آیا در آغوش گرفتن سیاست مسیحایی حزب جمهوری خواه، حزب یا دموکراسی آمریکایی را نابود خواهد کرد؟ | آستین صراط | حکم


در طیفی از مسائل، حزب جمهوری خواه نوعی از آن را پذیرفته است سیاست مسیحایی. این سیاست بی حوصله، مطلق گرا، پاک گرا و رستگاری است. مسیحیان سیاسی جهان را به دو دسته «وفادار» و «بدعت‌گذار» ت،یم می‌کند و برای رسیدن به اه، خود بدون توجه به آنچه برای رسیدن به آن نیاز است تلاش می‌کند.

به نظر می‌رسد بسیاری از جمهوری‌خواهان اکنون مصمم هستند تا با پیشبرد پروژه مسیحایی راه خود را پیش ببرند، حتی اگر بخش‌های زیادی از مردم آمریکا را از خود دور کنند. آنها تمایل به انجام این کار با وفاداری به دونالد ترامپ ی،ان نیست. در عوض مجموعه ای از تعهدات ایدئولوژیک افراطی را در مورد موضوعاتی از سقط جنین گرفته تا حقوق اسلحه و هویت ترنس بازتاب می دهد.

این تعهدات توسط یک ت،یم دوگانه تقویت می شود که باعث عدم تحمل و خشم می شود. آنها همچنین در مورد حزب جمهوری خواه توضیح می دهند خصومت فزاینده با سیاست سازش، رگ حیات دموکراسی.

آ،ین نظرسنجی ها و گزارش های گروه های متمرکز نشان می دهد که جمهوری خواهان ممکن است بهای سیاسی قابل توجهی را برای تعهدات مسیحایی خود بپردازند.

بیایید نگاهی به یک نمونه بارز از چنین تعهداتی در چارچوب آنچه یک نویسنده داشته باشد بیندازیم حزب جمهوری خواه را “قطار فراری برای سقط جنین” خوانده است.

راضی نیستم که گرد و غبار بعد از دادگاه عالی بنشیند دابز تصمیم بگیرند تا بتوانند نحوه حرکت را بیابند مجتمع، پس ازدابز چشم انداز سیاسی، فعالان ضد سقط جنین به سرعت برای توقف سقط جنین در سراسر کشور حرکت ،د. آنها تمایل خود را پنهان نکرده اند که به جنین بر،ب یک شخص بزنند و در نتیجه انتخاب باروری را از ،ن در همه جا حذف کنند.

در پی دابزهدلی آر،، مدیر مؤسسه حقوق طبیعی جیمز ویلسون و مؤسسه آمریکایی، م،فست ارسال کرد در وب سایت محافظه کار کاتولیک اولین چیزها. او هشدار داد که دابز حتی زم، که سقط جنین در ایالت های آبی در سطح گسترده ای پیش می رود، به ،وان یک اعلامیه طرفدار زندگی تلقی خواهد شد.

آرکز اظهار تاسف کرد: «از اینکه دادگاه در حالی که موضوع را به ایالت‌ها برمی‌گرداند، برای قرار دادن نقطه لنگرگاه حساس حرکت نمی‌کند: ی،ی، همانطور که ما از حقایق عینی جنین‌شناسی استفاده می‌کنیم، این فرزندان در رحم هرگز کمتر از این نبوده‌اند. بیشتر از انسان از اولین لحظاتش و نه تنها بخشی از مادر.»

او افزود: «اگر این قاعده وضع می‌شد، درک روشن‌تری از آنچه که قو،ن ایالت‌ها را برای اعمال حمایت‌های خود بر کودک در رحم کاملاً موجه می‌سازد، وجود داشت. و چه چیزی باعث می‌شود که کنگره و دادگاه‌های فدرال به ،ه خود در زم، که حمایت‌های قانون از یک طبقه کامل از انسان‌ها در ایالت‌ها سلب می‌شود، اقدام کنند.»

در سپتامبر 2022 سناتور لیندسی گراهام قدم کوچکی در جهت آر، برداشت زم، که او لایحه ای را در سنا برای ایجاد ممنوعیت سراسری سقط جنین پس از 15 هفته ارائه کرد.

حتی پیش از این، جمهوری خواهان قانونی را پیشنهاد کرده بودند که حتی از پیشنهاد رادیکال گراهام فراتر می رفت.

مجله تایم گزارش ها که در سال 2021 «قانون فدرال شخصیت جنینی… در هر دو مجلس کنگره معرفی شد. قانون زندگی در زمان لقاح، که جنین‌ها و جنین‌ها را «حق زندگی» قانون اساسی از زمان لقاح می‌دهد، 164 حامی در مجلس نمایندگان ایالات متحده دارد.

در آغاز سال جاری، جنبش برای ممنوعیت کامل سقط جنین جای پایی به دست آورده بود در دوازده ایالت تحت سلطه جمهوری خواهان، اگرچه برخی از تلاش های آنها در دادگاه به چالش کشیده شده است. این ایالت ها عبارتند از: آلاباما، آرکانزاس، آیداهو، کنتاکی، لوئیزیانا، می سی سی پی، میسوری، اوکلاهما، داکوتای ج،ی، تنسی، تگزاس، و ویرجینیای غربی.

در آریزونا، فرماندار جمهوری خواه داگ دوسی ممنوعیت سقط جنین را تصویب کرد قبل از اینکه او مقام خود را ، کند که “به یک کودک متولد نشده در هر مرحله از رشد، همه حقوق، امتیازات و مصونیت هایی را که برای افراد، شهروندان و ،نان دیگر در دسترس است” می دهد. این قانون در دادگاه مورد اعتراض قرار گرفته است.

