از آنجایی که مخازن اقتصادی شاهدانه (به استثنای ایالت هایی که به تازگی برای استفاده پزشکی و/یا بزرگسالان آنلاین شده اند)، دعوای حقوقی حشیش در حال افزایش است. بیشتر این دعاوی حقوقی حول اختلافات شراکتی، قبوض پرداخت نشده، قراردادهای نقض شده و پرداخت بدهی است. همه کارآفرینان و مشاغل حشیش باید به روند دادرسی در مورد شاهدانه توجه داشته باشند، به خصوص در این زمان های ناب. برای آسانتر ، زندگیتان، در زیر فهرستی از پروندههای حقوقی و روندهای دادرسی در مورد شاهدانه را برای تماشا و مطالعه در تابستان و پاییز، فراتر از مشارکت غیرمعمول و رقابتهای تجاری کوچک، نگه میدارم.
ممنوعیت اسلحه مربوط به حشیش
طبق قو،ن فدرال، مصرف کنندگان شاهدانه نمی توانند سلاح گرم داشته باشند یا داشته باشند. این حتی در ایالت هایی که حشیش قانونی است و حتی برای بیماران پزشکی نیز صادق است. این حقوق اسلحه به احتمال زیاد برخلاف قانون اساسی تلقی می شود و قبلاً در چندین پرونده فدرال وجود داشته است (اینجا و اینجا را ببینید). اما اداره الکل، تنباکو، سلاح گرم و مواد منفجره (ATF) با این وجود به آنها ،بیده است. حتی در ایالت هایی که حشیش را قانونی می کنند، ،یداران اسلحه باید یک نامه را پر کنند ATF 4473 فرمی که برای موارد زیر “بله” یا “خیر” می خواهد:
آیا شما یک مصرف کننده غیرقانونی یا معتاد به ماری جوانا یا هر ماده افسردگی، محرک، مخدر، یا هر ماده کنترل شده دیگری هستید؟
هشدار: استفاده یا در اختیار داشتن ماری جوانا بر اساس قو،ن فدرال غیرقانونی است، صرف نظر از اینکه در ایالتی که شما در آن زندگی می کنید، برای اه، دارویی یا تفریحی قانونی یا غیرقانونی شده است.
افرادی که پاسخ «نه» می دهند در حالی که باید «بله» می دادند، ممکن است با اتهامات جنایت روبرو شوند (در ادامه در مورد آن بیشتر توضیح می دهیم). افرادی که پاسخ «بله» می دهند باید حتی در ایالت هایی که اجازه استفاده از حشیش را می دهند، از داشتن سلاح گرم محروم شوند. دارنده مجوز فدرال اسلحه گرم (FFL) که اسلحه گرمی را به چنین شخصی می فروشد در معرض خطر از دست دادن مجوز و حتی پیگرد قانونی قرار می گیرد – به ،وان ATF به دارندگان FFL در میشیگان یادآوری کرد زم، که میشیگان حشیش تفریحی را در سال 2020 قانونی کرد.
علیرغم موضع ATF در اینجا، دادگاه های فدرال آنقدر سریع به توافق نرسیده اند (نگاه کنید به اینجا و اینجا). این نوع پروندههای متمم دوم جالب هستند زیرا از جمله به تلاشهای ،ت برای ادعای عملاً تاکید میکنند که مصرفکنندگان حشیش خطرناک و “غیر فضیلت” هستند و بنابراین باید از مالکیت اسلحه منع شوند. به دنبال ادامه یافتن این پرونده ها در انواع دادگاه های فدرال در سراسر کشور با گذشت سال باشید.
