اکنون مخالفت آشکار با مجازات اعدام برای سیاستمداران در اعماق جنوب امن است | آستین صراط | حکم


ج، عمیق مدت‌هاست که مجازات اعدام در آمریکا بیشترین کشته شدن مردم را داشته است. تقریباً از هر ،ی در مورد مجازات اعدام بپرسید و احتمالاً آلاباما، فلوریدا یا تگزاس را مطرح می کند. به ،وان 2018 نیویورک تایمز ،وان اشاره شد، “کشتارهای زیادی در ایالات تو نباید بکشی وجود دارد.”

از سال 1976، ایالت های ج،ی اجرا کرده اند 1278 نفر از 1567 نفر در آن دوره به قتل رسیدند. این در تضاد با 196 در غرب میانه، 89 در غرب و 4 در شمال شرق است.

واضح است که مجازات اعدام آمریکا پایان نخواهد یافت تا زم، که ایالات ج،ی آماده و مایل به انجام این کار باشند.

آن لحظه زودتر از آنچه فکرش را بکنید فرا می رسد. به ،وان اقلیم ملی نسبت به استدلال های الغا گرای مهمان نوازتر می شود، ما در حال مشاهده شکاف های قابل توجهی در دیوار حمایت ج،ی از مجازات اعدام هستیم. این پیشرفت نشانه دیگری است که این کشور اکنون در مسیر پایان دادن به مجازات اعدام است.

آ،ین نشانه این تغییر مهم هفته گذشته زم، رخ داد که جان بل ادواردز، فرماندار دموکرات لوئیزیانا، حمایت خود را اعلام کرد به دلیل پایان دادن به مجازات اعدام در ایالت خود. ادواردز دلایل زیادی برای اتخاذ این موضع ارائه کرد که بیشتر آنها شبیه به دلایلی است که باعث شده شهروندان و مقامات ،تی در سایر نقاط کشور به این نتیجه برسند که زمان توقف کشتار ،تی فرا رسیده است.

ابتدا، ادواردز به ناهماهنگی نگران‌کننده‌ای در موضع طرفدار مجازات اعدام/حیات که بسیاری از رهبران سیاسی لوئیزیانا داشتند اشاره کرد. ما “حامی زندگی” ترین ،ت در کشور خواهیم بود یا می تو،م باشیم، با این حال رویکرد سنتی خود را در قبال مجازات اعدام حفظ خواهیم کرد.”

دوم، او شناسایی شده نقص در سیستم مجازات اعدام که اغلب منجر به محکومیت های نادرست و احکام اعدام برای افرادی می شود که واقعاً بی گناه هستند. ادواردز توضیح داد که مجازات اعدام “بسیار نهایی است، نه به این دلیل که کامل است، بلکه به این دلیل که به مرگ یک نفر ختم می شود، و ما می د،م که در 20 سال گذشته مجازات اعدام ما بسیار بیشتر از اعدام های واقعی بوده است.”

در واقع به ،وان مرکز اطلاع رس، مجازات اعدام گزارش هالوئیزیانا 11 نفر را از محکومیت اعدام تبرئه کرده است و رتبه چهارم را در ایالات متحده از نظر تعداد محکومان به اعدام تبرئه کرده است. سه مورد از این تبرئه‌ها در دهه‌ای از آ،ین اعدامی که ،ت انجام داد، انجام شد.»

دو نفر از این افراد برون‌شده پس از آزمایش DNA آزاد شدند نشان داد که آنها نمی توانستند جنایاتی را که به خاطر آنها باید به قتل برسند، مرتکب شوند.

فرماندار در نهایت به این نکته توجه کرد که هزینه اعدام یک نفر بسیار بیشتر از هزینه نگهداری مادام العمر در زندان است.

ادواردز در بیشتر دوره ریاستش چیزی برای گفتن نداشت در مورد مجازات اعدام یا با طفره رفتن زم، که در مورد آن سوال می شد پاسخ داد. این اظهار نظر معمول در مارس 2019 بود: “من سوگند یاد کردم که از قانون اساسی و قو،ن ایالات متحده و ایالت لوئیزیانا حمایت کنم. ادواردز ادامه داد: واقعیت موضوع این است که ما نمی‌تو،م امروز فردی را در ایالت لوئیزیانا اعدام کنیم زیرا تنها روش قانونی تعیین شده در قانون ایالتی در دسترس ما نیست.

وی در ادامه گفت: «در مدت زم، که ما این گفتگو را انجام دادیم، هیچ چیز تغییر نکرده است – داروها در دسترس نیستند و قانونی برای رسیدگی به نگر،‌های شرکت‌های دارویی یا ارائه اشکال جایگزین اعدام تصویب نشده است. این به خاطر تقصیر من یا اداره اصلاح و تربیت نیست. من تمایلی به بازگشت به روش‌هایی ندارم که کنار گذاشته شده‌اند، زیرا احساسات عمومی علیه آنها بوده است یا شاید برخی روش‌ها که وحشیانه تلقی می‌شوند و غیره.»

