الگویی برای اصلاحات عدالت کیفری: چگونه شهر نیویورک جمعیت زندان و نرخ جرم و جنایت خود را کاهش داد


این کمیته قضایی کنگره ماه گذشته یک جلسه استماع چهار ساعته با ،وان «قرب،ان جرایم خشونت‌آمیز در منهتن» برگزار کرد تا بهتر بفهمد که چرا میزان جرم و جنایت شهر نیویورک «خارج از کنترل» است و چه مشکلی در سیستم عدالت کیفری آن وجود دارد. کنار گذاشتن نحوه گذراندن جلسه چند وقت به طور خاص در مورد هر نقش احتمالی دادستان منطقه منهتن، آلوین براگ، در میزان جرم و جنایت شهر نیویورک ایفا کرد، این جلسه خود ایده بدی نبود. مشکل این بود که کمیته جلسات استماع خود را حدود 30 سال خیلی دیر برگزار کرد.

در سال 1990، بیش از 700000 جنایت جدی با بیش از 2500 قتل به پلیس گزارش شد. جزیره رایکرز مملو از تقریباً 22000 زند، بود که بسیاری از آنها در چادرهای بزرگ در فضای باز به نام “Sprungs” یا روی بارج های شناور اسکان داده شده بودند.

منبع: بخش خدمات عدالت کیفری ایالت نیویورک

اما تا سال 2022، تعداد کل جرایم به طور چشمگیری به زیر 200000 کاهش یافت و قتل به 438 مورد کاهش یافت، کاهش قابل توجه 71٪ در جرایم خشن و 82٪ کاهش در قتل.

این کاهش گسترده در جرایم خشونت‌آمیز و قتل‌ها تقریباً دو برابر کاهش بود ملت در همان دوره زم،

قابل توجه تر، با کاهش میزان جرم و جنایت و قتل، جمعیت زندان نیز کاهش یافت. در حال حاضر، کمتر از 6000 نفر زند، هستند که کاهش 16000 یا 73 درصدی جمعیت زند،ان را نشان می دهد. واضح است که نیویورک نشان داده است که جمعیت جرم و جنایت و زندان را می توان همزمان به شدت کاهش داد.

منابع: اداره پلیس نیویورک و FBI، Uniform Crime Reports.

هم نرخ فعلی قتل نیویورک (4.5 در هر 100000) و هم نرخ زند، شدن در زندان (66 در هر 100000) بسیار کمتر از نرخ ملی (6.5 قتل و 192 زندان) است. نیویورک همچنین یکی از پایین‌ترین نرخ‌های حبس سیاه‌پوستان را در این کشور دارد.

اگر بقیه کشور بتوانند با میزان زند، شدن سیاهپوستان در شهر نیویورک برابری کنند، جمعیت زندان های ملی حدود 400000 نفر کاهش می یابد و حدود 5000 قتل در سال کمتر می شود.

به جای تحقیر نیویورک، کمیته مجلس نمایندگان باید بررسی کند که چه عوامل و سیاست هایی این نتایج شگفت انگیز را ایجاد کرده است. درست است که از سال 1990، جرم و جنایت در سراسر کشور به طور قابل توجهی کاهش یافته است که عمدتاً به دلیل تغییرات در عوامل اجتماعی-اقتصادی-جمعیتی مانند کاهش نرخ زاد و ولد، اندازه خانوار کوچکتر، جمعیت پیر و نرخ تورم پایین تر است.

منابع: اداره پلیس نیویورک و FBI، Uniform Crime Reports

کاهش جرم و جنایت در نیویورک هنوز بیش از دو برابر کاهش ملی است. اما سیاست های خاصی وجود دارد که کاهش جرم و جنایت و جمعیت زندان های نیویورک را تسریع کرده است.

اینها شامل قو،ن سختگیرانه کنترل اسلحه، برنامه تحلیلی پیشگام NYPD COMPSstat، یک آژانس خدمات پیش از محاکمه با سیستم ارزیابی ریسک معتبر، نظارت من، بر متهمان آزاد شده، و بودجه قابل توجه برنامه ها و خدمات مبتنی بر جامعه است.

با وجود این دستاوردها، مانند هر شهر و ایالت دیگر ایالات متحده، در سال 2021 افزایش جرم و جنایت وجود داشت که با اختلالات ناشی از همه گیری کووید-19 و افزایش تورم مرتبط است – نه اصلاح وثیقه. با کاهش کووید-19 و تورم، جرم و جنایت در شهر نیویورک و جاهای دیگر دوباره رو به کاهش است.

ملت می تواند از شهر نیویورک در مورد چگونگی کاهش جرم و جنایت و جمعیت زندان ها چیزهای زیادی بیاموزد. شاید کمیته قضایی بتواند به زودی به منهتن بازگردد و جلسه استماع به موقع تری در مورد آنچه در شهر نیویورک انجام شد و چگونگی تکرار آن در سطح ملی برگزار کند؟

جیمز آستین بنیانگذار است موسسه JFA که او در سال 2003 تشکیل داد. قبل از آن، او مدیر مؤسسه جرم، عدالت و اصلاحات در دانشگاه جورج واشنگتن و معاون اجرایی شورای ملی جنایت و بزهکاری بود. او کار خود را در اصلاحات با اداره اصلاحات ایلینوی در زندان های استیت ویل و جولیت آغاز کرد. او به همراه جان ایروین، نویسنده کتاب «زمان است: افراط در زندان آمریکاست» (وادزورث، Cengage Learning، 2012)

مایکل جیکوبسون است ISLG’مدیر اجرایی موسس و همچنین استاد جامعه شناسی در مرکز فارغ التحصیلان CUNY (GC). قبل از پیوستن به CUNY در می 2013 برای کمک به ایجاد ISLG، مایکل رئیس مؤسسه عدالت ورا بود که از سال 2005 تا 2013 خدمت می کرد. او نویسنده کتاب کوچک ، زندان ها: چگونگی کاهش جرم و پایان دادن به حبس جمعی (انتشارات دانشگاه نیویورک 2005) است. ). او از سال 1995 تا 1998 کمیسر اصلاح شهر نیویورک، از سال 1992 تا 1996 کمیسر مشروط شهر نیویورک بود و از سال 1984 تا 1992 در دفتر مدیریت و بودجه شهر نیویورک کار کرد که در آنجا معاون مدیر بودجه بود.


منبع: https://thecrimereport.org/2023/05/10/a-model-for-criminal-justice-reform-،w-new-york-city-lowered-its-jail-population-and-crime-rates/