آخرین گام های آلاباما برای استفاده از هیپوکسی نیتروژن، وعده شکست خورده اعدام انسانی را مرور می کند | آستین صراط | حکم


در 15 فوریه، جان هام، کمیسر بخش اصلاحات آلاباما، به آسوشیتدپرس گفت که ،ت “نزدیک” به تکمیل پروتکل مورد نیاز برای اجرای اعدام توسط هیپو،ی نیتروژن بود. از آنجایی که ،ت این روش را به منوی گزینه های اجرایی خود اضافه کرد تقریباً پنج سال پیش، در مارس 2018، در تکمیل مراحل لازم برای استفاده واقعی از آن با مشکل مواجه شد.

به نظر می رسید که این مشکلات در سپتامبر گذشته، زم، که جیمز هاوتز معاون دادستان کل کشور بود، حل شده بود گفت یک قاضی فدرال که “احتمال بسیار خوبی” وجود دارد که هیپو،ی نیتروژن آماده استفاده در برنامه ریزی شده باشد. اعدام آلن می،. هاوتز گفت که پروتکل هیپو،ی نیتروژن، که در دستورالعمل اجرایی فعلی ایالت “در تودرتو” قرار می گیرد، “وجود دارد” هرچند هنوز نهایی نشده است.

اما سه روز بعد، هام در یک سوگندنامه با او مخالفت کرد. او گفت که ADOC آماده «اجرای یک اعدام با هیپو،ی نیتروژن» نبود.

خواه ادعای اخیر مبنی بر «نزدیک بودن» به آماده بودن معتبر باشد یا نه، ایده استفاده از نیتروژن برای اعدام زند،ان محکوم تنها آ،ین نمونه از اقدامات این کشور است. جست و جوی توهم آمیز برای یک روش اعدام انس،.

مطابق با اقیانوس اطلس الیزابت برونیگ، اجرا توسط «هیپو،ی نیتروژن رویای استوارت کرک، مشاور فناوری و فیلمساز است که در سال 1995 این روش را در مقاله ای برای بررسی ملی، که در آن او با خوش بینانه در مورد سهولت و راحتی مرگ ناشی از گاز حدس می زد.

از آن زمان، سایر طرفداران نیز سادگی آن را تبلیغ ،د.

یک مقاله در ساعت اوکلاهما (اوکلاهاما همچنین اجازه اعدام توسط هیپو،ی نیتروژن را صادر می کند) فرآیند هیپو،ی نیتروژن را به شرح زیر توصیف کرد: «محکوم وارد اتاقی می شود که آ،ین نفس خود را در آنجا خواهد کشید. او به نحوی مهار خواهد شد، شاید به سکوی T شکل که در آن مجرمان دیگر با تزریق اعدام شده اند، بسته شود. ممکن است آرامبخش مصرف کرده باشد یا در اتاق به او داده شود. اما او به احتمال زیاد خیلی خجالتی نخواهد بود.”

در یک اعدام توسط هیپو،ی نیتروژن، «زند، ممکن است یک ماسک یا یک کلاه یا کیسه پ،تیکی به صورتش بسته باشد. گاز نیتروژن بی رنگ و بی بو از یک م،ن مشابه م،نی که برای باد ، بالن های هلیوم استفاده می شود به ماسک می رود. گاز می تواند از هر یک از هزاران توزیع کننده یا تولید کننده در سراسر کشور تامین شود.

م،عان توجه داشته باشید که «نیتروژن خود باعث مرگ نمی شود. هیپو،ی، یا کمبود ا،یژن، این کار را می کند. آنها می گویند مرگ “فقط از تنفس نیتروژن، بدون ا،یژن حیاتی که حدود 20 درصد هوا را تشکیل می دهد” رخ می دهد. استنشاق “تنها یک یا دو نفس نیتروژن خالص باعث از دست دادن ناگه، هوشیاری و در صورت عدم تامین ا،یژن، مرگ می شود.”

در سال 2015، زم، که اوکلاهاما اولین ایالتی شد که هیپو،ی نیتروژن را پذیرفت، فرماندار مری فالین ادعا کرد که مرگ را «به طور مؤثر و بدون ظلم» به ارمغان خواهد آورد. زم، که او قانون جدید را امضا کرد، فالین گفت: «لایحه‌ای که امروز امضا کردم به ایالت اوکلاهاما گزینه مجازات اعدام دیگری می‌دهد که مطابق با آن استاندارد باشد» و تضمین می‌کند که اعدام «بی دردسر و انس، است».

مانند مورد بوده است در بسیاری از زمینه های سیاست گذاری در یک سیستم فدرال، آلاباما به سادگی طرح اوکلاهما را کپی کرد.

تریپ پیتمن، سناتور ایالت آلاباما که از قانون هیپو،ی نیتروژن آلاباما حمایت کرد تصدیق کرد که او این ایده را از اوکلاهاما گرفته است. پیتمن همچنین قول فرماندار فالین مبنی بر این روش اعدام را طوطی وار کرد خواهد بود “کمتر دردناک” و “روش انس، تر” برای اجرای حکم اعدام.

