آموزش عالی “اصلاحات” در فلوریدا


در پایان ژانویه، ران دیسانتیس، فرماندار فلوریدا یک کنفرانس مطبوعاتی برای اعلام بسته اصلاحات آموزش عالی برگزار کرد. من در آن زمان اشاره کردم که جزئیات مهم است، اما دلیلی برای نگر، وجود دارد.

اکنون جزئیاتی داریم در قالب لایحه 999 مجلس نمایندگان. این متن HB 999 را می تو،د در اینجا بیابید. امیدواریم این لایحه قبل از تصویب نهایی به ظاهر اجتناب ناپذیر آن بهبود یابد.

برخی از نکات برجسته:

  • ممنوعیت رشته‌های تحصیلی یا ،دسالان در نظریه‌های نژادی انتقادی، مطالعات ،تی، یا مشتقات «این نظام‌های اعتقادی». این یک مداخله قانونی بسیار غیرعادی در امور آکادمیک دانشگاه های ،تی است و زبان کنونی تلاش می کند با گنجاندن یک موضوع مبهم مضحک از فرار اجتناب کند. آیا دانشگاه فلوریدا می تواند به ارائه رشته در “مطالعات آفریقایی-آمریکایی” ادامه دهد؟ چه ،ی می داند.
  • فلوریدا در حال حاضر یک سیستم بازنگری پس از دوره تصدی برای اساتید دارد. این لایحه اجازه می‌دهد تا بررسی‌ها بلافاصله «به دلیل» آغاز شود، که می‌تواند دانشکده مشکل‌ساز را در مسیری قرار دهد که پس از یک سال پایان یابد. روند فعلی قدرت اختیاری زیادی را در اختیار پروست قرار می دهد تا عملکرد اساتید رسمی را نامن، اعلام کند و از شر آنها خلاص شود. هیئت علمی ناخوشایند ممکن است حمایت های تصدی را کمتر از آن چیزی باشد که در فلوریدا تبلیغ می شود.
  • مشخص می کند که هیئت امناء تنها مسئولیت استخدام هیئت علمی را بر عهده دارد، اگرچه روسای دانشگاه “ممکن است توصیه هایی برای استخدام ارائه دهند.” نیازی به مشورت با اساتید فعلی نیست.
  • علاوه بر این، بخش 1001.725(1)(a) دستور می دهد که

هیئت امنا می تواند اختیار استخدام خود را به رئیس جمهور تفویض کند. با این حال، رئیس نمی تواند چنین اختیار استخدامی را تفویض کند و هیئت مدیره باید هر گونه انتخاب توسط رئیس را تأیید یا رد کند.

حالا بگو چی؟ رئیس جمهور باید شخصاً همه پرونده های درخواستی را برای پست های اضافی بخواند و برای هر پست خالی در دانشگاه استخدام کند؟ موفق باشید با آن.

  • بی،ه های تنوع را در استخدام و ارتقاء اساتید ممنوع می کند، اما زبان مورد استفاده در اینجا یک آشفتگی مطلق است. قانونگذار باید این بند را بازنگری و استقراض کند زبان مدل مشخص شده توسط FIRE.
  • و سپس این را داریم:

هر هیئت امنای دانشگاه ،تی بنا به درخواست رئیس خود می تواند وضعیت تصدی هر یک از اعضای هیئت علمی را بررسی کند.

آیا هیئت مدیره می تواند یک طرفه تصدی را لغو کند؟ بنابراین تصدی در فلوریدا ممکن است از شما در برابر یک صندلی ناراضی دپارتمان محافظت کند، اما از شما در برابر رهبری دانشگاه (از طریق بررسی های پس از تصدی) یا متولیان (از طریق این ماده) محافظت نمی کند. قایق را در ایالت Sun،ne تکان ندهید.

  • ممنوعیت “هر گونه برنامه یا فعالیت دانشگاهی” که “از تنوع، برابری، و شمول یا شعارهای نظریه نژاد انتقادی حمایت می کند.” دادگاه ها این زبان را دوست خواهند داشت. به نظر می رسد که این نیز فراتر از فعالیت هایی است که توسط بوروکراسی DEI آغاز شده و اداره می شود و توسط هیئت علمی و امور دانشگاهی به فعالیت های علمی ت،یم می شود. از منظر آزادی آکادمیک خوب نیست، و به احتمال زیاد با نگر، های متمم اول مواجه خواهد شد.
  • ممنوعیت دروس اصلی آموزش عمومی که “وقایع مهم تاریخی را سرکوب یا تحریف می کنند یا شامل برنامه درسی است که سیاست هویت را آموزش می دهد” یا “تاریخ آمریکا را مغایر با اصول اعلامیه استقلال تعریف می کند”. این قبلاً توسط منتقدان به ،وان ممنوعیت قانونی در مورد آموزش نژاد و غیره تعریف شده است. واضح است که اینطور نیست، اما این کلمه سالاد دیگری است که دادگاه ها قدردان آن نیستند. تا آنجایی که دیدگاه‌های خاصی را در تدریس دانشگاه ممنوع می‌کند، با همان مشکلات قانون اساسی مانند قانون توقف بیدار می‌شود.
  • یک دستور قانونی که هر دانش آموز در ک،ی شرکت کند که «ترویج[s] ارزش‌های لازم برای حفظ جمهوری مشروطه از طریق درس‌های سنتی، از نظر تاریخی دقیق و با کیفیت بالا.» تلاش برای کنترل دیدگاه‌هایی که در تدریس دانشگاهی تدریس می‌شود نیز به نگر،‌های مربوط به آزادی آکادمیک منجر می‌شود، اما برای من چندان بدیهی نیست که این کار را انجام دهد. به سرنوشت قانون توقف بیدار شدن دچار می شود. فلوریدا ممکن است در این استدلال که این دوره خاص سخنر، ،تی است و مدرسان صرفاً به ،وان سخنران ،ت به کار گرفته خواهند شد. در محیط دانشگاه ایالتی بسیار غیرعادی است، اما من در جای دیگری استدلال کرده ام. که این یک گزینه ممکن بر اساس قانون اساسی است.
  • همین ماده همچنین تصریح می‌کند که دروس با «محتوای اثبات‌نشده، نظری یا اکتشافی برای برآوردن ا،امات برنامه‌های انتخابی یا خاص» من،‌تر هستند و نباید دروس عمومی باشند. این فقط عجیب است و احتمالا غیر قابل اجرا است.

این خیلی “اصلاح” است. تصور اینکه این نوع مدیریت ،د نحوه عملکرد دانشگاه ها در عمل بسیار کارآمد باشد، حتی اگر ایده خوبی باشد، سخت است. آنطور که برخی از منتقدان قبلاً ادعا می کنند، کاملاً وحشتناک نیست، اما تهدیدی جدی برای حمایت از تصدی و استخدام هیئت علمی است. همچنین در صورت تصویب این لایحه به شکل فعلی، چندین چالش اساسی در قانون اساسی برای چندین مفاد این لایحه وجود خواهد داشت. به نام ممنوعیت تورنسل سیاسی برای اساتید، اصلاحات به تحمیل تورنسل سیاسی برای اساتید پایان می دهد.


منبع: https://reason.com/volokh/2023/02/25/higher-education-reform-in-florida/