هارد کامپیوتر خانگی فروشگاه اینترنتی سازگار

ذخیره یک فایل در فضای ابری به معنای ذخیره آن به صورت آنلاین است، جایی که فضایی در دستگاه شما اشغال نمی کند. با Dropbox، می‌توانید تا 3 ترابایت فضای ذخیره‌سازی در یک حساب شخصی داشته باشید که تقریباً برای هر نوع فایلی قابل استفاده است و با حساب‌های Dropbox Business Advanced و Enterprise به همان اندازه که نیاز دارید فضای ذخیره‌سازی داشته باشید. یک کامپیوتر به یک سیستم عامل نیاز دارد تا کاربران بتوانند با آن تعامل داشته باشند و از آن استفاده کنند.

  • در‌واقع هارد دیسک‌های 2.5 اینچی زیادی وجود ندارد که بتوان از آن‌ها برای افزایش حافظه داخلی لپ تاپ ‌ها استفاده کرد؛ اما درایو هیبریدی Firecuda سیگیت تعادل خوبی ایجاد می‌کند و به عنوان بهترین هارد دیسک برای لپ تاپ معرفی می‌شود.
  • اگر قاب هارد اکسترنال را باز کنید در داخل آن یک هارد اینترنال را مشاهده خواهید کرد.
  • ارتقای این درایوها احتمالاً باعث ابطال گارانتی می‌شود و باید راهنمای مخصوص هر مدل را بخوانید.
  • بدین ترتیب، هنگام انتخاب قاب یا باکس هارد مناسب باید این پارامترها را مدنظر قرار دهید.

شاید برای شما هم سوال باشد وظیفه هارد در کامپیوتر چیست؟ هارد دیسک یکی از قطعات اصلی و معمولا بزرگترین سخت افزار ذخیره سازی اطلاعات هر کامپیوتری می‌باشد. توسط کابل USB به درگاه خروجی لپ‌تاپ، کیس یا از طریق کابل OTG به گوشی هوشمند و تبلت وصل شده و می‌توانید اطلاعات را روی هارد ذخیره کرده و یا از روی آن بخوانید. عموما این نوع هارد برای ذخیره سیستم‌عامل و نرم‌افزارها استفاده نمی‌شود بلکه بیشتر کاربرد آرشیوی و ذخیره فایل‌های کم‌ استفاده‌تر دارند. این نوع هارد بر خلاف هارد اینترنال، امکان انتقال اطلاعات از یک کامپیوتر به کامپیوتر دیگر را به راحتی فراهم می‌کند. در‌واقع بهترین هارد دیسک برای لپ تاپ می‌تواند اسناد و پروژه‌های مهم شما را بازیابی، ذخیره و محافظت کند؛ با این‌حال برخلاف بهترین SSD ها که سریع‌تر و قوی‌تر هستند، مستعد آسیب یا از کار افتادگی نیز می‌باشد.

هارد اینترنال

نمونه‌هایی از درایوهای فلش قابل بوت شامل دیسک نصب ویندوز مایکروسافت، GParted Live، Ubuntu Live یا UBCD است. برخی از کامپیوترها همچنین از بوت شدن از طریق شبکه با PXE (محیط اجرای پیش راه اندازی) پشتیبانی می‌کنند. در گذشته، کامپیوترهای قبلی هارد دیسک نداشتند، زیرا هنوز اختراع نشده بودند یا خیلی گران بودند. با این حال، امروزه تقریباً همه رایانه‌ها دارای یک هارد دیسک یا یک دستگاه ذخیره سازی هستند که به عنوان هارد دیسک عمل می‌کند. کامپیوترهایی که امروزه استفاده می‌شوند و فاقد هارد دیسک هستند به عنوان ایستگاه‌های کاری بدون دیسک شناخته می شوند و اغلب در محیط‌های کاری یافت می‌شوند.

1# انواع هارد اینترنال (Internal Hard)

کاربران با در نظر داشتن عملکرد خود قادر خواهند بود مدل مدنظر خود را انتخاب کرده و استفاده لازم را ببرند. این کار آسانی است، چون کابل‌ها تنها به یک صورت به درایو متصل می‌شوند. گام‌های نصب یا جایگزینی درایو جدید بسته به این که درایو جدید روی لپ‌تاپ نصب شود یا رایانه رومیزی، اندکی متفاوت خواهد بود. انتقال سیستم‌عامل و همه داده‌ها و برنامه‌های نصب شده روی سیستم، بدین معنی است که لازم نیست در مورد نصب مجدد ویندوز، راه‌اندازی و پیکربندی مجدد آن و سپس نصب تک‌تک برنامه‌های مورد نیاز نگرانی داشته باشید. اینک که در مورد خرید درایو خود تصمیم گرفته‌اید و آماده نصب کردن آن هستید، گام بعدی آن است که بدانید آیا می‌خواهید سیستم‌عامل خود را به یک درایو جدید انتقال دهید یا آن را به طور کامل از نو نصب کنید.

به عبارتی می توان گفت کابل ها باعث پایین آمدن سرعت انتقال اطلاعات می شوند. این نوع هارد دیسک ها آداپتور به همراه دارند و این امر باعث افزایش فضای اشغالی و بالا رفتن وزن می شود. این نوع هارد اکسترنال مانند فلش مموری است و
به جای دیسک گردان از خازن، ترانزیستور و غیره برای نگهداری اطلاعات استفاده می کند. در واقع می توان گفت هر کامپیوتر ظرفیت اتصال 4 هارد اینترنال PATA را داشت.

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار