن بهتر از متهم بودن است. نسبت شاکی بودن وی نسبت به متهم بودن حدود 60 درصد به 40 درصد است. بسیاری از این دعاوی دو طرف توسط قضات رد شده است و برخی دیگر طبق سوابق عمومی حل نشده به نظر می رسید. در مجموع، رکورد برد و باخت ترامپ قبل از رئیس جمهور شدن، رکوردی چشمگیر بود. به گفته زین، او 451 بار پیروز و 38 بار ش،ت خورده بود.

یکی از چیزهایی که ترامپ همیشه در مورد دعواهای قضایی بیشتر دوست داشته است، توانایی او در استفاده از دادگاه ها و حاکمیت قانون به ،وان ابزاری علیه دشمنانش است.

زین ادعا می کند که «جهان بینی سیاسی ترامپ در دادگاه شکل گرفته است. او قانون را نه به ،وان سیستمی از قواعد که باید رعایت شوند و آرمان های اخلاقی باید مورد احترام قرار گیرند، بلکه به ،وان سلاحی برای استفاده در برابر دشمنانش یا مانعی که باید از کنار آن عبور کرد، می بیند.

در مورد تسلیحات، شکایت ترامپ علیه کوهن مدعی است که “فحش ترین نقض تعهدات امانتداری و قرارداد” او در ارتباط با کتاب های او رخ داده است. بی وفا (2020) و انتقام (2022)، علاوه بر آن ادعاهایی که کوهن در پاد،ت خود، “Mea Culpa” مطرح کرده است.

لنی دیویس، وکیل کوهن، این دعوی را “بیهوده” توصیف کرد و از بی،ه ای که منتشر کرد و گزارش داد توسط کوین برونینگر برای CNBC: “آقای. به نظر می‌رسد ترامپ بار دیگر از سیستم قضایی به ،وان نوعی آزار و اذیت و ارعاب استفاده می‌کند و از آن سوء استفاده می‌کند، و این نشان می‌دهد که ترامپ از خطرات قانونی احتمالی‌اش وحشت زده است و تلاش می‌کند پیامی را به دیگر شاهدان احتمالی ارسال کند که با دادستان‌ها علیه او همکاری می‌کنند. “

وقتی صحبت از مانع تراشی یا دور زدن قانون به میان می آید، تاکتیک مورد علاقه ترامپ در کنار طرح دعوای متقابل، همیشه این بوده است که یک حرکت بیهوده پس از یک حرکت بیهوده مطرح کند، بدون اینکه هدف دیگری جز فرسودگی مخالفانش، انحراف از ماهیت پرونده ها و به تعویق انداختن طول، مدت باشد. تا آنجا که ممکن است آزمایشات محقق شود.

مثلا، رویترز گزارش داد که در 12 آوریل 2023، ترامپ در نامه ای به لوئیس کاپلان قاضی منطقه ای ایالات متحده در منهتن، از طریق وکلای خود رسانه ها را مقصر دانست که چرا به دنبال به تعویق انداختن محاکمه افترا که قرار است اوا، این ماه در 25 آوریل آغاز شود بین ستون نویس مجله E. ژان کارول، شاکی و دونالد جی. ترامپ، متهم – که بیش از دو دهه پیش به او در رختکن مجلل منهتن تجاوز ،د.

برای تضمین حق رئیس جمهور سابق برای یک محاکمه عادلانه، وکلای او خواستار یک دوره چهار هفته ای “سرد شدن” شدند. در نامه آنها ادعا شده بود که در غیاب تأخیر، «بسیاری، اگر نگوییم ا،ر اعضای هیئت منصفه آینده، هنگام قضاوت درباره دفاعیات پرزیدنت ترامپ در برابر ادعای خانم کارول، اتهامات جنایی را در ذهن خود خواهند داشت» به دلیل «پوشش نفس گیر» ادعایی «فرا ازدواج» او. رابطه با استورمی دنی، هنوز در گوش آنها زنگ می زند.”

با این حال، تنها وجه مش، در مورد پوشش منفی ادعایی رسانه‌ها، خواه مربوط به دو شکایت منهتن باشد، تلاش برای لغو غیرقانونی انتخابات در شهرستان فولتون، جورجیا، یا تلاش برای سرقت اسناد محرمانه و تحقیقات در مورد اینها این است که افشاگری و پوشش رسانه ای پیرامون این موارد به ندرت توسط مخالفان ترامپ ایجاد شده است.

برع،، این ترامپ و یارانش هستند که عمداً این جنایات را ایجاد می‌کنند تا بتوانند در دادگاه‌های افکار عمومی روایت‌های نادرست یا جعلی درباره این جنایات را دستکاری کنند.

گرگ باراک استاد بازنشسته جرم شناسی و عدالت کیفری در دانشگاه میشیگان شرقی، یکی از بنیانگذاران مجله یقه سفید و جرایم شرکتی، و نویسنده از جرم شناسی درباره ترامپ (2022) که در حال نوشتن دنباله است، متهم ، جنایی رئیس جمهور سابق: پرونده دونالد ترامپ و مبارزه گمشده برای یک دموکراسی جدید تا پایان سال منتشر می شود.


منبع: https://thecrimereport.org/2023/04/13/t،p-v-cohen-is-another-lawsuit-about-the-plaintiff-in-chief-weaponizing-civil-litigation/