دعاوی شهرداری
اغلب، حتی اگر رای دهندگان به قانونی شدن رای دهند، به این م،ی نیست که آنها می خواهند شاهدانه در این نزدیکی رشد کنند (کانابیس NIMBY ها زنده و سالم هستند). و این برای ،تهای شهر و شهرستان دو برابر میشود، حتی اگر ،نان آنها به قانونیسازی رأی دهند. البته، به نحوی، شکل یا شکلی، شهرها و شهرستانها میتوانند به طور کامل از قانونی شدن منصرف شوند (و قطعاً هنوز هم انجام میدهند). زمانهای دیگر، شهرها و شهرستانها برای فعالیت تجاری حشیش مقرراتی را تنظیم میکنند، و اینجاست که دعوای حقوقی شهرداری پیدا میشود. این گونه دعاوی دارای اثرات موجی هستند به این صورت که سایر ،ت های محلی بسته به اینکه دعوای حشیش چگونه پیش می رود، از آن پیروی می کنند یا نخواهند کرد.
با توجه به اینکه بیشتر ایالتهای شاهدانه، ایالتهای کنترل محلی هستند، شهرها و شهرستانها گامهای بسیار مهمی برای تضمین مجوز ،تی هستند. اگر آنها بگویند “نه”، شانس شما برای دریافت مجوز ،تی در ا،ر حوزه های قضایی به صفر می رسد. زم، که شهرها و شهرستانها مقررات مربوط به شاهدانه را تنظیم میکنند، نه تنها باید به محدودیتهای زم،، مک، و شیوهای بلکه به وسعت اختیارات پلیس خود نیز توجه داشته باشند (طراحی شده برای محافظت از سلامت و رفاه جامعه).
اگرچه بسیاری از شهرها و شهرستانها ادعا میکنند که قصد دارند «تنظیم کنند»، اما عملاً ممنوعیتهایی را از منطقهبندی، بافرهای فاصله و سایر ا،امات مجوز ایجاد میکنند (نگاه کنید به اینجابه ،وان مثال، در Malden، MA; اینجا برای مثال دیگری از پنسیلونیا. و اینجا در پونتیاک، میشیگان). دارندگان شاهدانه در ایالت های کنترل محلی باید به دقت روند دادخواهی شهرداری را زیر نظر داشته باشند زیرا یک حرکت اشتباه شما را به دادگاه می کشاند – یا شکایت برای اجرای حقوق خود یا شکایت برای توقف طرح های ساختم، و عملیاتی.
و، یادداشت کوچکی، فراموش نکنید که شهرها و شهرستانهایی را که زم، مشتاق بودند که با تصویب این قانون، مانع از توسعه بیشتر شاهدانه میشدند، باشید. مهلت قانونی، که حتی می تواند منجر به تعطیلی اجباری مشاغل موجود در طول زمان شود.
انحراف غیرقانونی محصول (و سایر رفتارهای “پسر بد”)
اخیراً همه در مورد برندهای خانه شیشه ای صحبت می کنند طرح دعوی در دادگاه. کالیفرنیا به دلیل عدم اجرای مداوم، کنترل شدید محلی منفی و مالیات های بالا، یک مشکل بازار غیرقانونی بسیار بزرگ دارد. این دادخواست ادعا میکند که ظاهراً بزرگترین کشتکننده ایالت، گلس هاوس برندز، «اگر نگوییم یکی از بزرگترین، اگر نگوییم بزرگترین، بازار سیاه شاهدانه در ایالت کالیفرنیا است». این دادخواست ادعا می کند که برندهای گلس هاوس یکی از شرکت کنندگان و خیرین اصلی همه گیری مجوز مشعل کالیفرنیا است.
فقط زمان نشان می دهد که آیا این ادعاها درست هستند یا نه (و اگر درست نیستند، احتمالاً منتظر ادعاهای متقابل در مورد افترا و افترا باشید). در هر صورت، ما باید شاهد شکایتهای قضایی بیشتری مبنی بر فعالیت غیرقانونی و/یا رفتار بد شرکتی باشیم، زیرا با توجه به بسیاری از عوامل اقتصاد کلان از جمله بازار غیرقانونی ،وشان و غیرقانونی فدرال، زنده ماندن در حشیش دشوارتر میشود. همچنین، بر اساس این کلاهبرداریهای معمولی شاهدانه، انتظار انبوهی از شکایتها را مبنی بر کلاهبرداری شرکتی و سایر رفتارهای بد داشته باشید. این ،یدار است که از همه جهات مراقب باشید!
