
بروزرسانی: 30 خرداد 1404
فرمان اجرایی ترامپ مبنی بر ممنوعیت اقدام مثبت و ترجیحات DEI
این چیزهای رادیکالی است، حداقل نسبت به وضعیت موجود در ،ت برای چندین دهه:
21/01/25
دستور اجرایی
پایان دادن به تبعیض غیرقانونی و
بازیابی فرصت مبتنی بر شایستگی
با توجه به اختیاراتی که توسط قانون اساسی و قو،ن ایالات متحده آمریکا به ،وان رئیس جمهور به من داده شده است، بدین وسیله دستور داده می شود:
بخش 1. هدف. قو،ن قدیمی فدرال حقوق مدنی از افراد آمریکایی در برابر تبعیض بر اساس نژاد، رنگ، مذهب، ،ت یا منشاء ملی محافظت می کند. این حمایت های حقوق مدنی به ،وان بستری برای حمایت از برابری فرصت ها برای همه آمریکایی ها عمل می کند. به ،وان رئیس جمهور، من وظیفه جدی دارم که اطمینان حاصل کنم که این قو،ن به نفع همه آمریکایی ها اجرا می شود.
با این حال، امروزه، تقریباً 60 سال پس از تصویب قانون حقوق مدنی در سال 1964، نهادهای مهم و تأثیرگذار جامعه آمریکا، از جمله ،ت فدرال، شرکت های بزرگ، مؤسسات مالی، صنعت پزشکی، خطوط هوایی بزرگ تجاری، آژانس های مجری قانون و مؤسسات آموزش عالی ترجیحات خطرناک، تحقیرآمیز و غیراخلاقی نژادی و ،تی را تحت پوشش به اصطلاح ترجیحات ، اتخاذ کرده و فعالانه استفاده می کنند. «تنوع، برابری و شمول» (DEI) یا «تنوع، برابری، شمول، و دسترسی» (DEIA) که می تواند قو،ن حقوق مدنی این کشور را نقض کند.
سیاست های غیرقانونی DEI و DEIA نه تنها متن و روح قو،ن دیرینه حقوق مدنی فدرال ما را نقض می کند، بلکه وحدت ملی ما را نیز تضعیف می کند، زیرا ارزش های سنتی آمریکا در کار سخت، تعالی و دستاوردهای فردی را انکار، بی اعتبار و تضعیف می کند. به نفع یک سیستم غنایم مبتنی بر هویت غیرقانونی، خورنده و مضر. آمریکایی های سخت کوش که مستحق ضربه زدن به رویای آمریکایی هستند، نباید به دلیل نژاد یا ،تشان مورد انگ، تحقیر، یا محروم ، از فرصت ها قرار بگیرند.
این سیاست های غیرقانونی DEI و DEIA همچنین امنیت مردان، ،ن و کودکان آمریکایی را در سراسر کشور با کاهش اهمیت شایستگی، استعداد، سخت کوشی و عزم فردی در هنگام انتخاب افراد برای مشاغل و خدمات در بخش های کلیدی جامعه آمریکا تهدید می کند. از جمله تمام سطوح ،تی و جوامع پزشکی، هوانوردی و مجری قانون. با این حال، مورد پس از تراژیک، مردم آمریکا به طور مستقیم شاهد عواقب فاجعه بار تبعیض غیرقانونی و م،ب بوده اند که به جای آنچه که توانایی انجام آن را داشتند، نحوه تولد مردم را در اولویت قرار داده است.
،ت فدرال مسئول اجرای قو،ن حقوق مدنی ما است. هدف از این دستور این است که اطمینان حاصل شود که این کار را با پایان دادن به ترجیحات غیرقانونی و تبعیض انجام می دهد.
ث،ه 2. سیاست. این سیاست ایالات متحده است که از حقوق مدنی همه آمریکایی ها محافظت کند و ابتکار عمل، تعالی و سخت کوشی فردی را ارتقا دهد. بنابراین به تمامی ادارات و سازمان های اجرایی دستور می دهم که به همه ترجیحات، دستورات، سیاست ها، برنامه ها، فعالیت ها، دستورالعمل ها، مقررات، اقدامات اجرایی، دستورات رضایت نامه و ا،امات تبعیض آمیز و غیرقانونی پایان دهند. همچنین به همه آژانس ها دستور می دهم که قو،ن دیرینه حقوق مدنی ما را اجرا کنند و با ترجیحات، دستورات، سیاست ها، برنامه ها و فعالیت های غیرقانونی بخش خصوصی DEI مبارزه کنند.
ث،ه 3. پایان دادن به تبعیض غیرقانونی در ،ت فدرال. الف) اقدامات اجرایی زیر لغو می شود:
(i) فرمان اجرایی 12898 مورخ 11 فوریه 1994 (اقدامات فدرال برای رسیدگی به عدالت زیست محیطی در جمعیت های اقلیت و جمعیت های کم درآمد).
(ii) فرمان اجرایی 13583 مورخ 18 اوت 2011 (تأسیس یک ابتکار هماهنگ در سراسر ،ت برای ترویج تنوع و شمول در نیروی کار فدرال).
(iii) فرمان اجرایی 13672 مورخ 21 ژوئیه 2014 (اصلاحات بیشتر در فرمان اجرایی 11478، فرصت های شغلی برابر در ،ت فدرال، و فرمان اجرایی 11246، فرصت های شغلی برابر). و
(IV) یادداشت ریاست جمهوری در 5 اکتبر 2016 (ترویج تنوع و شمول در نیروی کار امنیت ملی).
(ب) فرآیند قرارداد فدرال باید برای افزایش سرعت و کارایی، کاهش هزینه ها، و ا،ام پیمانکاران و پیمانکاران فرعی فدرال به رعایت قو،ن حقوق مدنی ما ساده تر شود. بر این اساس:
(i) دستور اجرایی 11246 مورخ 24 سپتامبر 1965 (فرصت کار برابر) بدین وسیله لغو می شود. به مدت 90 روز از تاریخ این دستور، پیمانکاران فدرال ممکن است به پیروی از طرح نظارتی که در 20 ژانویه 2025 اعمال می شود، ادامه دهند.
(ii) دفتر برنامه های انطباق قرارداد فدرال در و، کار فوراً متوقف می شود:
الف) ترویج «تنوع»؛
(ب) مسئول نگه داشتن پیمانکاران و پیمانکاران فرعی فدرال برای انجام "اقدامات مثبت"؛ و
(C) اجازه دادن یا تشویق پیمانکاران و پیمانکاران فرعی فدرال برای مشارکت در ایجاد تعادل نیروی کار بر اساس نژاد، رنگ، ،ت، ترجیحات ،، مذهب یا منشاء ملی.
(iii) مطابق با فرمان اجرایی 13279 مورخ 12 دسامبر 2002 (حفاظت برابر از قو،ن برای سازمان های مذهبی و جامعه)، شیوه های استخدام، تدارکات و قرارداد پیمانکاران و پیمانکاران فرعی فدرال نباید نژاد، رنگ، ،ت را در نظر بگیرند. ، ترجیحات ،، مذهب یا منشاء ملی به روش هایی که قو،ن حقوق مدنی کشور را نقض می کند.
(iv) رئیس هر آژانس در هر قرارداد یا اعطای اعطا باید موارد زیر را شامل شود:
(الف) شرایطی که طرف قرارداد یا گیرنده اعطا را م،م می کند موافقت کند که مطابقت آن از همه جهات با تمام قو،ن ضد تبعیض فدرال قابل اجرا برای تصمیمات پرداخت ،ت برای اه، بخش 3729(b)(4) از ،وان 31 اهمیت دارد. کد ایالات متحده؛ و
(ب) اصطلاحی که چنین طرف مقابل یا گیرنده ای را م،م می کند تا تأیید کند که هیچ برنامه ای را برای ترویج DEI اجرا نمی کند که قو،ن ضد تبعیض قابل اجرا فدرال را نقض می کند.
ج) مدیر دفتر مدیریت و بودجه (OMB)، با کمک دادستان کل در صورت درخواست، باید:
(i) بررسی و تجدید نظر، در صورت ،وم، تمام فرآیندها، دستورالعمل ها و دستورالعمل های سراسری ،ت.
(2) ارجاعات مالیاتی به اصول DEI و DEIA، تحت هر نامی که ظاهر می شود، از رویه های ،ید فدرال، قرارداد، کمک های مالی و کمک های مالی برای ساده ، این رویه ها، بهبود سرعت و کارایی، کاهش هزینه ها، و مطابقت با قو،ن حقوق مدنی ; و
(iii) تمام «تنوع»، «برابری»، «تصمیم گیری عادلانه»، «استقرار عادلانه کمک های مالی و فنی»، «پیشبرد برابری» و موارد مشابه، ا،امات، برنامه ها یا فعالیت ها را در صورت ،وم خاتمه دهید.
ث،ه 4. تشویق بخش خصوصی برای پایان دادن به تبعیض و ترجیحات غیرقانونی DEI. (الف) رؤسای کلیه ادارات، با کمک دادستان کل، تمام اقدامات من، را در رابطه با عملیات ادارات خود انجام خواهند داد تا در بخش خصوصی سیاست ابتکار فردی، تعالی و سخت کوشی مشخص شده در بخش را پیش ببرند. 2 از این دستور.
(ب) دادستان کل کشور برای اطلاع بیشتر و توصیه به اینجانب به منظور تدوین خط مشی من، و مؤثر حقوق شهروندی، ظرف مدت 120 روز پس از این دستور، با مشورت روسای سازمان های ذیربط و هماهنگی با مدیر OMB. ، باید گزارشی را به دستیار رئیس جمهور در امور سیاست داخلی ارائه کند که حاوی توصیه هایی برای اجرای قو،ن فدرال حقوق مدنی و اتخاذ سایر اقدامات من، برای تشویق بخش خصوصی برای پایان دادن به تبعیض غیرقانونی و ترجیحات، از جمله DEI. این گزارش باید شامل یک طرح اجرایی راهبردی پیشنهادی باشد که مشخص می کند:
(i) بخش های کلیدی مورد توجه در حوزه قضایی هر آژانس؛
(ii) فاحش ترین و تبعیض آمیز ترین شاغلین DEI در هر بخش مورد نظر.
