راهنمای قوانین و چالش های حقوقی


اگر شما یکی از یک میلیارد کاربر فعال ماهانه TikTok در سرتاسر جهان هستید — یا فردی متدینLawTalkدنبال کننده — احتمالاً اخباری را دیده اید که در مورد ممنوعیت آتی TikTok در ایالات متحده بحث می کنند.

با توجه به قو،نی که مقررات یا ممنوعیت کامل TikTok را در حوزه های قضایی آمریکا هدف قرار می دهد، چیزهای زیادی در حال انجام است – به همین دلیل است که ما به روز رس، ممنوعیت TikTok را ارائه می دهیم. در زیر به چیستی TikTok، خلاصه‌ای سریع از قو،ن مربوط به TikTok در ایالات متحده و پیامدهای بالقوه این تغییرات قانونی خواهیم پرداخت.

TikTok چیست؟

TikTok یک پلتفرم رسانه اجتماعی بسیار محبوب است. ByteDance، یک شرکت فناوری اینترنت چینی، TikTok (که قبلاً به ،وان Musical.ly شناخته می شد، یک برنامه همگام سازی لب) را در سال 2018 ،یداری کرد.

TikTok کاربران را قادر می‌سازد تا ویدیوهای کوتاه را تولید، مشاهده و توزیع کنند. الگوریتم TikTok که به دلیل سیستم توصیه متمایز خود مشهور است، ویدیوهای نمایش داده شده در فید کاربر را با تجزیه و تحلیل تنظیمات برگزیده مشاهده گذشته و حساب‌ها و هشتگ‌هایی که دنبال می‌کنند، تعیین می‌کند.

اگرچه TikTok ممکن است به ،وان یک برنامه همگام‌سازی لب شروع شده باشد، اما TikTok به یک پلتفرم تولید محتوا تبدیل شده است، جایی که کاربران طرح‌های خنده‌دار، ویدیوهای سرگرمی و رقص و حتی محتوای آموزشی را گرد هم می‌آورند و موضوعاتی از سلامت روان تا سرمایه‌گذاری را پوشش می‌دهند. در نتیجه، TikTok هزاران انجمن آنلاین از جمله LawTok را ایجاد کرده است.

چرا TikTok اینقدر محبوب است؟ یکی از دلایل محبوبیت آن ماهیت اعتیادآور آن است. وقتی کاربر TikTok را باز می کند، ویدیوها تک به تک شروع به پخش می کنند و در دریایی از محتوا غوطه ور می شوند. علاوه بر این، TikTok هر ،ی را بدون در نظر گرفتن پیشینه‌اش قادر می‌سازد تا بدون زحمت محتوا تولید کند. بنابراین، حتی وکلایی که ممکن است فاقد تجربه بازاریابی باشند اما تمایل به استفاده از پلتفرم برای رشد نام تجاری یا ارتباط با سایر متخصصان حقوقی دارند، می توانند به راحتی شروع کنند.

بیشتر می خواهید؟ ما یک راهنمای کامل برای رسانه های اجتماعی برای وکلا داریم.

شخصی که در تلفن خود به برنامه TikTok نگاه می کند

تحریم های TikTok: خلاصه ای کوتاه

ایالات متحده قو،ن متعددی وضع کرده است که یا به طور کامل TikTok را ممنوع کرده و یا دارای پتانسیل انجام این کار است. بیایید با جزئیات بیشتر به آنها بپردازیم.

قانون محدود ،

در 7 مارس 2023، کنگره یک لایحه دو حزبی را ارائه کرد که به وزیر بازرگ، این اختیار را می دهد تا شرکت های مرتبط با “دشمنان خارجی” را از فعالیت در ایالات متحده منع کند. بر اساس متن فعلی این لایحه، «مخالفان خارجی» به شرح زیر طبقه بندی می شوند:

  • چین (از جمله هنگ کنگ و ماکائو)
  • کوبا
  • ایران
  • روسیه
  • ونزوئلا (در رژیم نیک، مادورو موروس)

قانون RESTRICT به صراحت به TikTok اشاره نمی کند. با این حال، متن لایحه پیشنهادی به وزیر بازرگ، این اختیار را می دهد که تیک تاک را در ایالات متحده ممنوع کند. این به گمانه زنی هایی منجر شده است که ممنوعیت TikTok در سراسر کشور در راه است.

از ژوئن 2023، قانون RESTRICT تصویب شده است دو بار توسط مجلس سنا خوانده شد و به کمیته بازرگ،، علم و حمل و نقل ارجاع شد.

قانون TikTok در دستگاه‌های ،تی وجود ندارد

در 29 دسامبر 2022، پرزیدنت بایدن قانون No TikTok در مورد دستگاه های ،تی را به قانون امضا کرد. این قانون که ابتدا در سال 2020 در سنا معرفی شد، کارمندان فدرال را از دانلود یا استفاده از TikTok در دستگاه‌های ،ت فدرال و شرکت‌های ،تی منع می‌کند.

ممنوعیت TikTok در مونتانا

در ماه مه سال 2023، مونتانا اولین ایالت آمریکا بود که TikTok را ممنوع کرد. این قانون – که از 1 ژانویه 2024 اجرایی می شود – «نهادها» (مانند اپل و گوگل) را از اجازه دادن به دیگران برای دسترسی یا دانلود TikTok در مونتانا منع می کند.

چرا TikTok ممنوع است؟

ویدئوهای کوتاه چه کاری می توانند انجام دهند تا چنین خشم ،ت ایالات متحده را بران،د؟ این موضوع کمتر به محتوای پلتفرم مربوط می شود و بیشتر به نگر، های امنیتی مربوط می شود.

