نظر جدید روند رو به رشد دور از سیاست امداد ورشکستگی شاهدانه را تأیید می کند


همانطور که در صنعت شاهدانه کاملاً آگاه هستند، گزینه ورش،تگی تا به امروز برای حشیش یا بسیاری از مشاغل مجاور حشیش وجود نداشته است. دادگاه ها به طور مداوم نشان داده اند که بدهکار، که در صنعت حشیش کار می کنند یا درآمد قابل توجهی از فعالیت حشیش به دست می آورند (مستقیم یا غیرمستقیم) نمی توانند از ورش،تگی، یک مک،سم فدرال استفاده کنند، تا زم، که ماری جوانا طبق قو،ن فدرال غیرقانونی باقی بماند. منی عرصه ها تصمیمی که در سال 2014 گرفته شد، مشاهده کرد که هنگام “اعطا”، شرایط به ویژه ناخوشایند می شود [relief to the debtor] مستقیماً شامل یک دادگاه فدرال می شود که ثمرات و ابزار فعالیت جنایی فدرال را اداره می کند.»

اکنون یک دهه است که این منطق بدون استثنا حاکم است. اینجا و آنجا، دادگاه ورش،تگی در سناریوهای بسیار محدود و خاص، مانند زم، که مدار نهم طرح سازماندهی مجدد گروهی از شرکت‌های املاک و مستغلات مجاور حشیش را در سال 2019 تأیید کرد، از بین می‌رود (این پست را اینجا ببینید). یک مورد اخیر شاید سناریوی خاص دیگری را نشان می دهد که در آن به یک تجارت پریشان حشیش این شانس داده شد تا طبق قانون فدرال ورش،تگی را دنبال کند.

حقایق In re: The Hacienda Company, LLC

شرکت Hacienda، LLC (“HC”) در تجارت عمده فروشی و بسته بندی محصولات شاهدانه تحت “شرکت لول هرب” فعالیت می کرد. نام تجاری، همچنین به ،وان “مزرعه Lowell” شناخته می شود. در فوریه 2021 فعالیت خود را متوقف کرد. پس از توقف فعالیت، ارزش خود را با ساختار فروش به ،وان مالکیت م،وی، نه فروش یک تجارت حشیش، به یک شرکت تجاری کانادایی منتقل کرد. تنها تجارت این شرکت کانادایی رشد و فروش حشیش است که طبق قو،ن کانادا قانونی است. در مقابل، HC 9.4 درصد از سهام شرکت کانادایی را دریافت کرد.

پس از این، HC برای ورش،تگی در ناحیه مرکزی کالیفرنیا اقدام کرد. متعاقباً امین ایالات متحده درخواستی مبنی بر رد پرونده ورش،تگی HC را با همان منطق ارائه کرد که اجازه دادن به ورش،تگی ،وماً شامل نقض قانون مواد کنترل‌شده (“CSA”) است.

حکم و دلیل دیوان

دادگاه درخواست امین برای عزل را رد کرد. نظر خود را با اشاره به این که متولی در اثبات هرگونه نقض مستمر CSA، فقط نقض پیش از دادخواست، ش،ت خورده است – که عامل مهمی بود:

«… [T]حکم آزمایشی این است که این تفسیر از بخش 856 (a) CSA بیش از حد است. به نظر می رسد که مالکیت غیرفعال بدهکار بر سهام، با قصد انحلال آن سهام برای پرداخت بستانکاران و در نتیجه پایان دادن به هرگونه ارتباط با شاهدانه، مخالف قصد سود بردن از یک طرح در حال انجام برای توزیع حشیش باشد. بنابراین، حکم آزمایشی این است که UST نقض بند 856 (a) CSA را ثابت نکرده است. … بدهکار پیشنهاد نمی کند، پس از درخواست، از هیچ یک از دارایی های باقی مانده خود برای “سرمایه گذاری” در هر شرکتی (مرتبط با حشیش یا غیر آن) استفاده کند. در عوض، بدهکار پیشنهاد می‌کند سهام را بفروشد و وجه نقد حاصل را بین طلبکاران توزیع کند.»

در نهایت، دیوان بر این باور بود که دادگاه ورش،تگی می‌تواند از صلاحدید خود برای تعیین اینکه آیا ارتباط بدهکار با سود حشیش یا سرمایه‌گذاری‌های گذشته یا آتی در حشیش، موجب رد دادخواست آن می‌شود یا خیر، استفاده کند. بر خلاف این روند، دادگاه در ادامه نوشت که کنگره سیاست «تحمل صفر» را برای هیچ غیرقانونی اتخاذ نکرده است. این نشریه نوشت که «برخی از بزرگ‌ترین پرونده‌های ورش،تگی تجاری، مانند شرکت گاز اند الکتریک پاسیفیک … با شهرت «ارین بروکوویچ»، شامل فعالیت‌های مجرمانه ادعایی یا واقعی است. به طور مشابه، حتی ورش،تگی‌های ،ب‌وکارهای کوچک که شامل رستوران‌ها یا ساختمان‌های آپارتم، می‌شود، به طور منظم شامل نقض مقررات بهداشتی و ایمنی می‌شود:

«اگر همه نمونه‌های فوق «علت» ا،اج باشد، این دادگاه ممکن است مجبور شود بیشتر پرونده‌های ورش،تگی را رد کند. این به همه حوزه‌هایی که کنگره با استفاده از تمام ابزارهای قانون ورش،تگی تلاش کرد از آنها محافظت کند، از جمله طلبکاران، بدهکاران، کارکنان بدهکاران، و ،ت‌ها و جوامع محلی که به توانایی بدهکاران برای سازماندهی مجدد امور مالی و از سرگیری مشارکت‌ها وابسته هستند، آسیب می‌رساند. به تجارت و جامعه.»

بردن

همانطور که در مورد موارد دیگر نوشتیم، این یک وضعیت بسیار محدود است که در آن بدهکار شاهدانه را از دارایی های خود واگذار کرد. یک شرکت شاهدانه نمی‌تواند تحت فصل 11 سازماندهی مجدد کند یا طبق فصل 7 منحل شود، اگر همچنان در زمینه محصولات شاهدانه فعالیت داشته باشد. با این حال، دستور و پیام کلی نظر به وضوح نشان دهنده گسست از رویکرد تحمل صفر است که برای این موارد معمول بوده است.

لازم به ذکر است که متولی در 9 ژانویه 2023 نسبت به این تصمیم درخواست تجدیدنظر داد. ما این سند را زیر نظر خواهیم گرفت و در مورد چگونگی روند رسیدگی استیناف در ماه های آینده گزارش خواهیم داد.

برای پست های دیگری که در مورد این موضوع نوشته ایم، بررسی کنید:


منبع: https://harrisbricken.com/cannalawblog/new-opinion-confirms-growing-trend-away-from-zero-tolerance-cannabis-bankruptcy-relief-policy/