انتخاب جک، چالش ما | جوزف مارگولیس | حکم


جک ت،یرا یک انتخاب دارد. او ممکن است هنوز آن را تشخیص ندهد، اما به زودی متوجه خواهد شد. و هنگامی که او این کار را کرد، انتخاب او می تواند چالشی سخت برای جامعه بخشنده ای ایجاد کند که بسیاری از ما می خواهیم بسازیم.

Teixeira عضو 21 ساله سابق گارد ملی هوایی ماساچوست است که متهم به افشای اسناد طبقه بندی شده در سرورهای Discord است. انتخابی که من در ذهن دارم انتخابی نیست که هر متهم جنایتکار با آن روبروست – ی،ی اینکه با ،ت مذاکره کند یا محاکمه را به خطر بیندازد. ت،یرا بدیهی است که این انتخاب را دارد، اما با توجه به آنچه که شواهد قاطع علیه او به نظر می رسد، به سختی گزینه ای به نظر می رسد. احتمال این وجود دارد که تشیرا به نوعی با ،ت ایالات متحده معامله کند تا با اعتراف به گناهش مجازات خود را به حداقل برساند.

نه، انتخاب او این است که آیا از یک سو خود را به ،وان یک حقیقت گوی قهرمان که توسط یک نظام سیاسی لیبرال جنگ افروز به شهادت رسیده است، یا از سوی دیگر به ،وان یک جوان تنبیه شده که اشتباهی وحشتناک مرتکب شده است، اما عاشق خود ترسیم کند. کشور و هرگز عمداً به او آسیبی نمی رساند.

واضح است که این دو انتخاب برای او در دسترس است. در برخی محافل محافظه‌کار، تصویر قبلی – شهید جک – در حال شکل‌گیری است. اندکی پس از دستگیری، نماینده مارجوری تیلور گرین (R-GA) توییت کرد“جیک (sic) Teixeira سفیدپوست، مرد، مسیحی و ضد جنگ است. این او را دشمن رژیم بایدن می کند. و او حقیقت را در مورد حضور نیروها در اوکراین و بسیاری موارد دیگر گفت. از خود بپرسید دشمن واقعی کیست؟» گرین به دلیل اظهاراتش به طور گسترده مورد تمس، قرار گرفته است، اما او به سختی تنها است. تاکر کارلسون از FOX News گفت Teixeira به دلیل گفتن حقیقت در مورد آنچه کارلسون جنگ غیرقانونی در اوکراین می نامد دستگیر شد. او جنایات را فاش کرد، بنابراین او جنایتکار است. واشنگتن اینگونه کار می کند. گفتن حقیقت تنها گناه واقعی است.»

در تابلوی پیام طرفدار ترامپ، اعضا به سرعت این دیدگاه ها را تکرار ،د و ت،یرا را به ،وان یک قهرمان محافظه کار معرفی ،د. به ،وان VICE News گزارش شده استاز جمله موضوعات متعددی که به دستگیری او اختصاص داده شده بود، موضوعاتی با ،وان: “افسانه ل،تی” “خداوند مراقب او باشد” و “قهرمان آمریکایی به خاطر گفتن حقیقت منهدم شد.” به ،ه خود، دونالد ترامپ جونیور، اصرار کرد دنبال کنندگان توییتر او «تصور کنند که جک تی،یرا، قهرمان، رسانه ها و چپ هستند اگر فاش کند که ،ت ترامپ بدون اطلاع مردم یا تأیید کنگره، جنگی غیرقانونی علیه یک ابرقدرت هسته ای به راه انداخته است. ؟” رو،مه نگار گلن گرینوالد تقریباً همان چیزی را توییت کرد.

نکته مهم این است که این بنیاد نوپا پاسخی به ،، است که می‌گویند انگیزه ت،یرا نه از هیچ تمایلی برای افشاگری در رگ چلسی منینگ یا ادوارد اسنودن، بلکه به دلیل نیاز نوجوانان به تحت تأثیر قرار دادن دوستان آنلاین جوان خود است. اگر مردم این را پیشنهاد می کنند که تشیرا باید در تختی که در زمان دستگیری برای او درست کرده بودند بخوابد، در این سال های گذشته توجهی نکرده اند. به ،وان مثال، آیا ،ی به طور جدی معتقد است که اگر دونالد ترامپ از پسرش پیروی کند و ت،یرا را به ،وان یک قهرمان حقیقت گو بپذیرد، راست پوپولیست پشت سر او قرار نمی گیرد؟ پرسیدن سوال، پاسخ دادن به آن است.