این نگر،‌ها ناشی از این ترس است که ،ت چین بتواند به مالک TikTok، ByteDance، دستور دهد تا داده‌های کاربران را به اشتراک بگذارد و در نتیجه منافع امنیتی غرب را در معرض دید قرار دهد. و در واقع، ادعاهایی (در حال حاضر توسط و، دادگستری در حال بررسی است) وجود دارد که TikTok از داده های TikTok استفاده کرده است برای جاسوسی از خبرنگاران آمریکایی

بارگذاری …

Clio News بیشتری می خواهید؟

در وبلاگ ما مش، شوید و پست های وبلاگ ما را به صندوق ورودی خود تحویل بگیرید!

سیاست حفظ حریم خصوصی TikTok

خط مشی رازداری TikTok انواع اطلاعاتی را که TikTok از کاربران جمع آوری می کند، تشریح می کند. طبق سیاست حفظ حریم خصوصی، TikTok ممکن است اطلاعات زیر را در مورد کاربران جمع آوری کند:

  • اطلاعات نمایه، از جمله نام کاربری، رمز عبور، تاریخ تولد، اطلاعات تماس و هرگونه اطلاعات افشا شده در نمایه کاربر.
  • محتوای کاربر، از جمله ع،‌های آپلود شده، صدا و فیلم.
  • پیام‌هایی که از طریق قابلیت‌های پیام‌رس، پلتفرم ارسال یا دریافت می‌شوند.
  • اطلاعات ،ید، از جمله کارت های پرداخت، صورتحساب، تحویل، اطلاعات تماس و اقلام ،یداری شده.

علاوه بر این، پلتفرم نحوه تعامل کاربران با پلتفرم، اطلاعات استنباط شده، اطلاعات فنی (به ،وان مثال، آدرس IP، تنظیمات منطقه زم،، حامل های تلفن همراه و ال،ای ضربه زدن به کلید)، اطلاعات مکان و موارد دیگر را جمع آوری می کند.

چالش های قانونی برای ممنوعیت های TikTok

جای تعجب نیست که ممنوعیت های TikTok در حال حاضر با چالش های قانونی روبرو هستند (و مطمئناً موارد بیشتری نیز در راه است).

TikTok قبلا شکایت کرده است علیه ایالت مونتانا، ادعا می کند که ممنوعیت TikTok متمم اول و سایر قو،ن فدرال را نقض می کند. این شرکت همچنین ادعا می‌کند که نگر،‌ها در مورد دسترسی چین به داده‌های کاربران TikTok ایالات متحده در مونتانا “بی اساس” است.

با این حال، TikTok تنها نهادی نیست که از مونتانا به دلیل ممنوعیت TikTok شکایت می کند.

به ،وان مثال، پنج سازنده محتوای TikTok مستقر در مونتانا این کار را انجام داده اند شکایت کرده است علیه ایالت مونتانا به دلایل مشابه.

از آنجایی که این شکایت‌ها هنوز در دادگاه‌ها در حال انجام است، زمان نشان خواهد داد که چه تأثیری بر ممنوعیت TikTok مونتانا خواهند داشت.

چه زم، مقامات TikTok را ممنوع خواهند کرد؟

ممنوعیت TikTok در مونتانا از اول ژانویه 2024 اعمال خواهد شد، مگر اینکه اقدامات قانونی متعدد ثبت شده در مورد ممنوعیت لغو آن.

تعیین زمان یا اینکه آیا TikTok در یک حوزه قضایی خاص در ایالات متحده با ممنوعیت مواجه خواهد شد، چالش برانگیز است. در حالی که کارمندان ،ت فدرال از دانلود TikTok در دستگاه های خود منع شده اند، بقیه کشور در حال حاضر برای استفاده به TikTok دسترسی دارند.

شخصی در حال خواندن از طریق تلفن

به‌روزرس، تحریم TikTok: افکار نهایی ما

با ممنوعیت قریب‌الوقوع TikTok در مونتانا، ممنوعیت‌های دستگاه‌های ،تی و پیامدهای بالقوه قانون RESTRICT (در مورد چالش‌های قانونی چیزی نگویم)، در ماه‌های آینده چیزهای زیادی برای پیگیری وجود خواهد داشت.

با این وجود، این چالش‌های حقوقی پرسش‌های جالبی را در مورد توانایی‌های ،ت‌ها برای ممنوع ، آزادی بیان و بیان یا سانسور افراد ایجاد می‌کند. از آنجایی که TikTok به ،وان یک پلتفرم رسانه اجتماعی محبوبیت زیادی به دست آورده است، انتظار داریم که مقاومت قابل توجهی با هرگونه ممنوعیت بعدی روبرو شود. تا آن زمان، ما به تماشای این فضا ادامه خواهیم داد تا ببینیم چگونه ممنوعیت TikTok ممکن است بر وکلایی که از TikTok استفاده می کنند تأثیر بگذارد.

صرف نظر از پلتفرم های رسانه های اجتماعی که استفاده می کنید (در حال حاضر یا در آینده)، مراقب تعهدات اخلاقی خود در هر پلت فرم رسانه اجتماعی باشید. هرگز جزئیات پرونده خاصی را به اشتراک نگذارید و هنگام تعامل آنلاین مراقب تعامل با مشتریان (مثلاً شروع ناخواسته رابطه وکیل و موکل) باشید.

مهمتر از همه، مطمئن شوید که از پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی آنلاین استفاده کنید که به شما کمک می‌کند تجارت را پیش ببرید. در The Ultimate Social Media Playbook for Lawyers، منبع جامع ما در رسانه های اجتماعی، بیشتر بیاموزید.

ما این پست وبلاگ را در ژوئن 2023 منتشر کردیم. ا،ین به روز رس،: .

طبقه بندی شده در: کلیو


منبع: https://www.clio.com/blog/tiktok-ban/