جاستیس ریگز، صندلی 6 و وضعیت هولدوور - قانون جزایی کارولینای شمالی
انتشار: دی 28، 1403
بروزرسانی: 06 اردیبهشت 1404

جاستیس ریگز، صندلی 6 و وضعیت هولدوور - قانون جزایی کارولینای شمالی


در سپتامبر 2023، روی کوپر، فرماندار وقت، آلیسون ریگز را برای پر ، جای خالی دادگاه عالی کارولینای شمالی که با بازنشستگی قاضی مایکل مورگان ایجاد شده بود، منصوب کرد. به ،وان یک منصوب، معاون قاضی ریگز واجد شرایط برگزاری این کرسی (صندوق 6) تا 1 ژانویه پس از انتخابات عمومی بعدی بود که بیش از 60 روز پس از رخ دادن جای خالی برگزار شد. در مورد ریگز، آن انتخابات در 5 نوامبر 2024 برگزار شد. در روند عادی وقایع، نتایج آن انتخابات در دسامبر 2024 تأیید می شد و نامزد غالب در 1 ژانویه 2025 به قدرت می رسید. با این حال، مسیر معمول را دنبال نکرد.

شمارش آرا برای کرسی 6 به طور غیرعادی نزدیک بود. پس از بازشماری، ریگز با 734 رای نسبت به رقیب خود، قاضی فعلی دادگاه تجدید نظر جفرسون گریفین، برتری کمی داشت. قاضی گریفین اعتراضات انتخاباتی را در اعتراض به آرای بیش از 60000 نفر مطرح کرد و به دلایل مختلف ادعا کرد که این افراد واجد شرایط رای دادن در این انتخابات نیستند. هیئت انتخابات ایالت کارولینای شمالی ("هیئت ایالتی") صلاحیت رسیدگی به اعتراضات گریفین را به عهده گرفت و چالش های او را رد کرد. گریفین پس از آن از دادگاه عالی کارولینای شمالی درخواست کمک کرد و هیئت ایالتی موضوع را به دادگاه فدرال منتقل کرد. دادگاه فدرال از رسیدن به اصل موضوع خودداری کرد و موضوع را اعاده کرد به دادگاه عالی کارولینای شمالی در 6 ژانویه. روز بعد (سه روز قبل از تأیید نتایج انتخابات توسط هیئت ایالتی) دادگاه عالی ایالت با درخواست گریفین برای اقامت موقت موافقت کرد منع شورای ،تی از تایید نتایج.

در این شرایط چیزهای زیادی برای باز ، وجود دارد، اما من می خواستم به یک موضوع اصلی بپردازم: با توجه به اینکه انتخابات تأیید نشده است، چه ،ی کرسی 6 را در اختیار دارد؟ و چه اتفاقی برای سایر منتخبان و منصوبان می افتد که دوره آنها به پایان می رسد و هنوز جانشینی انتخاب نشده و واجد شرایط یا منصوب نشده است؟

در مورد سوال اول، ریگز صندلی 6 را در اختیار دارد. GS 163-9، اساسنامه ای که نحوه پر شدن جای خالی دادگاه های استیناف ایالتی را تعیین می کند، نه تنها بیان می کند که یک قاضی یا قاضی منصوب تا اول ژانویه پس از انتخابات عمومی بعدی، سمت خود را حفظ می کند، بلکه همچنین می گوید که منصوب شده آن سمت را "تا زم، که جانشینی انتخاب شود" حفظ می کند. و واجد شرایط.» GS 163-9 (a). اساسنامه تا حدی کدگذاری می کند ماده ششم، § 10، قانون اساسی کارولینای شمالی، که بیان می کند که "[i]در صورت عدم وجود هرگونه ماده مغایر، همه مقامات این ایالت، اعم از منصوب یا انتخاب شده، سمت خود را تا زمان انجام انتصابات دیگر یا در صورت انتخابی بودن مناصب، تا انتخاب و صلاحیت جانشینان آنها حفظ خواهند کرد.» بنابراین، ریگز به ،وان یکی از اعضای دادگستری باقی می ماند و برای مدت نامحدودی خدمت می کند، تا زم، که نتایج انتخابات برای کرسی 6 تایید شود و نامزد غالب سوگند یاد کند. NC Const را ببینید. هنر VI، بند 7 («پیش از انجام وظایف یک دفتر، شخصی که به این سمت انتخاب یا منصوب می شود باید سوگند زیر را بپذیرد و متعهد شود...»). GS 11-7 («هر عضو مجمع عمومی و هر شخصی که برای تصدی هر سمت امانتی یا انتفاعی در کشور انتخاب یا منصوب می شود، باید قبل از تصدی سمت یا شروع به اجرای آن سمت، سوگند زیر را بپذیرد و متعهد به آن شود. ”).