و در سال 2021، ادواردز از موضع گیری خودداری کرد هنگامی که از او پرسیده شد که آیا از لوایح لغو که در مجلس قانونگذاری ایالت لوئیزیانا ارائه شده بود حمایت می کند یا خیر. تنها چیزی که او گفت این بود که «امیدوارم قوه مقننه گفتگوی بسیار خوبی در مورد آن داشته باشد. این مکالمه‌ای خواهد بود که در طول یک دهه حضورم در باتون روژ نشنیده‌ام تا ببینم مردم لوئیزیانا در مورد آن موضوع خاص کجا هستند.

بنابراین اکنون اوضاع بسیار متفاوت است. تمایل جدید فرماندار برای مخالفت با مجازات اعدام تنها نشانه تغییر در ج، نیست.

در سال 2021، ویرجینیا تبدیل شد اولین ایالت زیر خط میسون-دی،ون برای لغو مجازات اعدام. ویرجینیای غربی، تنها ایالت ج،ی دیگر بدون مجازات اعدام، به آن پایان داد بیش از پنجاه سال پیش در سال 1965.

حمایت عمومی از مجازات اعدام در سایر ایالت های ج،ی نیز رو به کاهش است.

برای مثال فلوریدا را در نظر بگیرید. نظرسنجی در سال 2016 از 500 شهروند فلو، یافت که 57% فکر می ،د که زندگی بدون آزادی مشروط مجازات من،ی برای قتل است، در مقابل 43% که از مجازات اعدام حمایت می ،د. یک ت،یم نظر مشابه در بین گروه‌های نژادی، ،ت، سطوح تحصیلی و وابستگی مذهبی یافت شد.

در سال 2019، یک نظرسنجی سراسری در گرجستان یافت 56% از رای دهندگان در آن ایالت موافق جایگزینی مجازات اعدام با حبس ابد بدون آزادی مشروط بودند، 33% خواستار حفظ مجازات اعدام بودند و 11% بلاتکلیف بودند.

در همان سال، تنها 25 درصد از پاسخ دهندگان در نظرسنجی کارولینای شمالی گفت آنها از استفاده از مجازات اعدام به ،وان مجازات در قتل های درجه یک حمایت ،د. 70 درصد از پاسخ دهندگان همچنین گفتند که معتقدند یک فرد بی گناه در ایالت آنها اعدام شده است و 57 درصد دیگر موافق بودند که تعصب نژادی نقش مهمی در صدور حکم اعدام دارد.

یک نظرسنجی در سال 2021 از رای دهندگان ثبت نام شده در رای دهندگان تگزاس نشان داد حمایت از مجازات اعدام در دهه گذشته به میزان قابل توجهی کاهش یافته است. 63 درصد از افراد مورد بررسی از مجازات اعدام حمایت ،د، در مقابل 75 درصدی که در سال 2015 و 78 درصدی در سال 2010 از مجازات اعدام حمایت ،د.

و بازگشت به لوئیزیانا، 51 درصد از ،نان ایالت در سال گذشته مورد بررسی قرار گرفتند از طرفداران مجازات اعدام بودندجای تعجب نیست که جمهوری خواهان بیشتر از دموکرات ها از مجازات اعدام حمایت می کنند. اما مخالفت با مجازات اعدام در میان مستقل‌های سیاسی افزایش یافته است و 42 درصد گفته‌اند که می‌خواهند ،ت به مجازات اعدام پایان دهد.

این نتایج نظرسنجی توضیح می‌دهد که چرا اکنون برای سیاستمداران در ج، انجام کاری که فرماندار ادواردز در هفته گذشته انجام داد و برای گروه‌های دو حزبی و قانون‌گذاران در ایالت‌هایی مانند این کشور امن است. گرجستان، کارولینای شمالی، و لوئیزیانا حمایت و حمایت از لوایح برای پایان دادن به مجازات اعدام در ایالت های خود.

در سرتاسر ج،، رهبران سیاسی و مقامات منتخب، مانند رالف نورتام، فرماندار ویرجینیا، متوجه این موضوع هستند گفت زم، که او لایحه الغای ایالت خود را امضا کرد، که «امروز جایی برای مجازات اعدام در این کشور مش، المنافع، در ج، یا در این کشور وجود ندارد… عادلانه نیست. بر اساس اینکه شما چه ،ی هستید متفاوت اعمال می شود. و سیستم اشتباه کرده است… عدالت و مجازات یکی نیستند.”


منبع: https://verdict.justia.com/2023/04/03/it-is-now-safe-for-politicians-in-the-deep-south-to-openly-oppose-the-death-penalty