در ایندیانا، یک قانونگذار جمهوری خواه به لایحه ضد سقط جنین اعتراض کرد که شامل استثنائاتی برای تجاوز ، و ،ی با محارم بود. او گفت: «این لایحه شریران را توجیه می‌کند، آنهایی که نوزادان را می‌کشند، و صالحان و انسان‌های پیش‌زاده را مجازات می‌کند». او قانون شخصیت جنینی را بدون استثناء ترجیح داد.

اینها تنها چند نمونه از عجله به سوی عدالت است که مشخصه حزب جمهوری خواه امروز است.

و سپس تصمیم 7 آوریل آمد متیو کا،ماریک، قاضی منطقه فدرال منصوب شده توسط ترامپ، که معلق تایید اداره غذا و داروی میفپریستون، دارویی که باعث سقط جنین می شود و بیش از دو دهه است که در بازار وجود دارد.

به زب، که می‌توانست دقیقاً از کتاب بازی آر، بیرون بیاید، قاضی کا،ماریک در طول تصمیم خود از جنین به ،وان “انسان متولد نشده” یا “کودک متولد نشده” یاد کرد.

اولین پاورقی در تصمیم او توضیح داد:

حقوقدانان اغلب از کلمه “جنین” برای شناسایی نادرست انسان متولد نشده به روش های غیر علمی استفاده می کنند. کلمه “جنین” به یک مرحله خاص از رشد بارداری اشاره دارد، برخلاف مراحل زیگوت، ب،توسیست یا جنین. از آنجایی که سایر حقوقدانان از اصطلاحات «انسان متولد نشده» یا «کودک متولد نشده» به جای یکدیگر استفاده می کنند، و از آنجا که هر دو اصطلاح شامل مراحل چندگانه حاملگی مربوط به تأیید FDA، تغییرات 2016، و تغییرات 2021 است، این دادگاه از «انسان متولد نشده» یا « اصطلاحات فرزند متولد نشده در سراسر این دستور، در صورت ،وم.

هفته گذشته Axios شواهد ارائه کرد از هزینه های سیاسی که جمهوری خواهان ممکن است برای تلاش خود برای خلوص مسیحایی بپردازند. این گزارش نتایج “دو گروه متمرکز آنلاین … با 14 پنسیلو،ایی که در سال 2016 به دونالد ترامپ و جو بایدن در سال 2020 رای دادند. آنها ،یبی از هفت جمهوری خواه ثبت شده، چهار دموکرات و سه مستقل بودند.”

Axios خاطرنشان می کند که «نیمی از رأی دهندگان طرفدار زندگی بودند – اما از این تصمیم حمایت ن،د یک قاضی فدرال در تگزاس که تایید FDA از مایفپریستون نامعتبر است و بنابراین دیگر نباید در دسترس باشد… همه به جز دو نفر از 14 شرکت کننده فکر می ،د تصمیم قاضی در مورد میفپریستون نمایشی فاحش از دستیابی جانبدارانه است.”

به گفته مجری گروه تمرکز، «پیام رأی‌دهندگان سوئینگ بدون ابهام بود: اگر حزب جمهوری‌خواه می‌خواهد پنسیلو،ا را پس بگیرد، بهتر است در مورد سقط جنین میانه‌روی کند، از ضد بیداری شدید اجتناب کند و از ادعاهای عجیب رئیس‌جمهور سابق ترامپ در مورد پیگرد قانونی خود فاصله بگیرد. ”

مقاومت در برابر تلاش جمهوری خواهان برای پاکی و عدالت در موضوع سقط جنین نیز پیشنهاد می شود با این واقعیت که «نظرسنجی‌های گالوپ حمایت آمریکایی‌ها از سقط جنین را در همه یا بیشتر موارد 85 درصد (که) بیشتر از زمان شروع نظرسنجی در سال 1975 (76 درصد) نشان می‌دهد، و مرکز تحقیقات پیو دریافت که 62 درصد از بزرگسالان معتقدند سقط جنین باید انجام شود. قانونی باشد، در مقایسه با 60 درصد در سال 95.

پیو یافت پس از حکم قاضی Kacsmaryk، “53٪ از بزرگسالان می گویند سقط جنین دارویی – ی،ی استفاده از یک قرص با نسخه یا یک سری قرص برای پایان دادن به بارداری – باید در ایالت آنها قانونی باشد، در حالی که کمتر از نیمی از آنها (22٪) ) می گویند باید غیرقانونی باشد. حدود یک چهارم (24٪) می گویند که مطمئن نیستند.

سیاست سقط جنین نیز نقش بسزایی داشت در میان ترم های 2022 و در این ماه انتخابات دادگاه عالی ایالتی در ایالت نوس، ویسکانسین جایی که به سوق دادن یک نامزد طرفدار به یک پیروزی قابل توجه در انتخابات کمک کرد.

مسیح گرایی از نوع نمونه ای که در پسادابز افراط گرایی حزب جمهوری خواه به ترس، خشم و نفرت نسبت به دیگران دامن می زند ،، که به ارتد، آن پایبند نیستند. در نهایت، نه تنها چشم انداز سیاسی جمهوری خواهان را به خطر می اندازد، بلکه آن را نیز به خطر می اندازد طرد، عدم تحمل و سلطه را به وجود می آوردکه هر کدام خود دموکراسی را تهدید می کند.

به ،وان قاضی سابق دیوان عالی کشور تورگود مارشال یک بار هشدار داد، دموکراسی… نمی تواند در میان ترس شکوفا شود. آزادی نمی تواند در میان نفرت شکوفا شود. عدالت نمی تواند در میان خشم ریشه دواند.»


منبع: https://verdict.justia.com/2023/04/18/will-the-republican-partys-em،ce-of-messianic-politics-destroy-the-party-or-american-democ،