ارزیابی تحول زبان الگو در معماری مسکن بررسی موردی: خانه های دوره قاجار و مسکن معاصر در شهر زنجان | معماری نواز

ارزیابی تحول زبان الگو در معماری مسکن بررسی موردی: خانه های دوره قاجار و مسکن معاصر در شهر زنجان | معماری نواز

محل ساخت این پروژه ها عمدتا در بافت مرکزی شهر است و طراحی آن ها به گونه ایست که ساکنان آن از سکونت در آن ها لیست تاسیسات ساختمانی شرمنده نیستند. شهر لواسان واقع در شمال شرق کلان شهر تهران و به عنوان نزدیکترین منطقه خوش آب و هوای ییلاقی شهر تهران به حساب می‌آید. فاصله این باغشهر تا اتوبان بابایی تهران حدود ۷ کیلومتر می‌باشد که در کمتر از ۱۵ دقیقه می‌توان به آن دسترسی داشت. 1گروه معماری، واحد امارات، دانشگاه آزاد اسلامی، دبی، امارات متحده عربی.

  • شهر لواسان با قدمت ۵ هزار سال در ۱۱ کیلومتری شمال شرق تهران با وسعت ۳۵۳۱۱/۱۹۴۴۵ هکتار (هفتاد کیلومتر مربع) واقع شده‌است.
  • این معماری، در مقیاس خُرد و کوچک حتی، در حدِ‌مقیاس واقعی معماری مخاطب محور عمل می‌کند و معمار برای مُخاطب و بهره‌بردار مُشخص طرح می‌زند.
  • نتایج حاصل نشان می­دهد مدرنیته در ساخت معماری مجتمع­های مسکونی تبریز موثر بوده اما میزان تاثیر ابعاد مختلف مدرنیته در تحولات معماری مجتمع­های مسکونی تبریز یکسان نبوده و بعد اقتصادی بیشتر از سایر عوامل در شکل­گیری این بناها موثر بوده است.
  • طبیعت سرسبز لواسان از دامنه‌های شمالی این شهر شروع می‌شود و در انتها به دریاچه زیبای سد لتیان ختم می‌گردد.

بشر در بستر مفاهیم می‌اندیشد و عمل می‌کند. این مفاهیم در همه ابعاد زندگی او حضور دارند. معماری نیز همانند تمامی دست ساخت‌های بشر، از نظام­های مفهومی ذهن او تبعیت می‌کند. با توجه به مجموعه تحقیقاتی که در عرصه معماری صورت گرفته است، می‌توان از الگوها به‌عنوان بستری برای بروز این نظام­ها در ساماندهی عناصر کالبدی نام برد. پرداختن به این نکته می‌تواند پاسخی باشد در برابر برخی ابهاماتی که در حال حاضر نسبت به چرایی کیفیت نامناسب خانه­های امروزی روستایی وجود دارد. این حیطه از معماری به‌عنوان میراث گران‌بها و غنی الگوهای گذشته، دغدغه­ای است که ذهن بسیاری از پژوهشگران را به خود جلب نموده است.

ورود کاربر

شما سفارش میدین و ما اگر کتاب رو داشتیم یا تونستیم پیدا کنیم، شرایط خرید کتاب رو براتون فراهم می‌کنیم. طبیعت سرسبز لواسان از دامنه‌های شمالی این شهر شروع می‌شود و در انتها به دریاچه زیبای سد لتیان ختم می‌گردد. شهر لواسان را از شمال، کوه های ورجین، باغدره،کند و افجه، از سمت باختر کوههای قصران، از سمت شمال خاوری و خاور کوههای ایرا، فیل زمین، لواسانکوه و جاجرود و از جنوب کوههای تلو،قوچک،زینکوه و اراکوه در بر میگیرند.

بازگشت به خانه: مروری بر دگردیسی معماری مسکن متاثر از انتقال کار به خانه، با تاکید بر دورکاری دردوران قرنطینه کووید-۱۹

تاریخچه و علل گرایش به معماری بومی در غرب، کشورهای اسلامی و ایران، معماری اقلیم گرم و خشک، 2، 7-24. ارزیابی چالش‌های فناوری‌های نوین در معماری و تعامل آن با ارزش‌های معماری اسلامی ایران. پاپلی یزدی، محمد حسین و سقایی، مهدی.

این مرکز برای دستیابی به اهداف‌ ذکرشده در «سیاست‌های نشر تولیدات و آثار علمی پژوهشی»‌ و «سیاست‌های نشر مجلات علمی» در حوزۀ انتشار کتاب‌ و مجلات علمی دانشگاه شهید بهشتی فعالیت می‌کند. وزارت راه و شهرسازی، مشاور رهپوساخت شارستان ، ارزیابی طرح مسکن مهر، نشر آذرخش، تهران. لواسان باغشهری است که اکثر خانه های آن بصورت ویلائی و مدرن بنا شده است. برخی از بناها و ساختمان هایی که در شهر لواسان احداث گردیده اند، چندین سال پیاپی بعنوان شاهکار معماری سال کشور برگزیده شده اند. 1عضو هیئت علمی گروه معماری، مؤسسه پژوهشی شیخ بهایی، تهران، ایران.