کالیفرنیا از بازار غیرقانونی شاهدانه دست کشید


کالیفرنیا بزرگترین بازار حشیش قانونی در جهان را دارد – این یک اقتصاد بزرگتر نسبت به برخی از کشورهای کوچک اما در حالی که بازار تنظیم شده ایالت گلدن بزرگ است، بازار غیرقانونی آن بسیار بزرگتر است.

کالیفرنیا یک مشکل بزرگ بازار حشیش غیرقانونی دارد

در سال 2019، گزارش هایی را نقل کردم که نشان می داد 3000 تجارت غیرقانونی در این ایالت وجود دارد. دیگر گزارش نویسی از سال گذشته ،ن زده شد که بازار غیرقانونی تنها دو برابر اندازه بازار قانونی است. توسط یکی دیگر ،ن زدن، 2/3 فروش، فروش غیر قانونی در بازار است. این چیز خوبی نیست. شما انتظار دارید کشوری با چنین بازار قوی و اشتیاقی برای مقررات در واقع کاری در مورد آن انجام دهد. اما نشده است. و نخواهد شد.

بیایید به عقب برگردیم و ببینیم که چرا در وهله اول در این آشفتگی قرار داریم. حشیش از نظر فدرال غیرقانونی است. کالیفرنیا مجوزهای تفریحی ایالتی را تنها در سال 2018 افتتاح کرد. قبل از آن، و به استثنای برخی موارد برای استفاده دارویی، همه حشیش غیرقانونی بود. از دیدگاه ایالت، واقعاً دو روش بزرگ برای جذب اپراتورهای قدیمی به بازار قانونی وجود دارد.

گزینه 1: پیوستن به بازار قانونی حشیش را آسان کنید

اول، ایالت می توانست ورود به بازار قانونی را بسیار آسان کند (چیزی که حداقل از سال 2019 در مورد آن نوشته ام). خیلی واضح است که این اتفاق نیفتاد. فقط برای باز ، مغازه صدها هزار دلار برای اجاره، بهبود ملک و مجوزهای محلی و ایالتی لازم است. این فرآیند حداقل چندین ماه و احتمالاً بیش از یک سال طول می کشد.

زم، که یک اپراتور بازار قانونی سر کار می‌آید، اغلب شش تا هفت رقم بدهی دارند، مشمول مالیات‌های هنگفت ایالتی، محلی و فدرال هستند و با رقابت غیرقانونی قابل توجهی در بازار مواجه می‌شوند. ،ت مدت‌هاست که از این مشکل آگاه بوده است، اما عملاً هیچ کاری برای سهولت ورود به بازار قانونی انجام نداده است. در هر صورت، از سال 2018 پیچیده تر شده است، زیرا مواردی مانند صدور مجوز موقت از بین می روند.

گزینه 2: بی انگیزه ، بازار غیرقانونی شاهدانه

این ما را به گزینه دو می رساند: اجرا. چه فکر می‌کنید که اجرای قانون علیه بازار غیرقانونی خوب است یا بد، همه ما می‌تو،م موافق باشیم که اگر ،تی در بازار قانونی مشارکت کند. وجذاب، یک بازار غیرقانونی عظیم ادامه خواهد داشت. و تا زم، که آن بازار غیرقانونی به نحوی مورد توجه قرار نگیرد، نه تنها رشد خواهد کرد، بلکه چروک خواهد شد. می توان انتظار داشت که ایالتی مانند کالیفرنیا، با نرخ های مالیاتی ماموت حشیش و توانایی ارزیابی مجازات های هنگفت علیه اپراتورهای غیرقانونی، تشویق شود تا با حسادت از اپراتورهای دارای مجوز حشیش محافظت کند.

انتخاب کالیفرنیا: هیچ کاری نکنید

حالا اگه بخونی توییت ها یا بی،ه های مطبوعاتی از سوی تنظیم‌کننده‌های شاهدانه، ممکن است فریب بخورید و فکر کنید که ،ت واقعاً به شدت در حال مبارزه است. به هر حال، ایالت 128 میلیون دلار جریمه مدنی علیه یک دارنده مجوز سابق به دلیل فعالیت های غیرقانونی بازار دریافت کرد. اما این جریمه استثناست، حتی به حد معمول هم نزدیک نیست. در واقع، اگر به آمار واقعی نگاه کنید، تصویر بسیار متفاوتی خواهید دید.

