مالکیت خات – قانون کیفری کارولینای شمالی قانون جزایی کارولینای شمالی


خوانندگان ممکن است در مورد این گیاه که معمولاً به ،وان شناخته می شود شنیده باشند خط یا قات (یا شما گربه ماهی می خورید، برای افرادی که به گیاه شناسی تمایل دارند). این گیاه بومی آفریقا است و در بخش‌هایی از آن قاره و همچنین بخش‌هایی از خاورمیانه پرطرفدار است و به طور معمول و قانونی در برخی از آن مکان‌ها استفاده می‌شود. هنگامی که گیاه خورده می شود، به ،وان یک محرک عمل می کند. همانند محرک‌های آشناتر، کاربران تمایل دارند احساس خفیف هوشیاری و سرخوشی را در دوزهای کمتر تجربه کنند. دوزهای بزرگتر می تواند باعث ایجاد تفکر هذی،، شیدایی، پارانویا و مشکلات قلبی (از جمله سایر اثرات مضر بالقوه) شود. کاربران معمولاً گیاه را با جویدن برگ های آن می بل،د. اگرچه این گیاه عجیب و غریب است، اما گاهی اوقات به کارولینای شمالی راه پیدا می کند. من گزارش های حکایتی از حضور آن در دورهمی شنیده ام و این داستان اخیر از WRAL News اشاره کرد که به ،وان بخشی از تحقیقات نامربوط در شهرستان جانستون پیدا شد. این پست به بررسی قو،ن ایالتی در مورد تملک و توزیع خات می پردازد. برای جزئیات بیشتر بخو،د.

خات حاوی مواد کنترل شده است و مشکل است. خات به خودی خود در ایالت تنظیم نمی شود، اما ،یباتی که در گیاه یافت می شوند، مواد کنترل شده تحت فصل 90 اساسنامه عمومی کارولینای شمالی هستند. در حین رشد و در 48 ساعت اول پس از برداشت، گیاه حاوی کاتینون است، ماده ای که در ج، I تحت GS 90-89(5)(b). پس از آن زمان، کاتینون به کاتین تجزیه می شود، یک ،یب شیمیایی متمایز که به ،وان داروی ج، IV طبقه بندی شده است. GS 90-92(3)(e). ما حداقل یک مورد منتشر شده در مورد این موضوع داریم، State v. محمد، 199 برنامه NC. 610 (2009). که در محمدمتهم به نگهداری به قصد فروش یا تحویل یک داروی ج، یک (کاتینون) بر اساس توزیع ظاهری خات متهم شد. به هیئت منصفه در پرونده شواهدی در مورد خات و چگونگی تجزیه کاتینون موجود در گیاه پس از مدت کوتاهی به کاتین ارائه شد. بنابراین، هیئت منصفه می‌دانست که شخص ممکن است خات را بدون داشتن کاتینون در اختیار داشته باشد، و این دو اصطلاح نباید به جای یکدیگر استفاده شوند. شناسه. در 613. با این حال، دادگاه بدوی تنها به هیئت منصفه دستور داد که خات یک ماده برنامه اول است، بدون پرداختن به نکات ظریف شیمیایی. این یک خطای آشکار بود و منجر به محاکمه جدیدی برای متهم شد.

برنامه اول یا برنامه چهارم؟ همانطور که خوانندگان معمولی می دانند، تفاوت زیادی بین داشتن یک ج، I (معمولاً یک جنایت ک، I به هر میزان) و داشتن یک ج، IV (معمولاً یک جنایت ک، 1 است، مگر اینکه 100 دوز یا بیشتر دخیل باشد) وجود دارد. دیدن GS 90-95 (d). اینکه یابنده حقیقت معتقد است که خطی که متهم در اختیار دارد حاوی کاتینون یا کاتین است، تفاوت بین جنایت و جنحه در مواردی که شامل مقادیری از گیاه است، خواهد بود. عدم وجود آزمایش در زم، مربوط به در اختیار داشتن متهم که حضور کاتینون را نشان می‌دهد (که با توجه به بازه زم، کوتاه قبل از تبدیل دارو، به نظر می‌رسد یک سفارش طول، است) یا شواهد دیگری مبنی بر اینکه خات در حال رشد یا تازه برداشت بوده است، متهمان احتمالاً با جنایت مواجه خواهند شد. مسئولیت فقط برای در اختیار داشتن ماده ج، IV. یک آنالیز شیمیایی قابل اعتماد معمولاً در هر صورت مورد نیاز است. نگاه کنید به State v. Ward364 NC 133, 143 (2010) (با اذعان به این که «،اوین فنی و شیمیایی خاص» که توسط قانونگذار ارائه شده است معمولاً برای اثبات رفتار مجرمانه تحت فصل 90 نیاز به یک تحلیل علمی دقیق دارد).