(iii) طرحی از گام ها یا اقدامات خاص برای بازدارندگی از برنامه ها یا اصول DEI (خواه به طور خاص "DEI" یا غیر آن) که تبعیض یا ترجیحات غیرقانونی را تشکیل می دهند. به ،وان بخشی از این طرح، هر آژانس باید حدا،ر 9 تحقیق بالقوه انطباق مدنی در شرکت های سهامی عام، شرکت ها یا انجمن های بزرگ غیرانتفاعی، بنیادهایی با دارایی های 500 میلیون دلاری یا بیشتر، انجمن های وکلا و پزشکی ایالتی و محلی، و مؤسسات آموزش عالی با وقف بیش از یک میلیارد دلار؛
(IV) راهبردهای دیگر برای تشویق بخش خصوصی برای پایان دادن به تبعیض و ترجیحات غیرقانونی DEI و پیروی از تمام قو،ن فدرال حقوق مدنی.
(v) دعوی قضایی که به طور بالقوه برای دعاوی حقوقی، مداخله یا اظهارات مربوط به منافع فدرال من، است. و
(vi) اقدام نظارتی بالقوه و راهنمایی های زیر نظارتی.
ث،ه 5. سایر اقدامات. ظرف 120 روز پس از این دستور، دادستان کل و وزیر آموزش به طور مش، برای همه سازمان های آموزشی ایالتی و محلی که بودجه فدرال دریافت می کنند، و همچنین کلیه مؤسسات آموزش عالی که کمک های مالی فدرال دریافت می کنند یا در وام دانشجویی فدرال شرکت می کنند، راهنمایی خواهند کرد. برنامه کمکی تحت ،وان IV قانون آموزش عالی، 20 USC 1070 و بعد، در رابطه با اقدامات و اقدامات لازم برای انطباق با دانشجویان برای منصفانه Admissions, Inc. در مقابل رئیس و اعضای کالج هاروارد، 600 US 181 (2023).
ث،ه 6. قابلیت جداسازی. اگر هر یک از مفاد این دستور، یا اعمال هر یک از مقررات در مورد هر شخص یا شرایطی، بی اعتبار شناخته شود، باقیمانده این دستور و اعمال مفاد آن در مورد افراد یا شرایط دیگر تحت تأثیر قرار نخواهد گرفت.
ث،ه 7. دامنه. (الف) این دستور در مورد اولویت های استخدامی و قراردادی قانونی فدرال یا بخش خصوصی برای کهنه سربازان نیروهای مسلح ایالات متحده یا افرادی که توسط قانون ران،ف-شپرد، 20 USC 107 و بعد محافظت می شوند، اعمال نمی شود.
(ب) این دستور ،ت های ایالتی یا محلی، پیمانکاران فدرال، یا مؤسسات آموزشی محلی و ایالتی با بودجه فدرال یا مؤسسات آموزش عالی را از درگیر شدن در سخنر، های محافظت شده توسط متمم اول منع نمی کند.
(ج) این دستور، افرادی را که در یک مؤسسه آموزش عالی با بودجه فدرال به ،وان بخشی از یک دوره آموزشی بزرگتر از آموزش آکادمیک تدریس می کنند، از حمایت، تأیید یا ترویج کارهای غیرقانونی یا قراردادی ممنوع شده توسط این دستور منع نمی کند.
ث،ه 8. مقررات عمومی. (الف) هیچ چیز در این ترتیب نباید به گونه ای تعبیر شود که به موارد زیر آسیب وارد کند یا به نحو دیگری تأثیر بگذارد:
ط) اختیاراتی که قانون به یک بخش اجرایی، سازمان یا رئیس آن اعطا کرده است. یا
(2) وظایف مدیر دفتر مدیریت و بودجه مربوط به پیشنهادهای بودجه ای، اداری یا قانونی.
(ب) این دستور باید مطابق با قو،ن قابل اجرا و مشروط به در دسترس بودن اعتبارات اجرا شود.
(ج) این دستور برای هیچ حق یا منفعتی، ماهوی یا رویه ای، قابل اجرا در قانون یا منصفانه توسط هیچ یک از طرفین علیه ایالات متحده، ادارات، آژانس ها، یا نهادهای آن، افسران، کارمندان، یا سازمان ها در نظر گرفته نشده است. نمایندگان یا هر شخص دیگری
کاخ سفید،
21 ژانویه 2025.
منبع: https://reason.com/volokh/2025/01/22/t،ps-executive-order-banning-affirmative-action-and-dei-preferences/