به ،وان مثال، اینجا هستند آمار هفته گذشته توسط و، کنترل حشیش منتشر شد:


عملیات UCETF Q1 2023 Q2 2023 درصد تغییر
حکم جستجو ارائه شده است 21 92 338%
چند کیلو شاهدانه کشف و ضبط شد 31912 66,315.01 108%
ارزش ،ده فروشی محصولات شاهدانه کشف و ضبط شد 52,644,020.50 دلار 109,277,688.94 دلار 108%
ریشه کن ، گیاهان شاهدانه 52,529 120,970 130%
سلاح گرم کشف و ضبط شد 4 19 375%
پول ضبط شده 12602 دلار 223809 دلار 1776%

به عبارت دیگر، در بزرگ‌ترین بازار شاهدانه در جهان، در بازاری که فروش غیرقانونی فروش قانونی را با اختلاف احتمالاً 2:1 یا حتی 3:1 تحت الشعاع قرار می‌دهد، ،ت 92 حکم جست‌وجو را در سه مورد صادر کرد. ماه ها. بهش فکر کن. ی،ی یک روز در روز. و این بیشتر از 3 برابر 21 ضمانت نامه ای است که در کل دوره سه ماهه قبل از آن ارائه شده است.

برای ،ت نباید آنقدر سخت باشد که به دنبال بازار غیرقانونی برود. من احتمالاً توانستم 92 داروخانه غیرقانونی را در شهرهای بزرگ کالیفرنیا در یک بعد از ظهر در گوگل پیدا کنم. اینکه چرا رگولاتورها ظاهرا نمی توانند این کار را انجام دهند، مبهم است.

باید واضح بگویم که این فقط اعمال نیست. ،ت هیچ کار دیگری برای ایجاد لکه در بازار غیرقانونی انجام نداده است. بله، قو،نی را تصویب کرده است که به ،ت اختیارات اجرایی شدیدی می دهد. اما از آنها استفاده نخواهد کرد. فراتر از آن، تنها مثال واقعی که به ذهن می رسد زم، است که تنظیم کننده ها از ،ده فروشان خواسته اند کدهای QR مرتبط با مجوزهای خود را نمایش دهند. بله، یک نفر از بالا فکر می کرد که این واقعاً کاری انجام می دهد. همانطور که انتظار می رفت، هیچ کاری به جز اضافه ، یک ا،ام دیگر به مقررات بیزانسی پیش روی دارندگان مجوز انجام نداد.

یک توصیه ساده

واضح است که من طرفدار اجرا نیستم. من فکر می کنم که مشوق ها خیلی بیشتر از بازدارنده ها کار می کنند. اگر ،ت می خواست بازار غیرقانونی شاهدانه را از بین ببرد، هرگز نباید به مجوزهای پرهزینه نیاز داشت یا اجازه کنترل محلی را می داد. اما در این مقطع زم،، واقعاً واقع بینانه نیست که فکر کنیم ،ت هرگز کارهایی مانند حذف مجوزها یا مالیات ها یا حذف کنترل محلی انجام خواهد داد. حتی اگر مشکلات تغییر قانون را کنار بگذاریم، بسیاری از مردم برای گرفتن مجوز هزینه زیادی کرده اند. آیا می تو،د آنها را به خاطر اینکه می خواهند بازار را کوچک نگه دارند سرزنش کنید؟

اگر ،ت این کار را انجام ندهد، باید از اجرای آن استفاده کند. ولی با یک هشدار بزرگ اجرا به خودی خود در دوران ممنوعیت کارساز نبود و در اینجا نیز کارساز نخواهد بود. اگر ،ت بخواهد بازار غیرقانونی را تسهیل کند، مشوق ها و مشوق ها را با هم ،یب می کند. در این مدل، ا،امات مز،فی مانند پنجره فروش از 6 صبح تا 10 شب که بازار غیرقانونی آشکارا نادیده می گیرد را حذف می کند. همچنین در مورد توقیف محصولات بدون مجوز بسیار تهاجمی تر خواهد بود، حتی اگر ،وماً مردم را برای چندین دهه پشت میله های زندان قرار ندهد (که نباید).


کالیفرنیا ادعا می کند که به بازار شاهدانه خود اهمیت می دهد، اما هرگز به طور جدی برای مبارزه با بازار غیرقانونی تلاش نکرده است. این یک لکه بر روی تنظیم کننده های ایالتی است. اگر ،ت بخواهد به طور م،اداری به رفع مشکلات بی شماری که صنعت حشیش خود را مبتلا می کند کمک کند، باید با کشف این که در مورد بازار غیرقانونی چه کاری انجام دهد شروع کند. و سریع.




منبع: https://harrisbricken.com/cannalawblog/california-gives-up-on-the-illegal-cannabis-market/