در مورد PWIMSD و قاچاق چیست؟ با عطف به جرایم توزیع جدی‌تر، در اختیار داشتن قصد ساخت، فروش یا تحویل (“PWIMSD”) مواد موجود در خات بدون در نظر گرفتن جنایت خواهند بود، اما PWIMSD cathinone یک جنایت ک، H است، در حالی که PWIMSD cathine یک جنایت ک، I است. در مورد تولید نیز صدق می کند). به طور مشابه، فروش کاتینون یک جنایت ک، G است، در حالی که فروش کاتین از ک، H است. دیدن GS 90-95 (b) (1) و (2).

هیچ ماده ای در قو،ن قاچاق ما وجود ندارد که در مورد کاتینون یا کاتین اعمال شود. در حالی که GS 90-95(h)(3d) قاچاق را ممنوع می کند جایگزین شده است کاتینون (مشتق مصنوعی کاتینون)، هیچ قانونی قابل مقایسه با کاتینون یا کاتین وجود ندارد. تعاریف فصل 90 ما این تمایز را تأیید می کند – در حالی که (دوباره) کاتینون به ،وان ج، I در GS 90-89 (5) (b) ممنوع است، کاتینون جایگزین به طور جداگانه در GS 90-89 (5) (j) فهرست شده است. بنابراین قو،ن قاچاق در مورد کاتینون یا کاتین اعمال نمی شود و جدی ترین جرایمی که می توان برای توزیع متهم کرد، فروش/تحویل و PWIMSD است.

دفاع از اتهامات مربوط به خات. در حالی که من گمان می کنم که پیگرد قانونی مربوط به خات در ایالت نسبتاً نادر است، بازیگران سیستم دادگاه در مناطق شهری یا در جوامعی با جمعیت بیشتری از مردم کشورهای آفریقایی و خاورمیانه که این ماده در آنها رایج است، ممکن است هر از گاهی با این موضوع مواجه شوند. چند پیشنهاد برای م،ع، که پرونده مربوط به خات را دارند:

اول، برای کمک به تعیین ماهیت زودگذر مواد و ارزیابی هر گونه تجزیه و تحلیل شیمیایی توسط ،ت، شاهد متخصص خود را دریافت کنید. همچنین ممکن است برای تعیین مقدار دوز مواد به یک متخصص نیاز باشد. در اختیار داشتن کتین ج، IV به جرم جنایت، ،ت را م،م می کند که ثابت کند متهم بیش از صد واحد دوز داشته است (وگرنه این جرم یک جنایت ک، 1 است). GS 90-95(d)(2). و دوز معمولاً در پرونده‌های PWIMSD برای هر یک از مواد یک مسئله است – آیا متهم صرفاً مقداری شخصی از دارو را در اختیار داشت یا مقداری مطابق با قصد توزیع بود؟ با توجه به سوالات و پیچیدگی های احتمالی در اینجا، کمک متخصص به شدت توصیه می شود.

دو، به یاد داشته باشید که ناآگاهی از قانون دفاع نیست. به طور کلی State v. Rogers را ببینید، برنامه 68 NC. 358 (1984). شخصی که اخیراً از کشوری که خات قانونی است به کارولینای شمالی مهاجرت کرده است و می‌داند که این گیاه حاوی کاتینون و کاتین است، نمی‌تواند نادیده گرفتن قانون ما را بهانه کند (بیش از او برای سایر مواد کنترل‌شده یا رفتار مجرمانه‌ای که ممکن است باشد. قانونی در جای دیگر). ناآگاهی از قانون می‌تواند عامل مرتبطی در مذاکره در مورد ادعا یا به‌،وان مدرک تخفیف باشد، اما این یک دفاع در ایالت نیست.