از سوی دیگر، تصویر مخالف نیز در اختیار ت،یرا قرار دارد. در مقالاتی که پس از دستگیری او منتشر شد، دوستان از دیسکورد او را توصیف کرد به ،وان یک پسر کاتولیک تمام آمریکایی که عاشق خدا، کشورش و تفنگ هایش بود. به ،وان واشنگتن پست گزارش شده استاین دوستان متقاعد شده بودند که «تیشیرا به دنبال تضعیف امنیت ملی نبود، اما امیدوار بود که به اعضای ا،را جوان‌تر سرور خود «نگاه بهتری نسبت به موضوع را تنها راهی که او می‌دانست» بیاموزد. او آمریکا را دوست داشت اما به آینده آن اطمینان نداشت. در پایان روز، او با این کشور بیش از هر کشور دیگری طرف می‌شود.» یکی از دوستانش گفت و سخنان ضد یهودی و نژادپرستانه او را در فضای مجازی جدی نگیرید. این فقط نشان دادن جک برای جوانان -خانواده آنلاینش- بود و نه اینکه واقعاً چه ،ی است.

اینکه آقای ت،یرا در نهایت چگونه خود را انتخاب می کند، یک انتخاب شخصی است که به خصوص برای من جالب نیست. مانند هر ، دیگری، او باید آزاد باشد که هویت خود را آنطور که می خواهد بسازد. به ،وان یک موضوع استراتژیک، ممکن است منطقی باشد که او سعی کند آن را از هر دو طرف انجام دهد. در حالی که اتهامات علیه او در حال بررسی است، او ممکن است علاقه داشته باشد که خود را به ،وان جو، پشیمان و تنبیه شده نشان دهد تا بهترین مذاکره را از سوی ،ت و کوتاه ترین حکم را از سوی قاضی تضمین کند. با این حال، پس از صدور حکم، او ممکن است علاقه داشته باشد که خود را به ،وان یک شهید جناح راست معرفی کند تا از یک رئیس جمهور جمهوریخواه عفو کند. در مورد دوم، به یاد بیاورید که چلسی منینگ توسط پرزیدنت اوباما مورد عفو قرار گرفت. اگر تی،یرا دقیقاً با وکلا و خانواده‌اش درگیر چنین مح،اتی نباشد، بسیار شگفت‌زده می‌شوم.

با این حال، اگر انتخاب آقای ت،یرا تنها برای او باشد، نمی توان همین را در مورد واکنش جامعه به آن گفت.

به م،ای اجتماعی انتخاب او فکر کنید. اگر ت،یرا خود را به ،وان یک شهید معرفی کند، خود را خارج از قانون و دستگاه اجرای آن قرار می دهد. او رفتار خود را به ،وان شکلی از نافرم، مدنی قهرمانانه، اعتراضی عادلانه علیه یک ماشین جنگ افروزی غیرقانونی و غیراخلاقی نشان می دهد. بله، او محاکمه و مجازات خواهد شد، اما فقط به این دلیل که قانون ناعادلانه و فاسد است. خودش را شهید می کند تا جامعه را به خود بیاورد. اما اگر خود را به ،وان یک جوان تنبیه شده نشان دهد، مشروعیت قانون و اجرای آن را می پذیرد. او مجازات خواهد شد زیرا مرتکب اشتباه فاحشی شده است که هرگز تکرار نخواهد کرد و امیدوار است سیستم او را خیلی سخت قضاوت نکند.

خلاصه اینکه شهید امیدوار است جامعه به سراغش بیاید، در حالی که جوان تنبیه شده امیدوار است بتواند به جامعه بازگردد. شهید می خواهد جامعه را تغییر دهد. مرد جوان تنبیه شده می خواهد خود را تغییر دهد.

برای ما که می خواهیم یک بخشش جامعهانتخاب ت،یرا چالشی دشوار اما اساسی را به همراه دارد: آیا بخشش اجتماعی به پذیرش مشروعیت قو،ن جامعه بستگی دارد؟ به عبارت دیگر، آیا جامعه می تواند ت،یرا یا هر فرد خاطی را ببخشد، اگر آنها اصرار دارند که هیچ اشتباه اخلاقی انجام نداده اند؟ در واقع اگر اصرار داشته باشند که جامعه در اشتباه است؟ به عبارت دیگر، جامعه بخشنده می تواند به طور مشروع از متخلف به ،وان شرط بخشش مطالبه کند؟

به نظر می رسد اینها سوالاتی با پیچیدگی شگفت انگیز هستند. من تمام تلاشم را می‌کنم تا در مقالات بعدی به آنها پاسخ دهم، اما اعتراف می‌کنم که دیدگاه‌های من آزمایشی است. امیدوارم بتوانم روی خوانندگانم حساب کنم تا مرا درست کنند. شما هرگز در گفتن اینکه دقیقاً چه فکری به من می کنید تردید نکردید و امیدوارم اکنون متوقف نشوید.




منبع: https://verdict.justia.com/2023/04/24/jacks-c،ice-our-challenge