دریافتی ها و ورش،تگی
از آنجایی که ورش،تگی فدرال (که دعوی قضایی است) برای شرکتهای حشیش در دسترس نیست، بسیاری از این شرکتهای ش،تخورده به دنبال تصمیمگیری برای حل و فصل هستند. گیرندههای منصوب شده توسط دادگاه، اشخاص ثالثی بیطرف هستند که فعالیتهای یک ،بوکار مضطرب حشیش را در اختیار خواهند گرفت.
تنها هدف گیرنده حفظ و محافظت از ،ب و کار در طول یک دوره مشکل ساز است – و اگر مراقب باشید که گیرنده شما در صنعت شاهدانه تسلط کامل داشته باشد، او معمولاً می تواند همه چیز را از فروش گرفته تا پرسنل انجام دهد. حسابداری (قدرت آنها می تواند بسیار گسترده باشد). به خاطر داشته باشید که هدف گیرنده این نیست که ،ب و کار را به نفع طلبکاران یا حتی ساختار مجدد اداره کند، بلکه این است که تجارت را تا پایان مراحل قانونی اساسی اداره کند.
انتصاب گیرندگان و رفتار با آنها توسط تنظیم کننده های شاهدانه نیز از ایالت به ایالت تغییر می کند (نگاه کنید به اینجا برای اورگان، به ،وان مثال) با مواردی مانند افشا، تغییرات در مجوز، و ادامه گزارش.
بیشتر و بیشتر شرکتهای حشیش به دنبال دریافتی برای رسیدگی به مشکلات مالی و مسائل حقوقی فزاینده خود هستند. ما اخیراً در مورد Chalice در اورگان نوشتیم، که یکی از بزرگترین گیرندههای این صنعت است و موظف به ایجاد افکتهای ریپل است. همچنین مشکل فزاینده ای وجود دارد که شرکت های شاهدانه قادر به پرداخت صورت حساب های خود نیستند، به ویژه در ایالت کالیفرنیا. انتظار می رود که در نتیجه تلاش های مجموعه ها و شکایت های بیشتری برای عدم پرداخت مشاهده شود.
پیشنهادهای فاسد یا معیوب حشیش برای مجوز رقابتی یا محدود
همانطور که بارها نوشته ام، شاهدانه یک بازی کنترل محلی است. و این اغلب منجر به این رژیم های مجوز رقابتی فوق العاده پیچیده و گران می شود. حتی درخواست در برخی از این شهرها و شهرستان ها، بسته به نوع مجوز، صدها هزار دلار برای شما هزینه دارد. و گاهی اوقات، دعواهایی از سوی افرادی که برنده نشدهاند ظاهر میشود، که مواردی مانند فساد، فرآیند معیوب یا استفاده خودسرانه از قدرت را مدعی است.
اگر در یک مسابقه صدور مجوز رقابتی (چه در سطح ایالتی یا محلی) برنده شوید، انتظار داشته باشید که برخی از دعوای حشیش را از سوی ،، که پیروز نشدند، مشاهده کنید. از طرف دیگر، به نظر میرسد که ادعاهای فساد بسته به ایالت یا شهر در حشیش در حال افزایش است. ما در حال حاضر شاهد یک دعوای فساد از فرآیند بسیار محدود و رقابتی صدور مجوز حشیش پزشکی گرجستان خارج شده و رفتارهای بد ،ت را در مکان هایی مانند میشیگان و همچنین اتهامات “پرداخت به بازی” طرح ها در شهرها، مانند ال مونته، کالیفرنیا.
قطعاً پاسخگویی نهادهای نظارتی ،تی غیرممکن نیست و همه متقاضیان ،ب و کار حشیش باید مراقب رفتارهای شرورانه مقامات ،تی برای بهبود صنعت به طور کلی باشند.
منبع: https://harrisbricken.com/cannalawblog/cannabis-litigation-to-watch/