همانطور که قانون اساسی تصریح می کند، همه افسران منصوب یا منتخب (نه فقط قضات و قضات استیناف) می توانند در سمت خود باقی بمانند. GS 128-7 این اختیار نگهدارنده عمومی تر را کدگذاری می کند، با این شرط که "[a]همه افسران تا زم، که جانشینان آنها انتخاب یا منصوب شوند و واجد شرایط لازم شوند، در سمت خود ادامه خواهند داد.» این قانون منع، کننده "سیاست عمومی دیرینه" ،ت در برابر پست های خالی در دفاتر منتخب و منصوب است. ببینید Baxter v. Danny Nic،lson, Inc.363 NC 829, 834 (2010). چنین جاهای خالی باعث می شود ،ت کمتر بتواند به طور مؤثر به شهروندانش خدمت کند، زیرا "همیشه باید ،ی وجود داشته باشد که این وظایف مهم رسمی را به درستی به نفع عموم انجام دهد." شناسه. (به نقل از مارکهام v. سیم،، 175 NC 135 (1918)). علاوه بر این، مقررات مربوط به تعلیق، همراه با این ا،ام که مقامات قبل از اجرای وظایف یک مقام سوگند یاد کنند، عدم اطمینان را در مورد "زم، که اختیارات یک مقام ورودی شروع می شود و اختیارات یک مقام ،وجی متوقف می شود" را از بین می برد. شناسه. در 835 (از نقل قول های داخلی حذف شده است).

در عمل، مجموعه ای از مقامات ،تی، اعم از منتخب و انتصابی، گاهی اوقات موقعیتی را اشغال می کنند. در با،تریک کارفرما مبنی بر اینکه در همان روز امضا شده بود که به یکی از کمیسیونرهای ا،ریت ابلاغ شده بود که خدمت وی \u200b\u200bبه ،وان کمیسر پایان یافته و جانشینی تعیین شده بود، اقدام به لغو مصوبه کمیسیون صنعتی کرد. دادگاه عالی ایالت استدلال کارفرما را مبنی بر اینکه کمیسر در حال ،وج در هنگام امضای حکم فاقد صلاحیت بود، رد کرد و دریافت که اختیارات وی تا زمان سوگند جانشین وی ادامه داشت.

در نوامبر 2004، دیوید مک شیهان در انتخابات رقابتی برای قاضی دادگاه منطقه در یونیون کانتی پیروز شد و قاضی ویلیامز فعلی را ش،ت داد. متأسفانه، مک شیهان قبل از تایید انتخابات درگذشت. در آن شرایط، دادستان کل توصیه کرد که قاضی ش،ت خورده دادگاه منطقه می تواند تا زم، که جانشین او تعیین شود، در سمت خود باقی بماند. ببینید نظر دادستان کل به کریستوفر دبلیو براگ محترم، دادگاه شهرستان اتحادیه (11/18/04). همچنین ببینید نظر دادستان کل به آقای گاریس نیل یاربورو، دادستان شهرستان هوک، NC 1998 op. عطای ژنرال 53 (12/3/98) (توصیه به اینکه یک کلانتری مستقر پس از پایان دوره انتخابی خود و تا زمان حل اعتراض انتخاباتی به سمت خود ادامه می دهد).

در حالی که مقامی که در حال حاضر سمت منصوب یا منتخب را بر عهده دارد، ممکن است تا زم، که جانشینی انتخاب و واجد شرایط شود، این سمت را حفظ کند، این مقام به فردی که این سمت را خالی کرده است اجازه نمی دهد دوباره آن را تصاحب کند. در افراد سابق دانکن در مقابل ساحل، رندی دانکن، قاضی دادگاه منطقه ای، در انتخابات رقابتی به قاضی دادگاه منطقه ای بنجامین بیچ ش،ت خورد. 294 NC 713 (1978). دانکن پذیرفت، و بیچ سوگند یاد کرد. دو سال بعد، مشخص شد که بیچ واجد شرایط برای منصب نیست، زیرا سن او از سن قانونی مجاز (در آن زمان 70 سال) بیشتر بود. بیچ استعفا داد و سپس فرماندار جیم هانت الیور ،ل جونیور را به این کرسی منصوب کرد. دانکن شکایت کرد و مدعی شد که به دلیل عدم صلاحیت بیچ، این موقعیت را دارد.

دادگاه عالی ایالتی استدلال دانکن را رد کرد، چیزی که "تخلیه و تسلیم دفتر به [Beach] در سال 1974 بدون مسابقه [Beach’s] درست به آن، [Duncan] بر اساس GS 128-7 یا بر اساس قانون قضائی، هیچ حقی برای از سرگیری مسئولیت نداشت. شناسه. در 720. دادگاه به این نتیجه رسید که پس از استعفای قاضی بیچ، «هیچ ، از نظر قانونی حق نداشت که به موجب انتخابات در سمت خود تصدی کند، و همچنین طبق GS 128-7 فردی متصدی با این حق قانونی برای ادامه سمت تا زم، که جانشینی به دست نیامده بود، وجود نداشت. منتخب یا منصوب شده است.» شناسه. بنابراین، استعفای قاضی بیچ یک جای خالی قانونی و واقعی در سمت ایجاد کرد که وظیفه فرماندار بود که آن را پر کند.



منبع: https://nccriminallaw.sog.unc.edu/justice-riggs-seat-6-and-،ldover-status/