برای شهروندان و محققین مجازات اعدام نیز، نظرات فالین/پیتمن در مورد هیپو،ی نیتروژن حلقه ای آشنا برای آنها دارد.

در طول قرن گذشته و بیشتر، فروش راه‌های جدید برای مرگ مردم شکل قابل‌توجهی به خود گرفته است. هر بار که فردی برای استفاده از یک فناوری اعدام جدید فشار آورده است، از ظرفیت آن در کاهش درد و رنج محکومان صحبت کرده و همچنین آن را انس، خوانده است.

به ،وان مثال، در پایان 19هفتم قرنی که نیویورک آویزان را با صندلی الکتریکی جایگزین کرد، دانشمندان استدلال کرد که «سرعت جریان الکتریکی آنقدر زیاد است که مغز فلج می شود. قبل از اینکه اعصاب بتوانند حس شوک را منتقل کنند، واقعاً مرده است.» به اصطلاح کمیسیون جری که توصیه شده صندلی برقی به فرماندار و قانونگذار ایالتی، به این نتیجه رسید که مرگ بر اثر برق گرفتگی “بصورت آنی در صورت اعمال آن” خواهد بود.

ما در سال 1921 دوباره چیزی مشابه شنید زم، که دو قانونگذار نوادا قانونی را ارائه ،د تا اتاق گاز را به روش اجرای آن ایالت تبدیل کنند. آنها تماس گرفت آن “لایحه اعدام انس،” است.

تقریباً در همان زمان، دکتر J. Chris Lange نوشت در مجله پزشکی پنسیلو،ا آن مرگ در اتاق گازبه سرعت پس از بالا آمدن گاز به سطح دهان و بینی زند، اتفاق می‌افتد. لانژ گفت که چنین مرگی – «بدون مقدمه» «بیش از سرنوشت مش، همه بشریت، جنایتکار را از آینده ترساند».

سرانجام، در سال 1977، زم، که اوکلاهاما در اتخاذ تزریق کشنده پیشتاز شد، حامیان آن آن را قرار دهید به سادگی: تزریق کشنده با ” انجام می شودبدون مبارزه، بدون بوی تعفن، بدون درد

علیرغم این حسن نیت و وعده های بزرگ، تاریخ معلمی خشن شده است.

هیچ یک از آن روش‌های اجرایی به تبلیغات تبلیغاتی پاسخ نداده است.

برخی از زند،ان که دچار برق گرفتگی شده اند گرفتار در آتش بسیاری از ،، که در اتاق گاز جان باختند این کار را نه سریع و نه بدون درد انجام دادند. در عوض، آنها رنج مرگ های وحشتناک، طول، و دردناک در حالی که به آرامی خفه می شدند.

در سال 2022 که 35 درصد از اعدام‌ها با استفاده از این روش تلاش می‌کنند، تزریق کشنده غیرقابل اعتمادترین باشد. دچار مشکل شدند.

در مورد تلاش آلاباما برای استفاده از هیپو،ی نیتروژن، دلایل زیادی برای نگر، وجود دارد که مشکلات مشابهی داشته باشد.

ما می د،م که نگر، های جدی در مورد استفاده از آن برای معدوم ، حیوانات وجود داشته است. رهنمودهای انجمن پزشکی دامپزشکی آمریکا در سال 2013 برای اتانازی حیوانات نتیجه گیری که هیپو،ی نیتروژن باید همراه با بیهوشی استفاده شود، اما می‌داند که انجام این کار می‌تواند مرگ را به تاخیر بیندازد.

و رو،مه گاردین نقل قول ها جوئل زیوت، استاد بیهوشی و جراحی در کالج اموری، می‌گوید:[N]گاز ایتروژن کار نخواهد کرد… زیرا حتی اگر گاز بی اثر است، تنفس آن بسیار پیچیده تر خواهد شد و همکاری مردم برای تنفس پیچیده تر خواهد شد. Zivot ادامه می‌دهد، چون بی‌بو و بی‌رنگ است، رسیدگی به آن خطرناک است، بنابراین هر،ی که در مجاورت فردی است که گاز می‌گیرد، از نظر تئوری ممکن است خودشان در معرض خطر باشند.

همانطور که آلاباما در حال آماده شدن برای پیاده سازی جدیدترین روش های اجرایی است، باید درس تاریخ را به خاطر بسپارد: هیچ چیزی به ،وان اعدام بدون ، یا انس، نمی تواند وجود داشته باشد. اگر اینطور نباشد، ،تی که قبلاً بیش از سهم خود از وحشت اعدام داشته است، مانند فیلسوف جورج سانتایان آن را قرار می دهد، بودن “محکوم به تکرار” آنها.


منبع: https://verdict.justia.com/2023/02/21/alabamas-latest-steps-to-use-nitrogen-hypoxia-recapitulate-the-failed-promise-of-humane-execution