آیا مشتریان FTX پول خود را پس خواهند گرفت؟


زم، که صرافی ارزهای دیجیتال FTX مخفیانه 10 میلیارد دلار از سرمایه مشتری را به شرکت تجاری خواهر خود Alameda Research منتقل کرد، FTX دیگر قادر به پوشش برداشت‌های مشتریان نبود. بلافاصله پس از آن، هر دو شرکت درخواست حمایت از ورش،تگی ،د. در حالی که شرکت ها تلاش می کنند تا امور تجاری خود را در دادگاه ورش،تگی سازماندهی کنند، مشتریان FTX می پرسند: “آیا پولم را پس خواهم گرفت؟” پاسخ کوتاه: احتمالاً نه.

پاسخ طول،

FTX ،ن می زند که این شرکت ممکن است داشته باشد بیش از 1 میلیون طلبکار، که در رتبه های آن صاحبان حساب های روزمره هستند که به دلیل ش،ت مالی نمی توانند به پول خود دسترسی پیدا کنند. در حالی که قانون ورش،تگی ساختاری را برای پرداخت منظم به طلبکاران ارائه می دهد، در این مرحله مشخص نیست که چقدر پول برای پرداخت مطالبات در دسترس خواهد بود. تاکنون مدیریت جدید این شرکت انجام شده است تنها 740 میلیون دلار ارز دیجیتال را تضمین کرد و به جستجوی دارایی های بیشتر ادامه می دهد.

نتیجه: اگر دارایی های FTX برای پوشش تمام مطالبات علیه آن کافی نباشد، برخی از طلبکاران بازپرداخت دریافت نمی کنند. این به این م،ی است که ممکن است دارندگان حسابی که پول خود را از دست داده اند، کامل نشوند.

برخی از طلبکاران ممکن است به املاک ورش،تگی بدهکار باشند

در جستجوی دارایی‌ها، مدیریت جدید FTX ممکن است سعی کند وجوهی را از طلبکار، که قبل از تشکیل پرونده ورش،تگی از FTX دریافت کرده‌اند، بازیابی کند. به منظور جلوگیری از بازپرداخت نابرابر به دارندگان حساب، یک قاضی ورش،تگی می تواند به FTX اجازه دهد تا پول را پس بگیرد از مشتری، که توانستند برداشت هایی انجام دهند که منجر به تشکیل پرونده ورش،تگی می شود. سپس FTX می تواند از این وجوه با پشتوانه پنجه برای پرداخت سهم متن،ی از دارایی های موجود به طلبکاران استفاده کند.

آیا راه هایی برای بازیابی وجوه خارج از ورش،تگی وجود دارد؟

برخی از دارندگان حساب که از حساب های FTX خود به ،وان جایگزینی برای حساب های معمولی استفاده می کنند حساب بانکی یا اپلیکیشن انتقال پول ممکن است تعجب کند که آیا وجوه آنها توسط ،ت ایالات متحده بیمه شده است. علیرغم آنچه FTX زم، اشاره کرد، این دارندگان حساب از ،ت پول دریافت نمی کنند زیرا حساب های FTX بیمه نشده بودند توسط شرکت حفاظت از سرمایه گذاران امنیتی (SIPC) یا شرکت بیمه سپرده فدرال (FDIC).

یکی از مشتریان سابق FTX یک پیشنهاد کرده است دعوی حقوقی دسته جمعی در برابر FTX، مدیر عامل سابق آن سام بنکمن-فرید، و تعدادی از افراد مشهور که این شرکت را تبلیغ ،د. این شکایت به دنبال خسارات نامشخص است و ادعا می کند که FTX و طیف گسترده ای از سفیران برند آن – از جمله ،ی دیوید، نائومی اوزاکا، گلدن استیت وریرز، تام برادی و ژیزل بوندشن – با فروش غیرقانونی اوراق بهادار ثبت نشده در نقض قو،ن فلوریدا و ایالات متحده، از مصرف کنندگان کلاهبرداری کرده اند. . موفقیت این پرونده ناشناخته است، اما هر خسارتی که از FTX بازیابی می‌شود، از همان ظرفی که برای پرداخت طلبکاران از طریق دادگاه ورش،تگی استفاده می‌شود، حاصل می‌شود.

اگر در پرونده ورش،تگی FTX طلبکار هستید، مهم است که اسناد قانونی را که در مورد پرونده دریافت می کنید به دقت مطالعه کنید و مطابق با آن به آنها پاسخ دهید. اگر در مورد حقوق قانونی خود سوالی دارید، وکیل ورش،تگی با تجربه ممکن است بتواند کمک کند.

شما مجبور نیستید این را به تنهایی حل کنید – از یک وکیل کمک بگیرید

ملاقات با یک وکیل می تواند به شما در درک گزینه های خود و چگونگی محافظت از حقوق خود به بهترین شکل کمک کند. از … ما دیدن کنید دایرکتوری وکیل برای پیدا ، یک وکیل در نزدیکی شما که بتواند کمک کند.


منبع: https://www.findlaw.com/legalblogs/law-and-life/will-ftx-clients-get-their-money-back/