در مقابل، ناآگاهی از واقعیت تصرف یا اشتباه در مورد ماهیت ماده تصرف شده به این موضوع مربوط می شود که آیا متهم آگاهانه دارای یک ماده کنترل شده بوده و می تواند دفاع باشد یا خیر. ایالت علیه بون301 NC 284 (1984); همچنین ببینید NCPI-Crim. 260.10 در n. 2. بنابراین، در حالی که برای یک متهم دفاعی نیست که ادعا کند فکر می کند کاتینون یا کاتین قانونی است، این دفاعیه برای متهم است که ادعا کند (مثلا) که نمی دانسته خات در صندوق عقب ماشینی که قرض کرده است، یا او صادقانه معتقد بود که برگ های گیاه ریحان یا گیاه قانونی دیگری است. حتی برای یک متهم دفاعی است که ادعا کند نمی‌دانست که خات دارای مواد کنترل‌شده است – این آگاهی از داشتن ماده کنترل‌شده مهم است. با این اوصاف، معمولاً استنباط می‌شود و متهم حق دریافت دستورالعمل هیئت منصفه در این مورد را ندارد، مگر اینکه شواهد محاکمه‌ای مبنی بر عدم آگاهی وی وجود داشته باشد. ایالت علیه پرز، برنامه 55 NC. 92 (1981).

صحبت از دستورالعمل هیئت منصفه، محمد مورد اشاره شده در بالا معتقد است که هیئت منصفه باید در مورد ماده (یا مواد) کنترل شده خاص مورد بحث آموزش ببیند و دستورالعمل هیئت منصفه در مورد داشتن “خات” به ،وان ماده کنترل شده اشتباه است. همچنین توجه داشته باشید که داشتن کاتین احتمالاً جرم کمتری برای در اختیار داشتن کاتینون نیست، زیرا این دو ،یبات شیمیایی متمایز هستند و هویت ماده کنترل شده یک ،صر اساسی است که باید به طور خاص اعلام شود. به ،وان مثال، State v. Board, 296 NC 652, 657 (1979). در جایی که در کیفرخواست فقط جرم ج، I ادعا شده است، احتمالاً وضعیت همه یا هیچ برای ،ت است – اگر شواهد نشان دهد که متهم به جای کاتینون کاتین داشته است، متهم به جای اینکه در ج، مجرم باشد، مقصر نیست. جرم IV برای اینکه هیئت منصفه هر دو جرم را در نظر بگیرد، باید هر کدام در سند اتهام ذکر شود.

در نهایت، به یاد داشته باشید آزبورن قانون-شما باید به شواهد شناسایی نامن، دارو به ،وان شهادت کارشناسی نادرست تحت NC Evid اعتراض کنید. R. 702 یا موضوع شناسایی برای بررسی استیناف لغو خواهد شد. این کافی نیست که منتظر بسته شدن مدارک ،ت باشیم و بر اساس این استدلال که هیچ مدرک شناسایی قابل اعتمادی ارائه نشده است، اقدام به رد آن کنیم. ایالت علیه آزبورن, 372 NC 619 (2019). اگر وجود دارد هر شواهد موجود در پرونده که یابنده واقعیت می‌تواند از روی آن مشخص کند که این ماده یک ماده کنترل‌شده است – خواه این شواهد به درستی پذیرفته شده باشد یا قابل اعتماد باشد – در این صورت شواهد برای مقاومت در برابر درخواست رد به دلیل شواهد ناکافی کافی است. شناسه. (بیشتر در مورد آزبورن قانون را می‌تو،د در اینجا و اینجا پیدا کنید.) در زمینه خات (مانند سایر موارد مواد مخدر)، شواهد شناسایی نادرست ممکن است شامل نظر شاهد غیرعلمی باشد که ماده را از طریق بینایی یا بویایی یا نتایج آزمایش‌های مید، بدون تجزیه و تحلیل شیمیایی قابل اعتماد شناسایی می‌کند. . اعتراضات خاصی را تحت NC Evid مطرح کنید. R. 702 هر بار که شواهد غیر قابل اعتماد شناسایی دارو در طول کارآزمایی است،اج می شود.

خوانندگان، آیا مواردی را در حوزه قضایی خود مشاهده کرده اید که مربوط به خات است؟ اگر چنین است، من دوست دارم در مورد آن بشنوم. اگر مایل به اشتراک گذاری هستید، یا اگر سؤال یا بازخوردی دارید، می تو،د مانند همیشه در [email protected] با من تماس بگیرید.


منبع: https://nccriminallaw.sog.unc.edu/possession-of-khat/