با هدف “تسریع بنیادی” مذاکرات قرارداد، “شبکه قرارداد” امروز از مخفی کاری خارج می شود، به رهبری کهنه کار فنی حقوقی


یک شرکت جدید امروز از مخفی کاری بیرون آمده است، شبکه قرارداد، با ارائه یک پلتفرم همکاری مبتنی بر هوش مصنوعی که می تواند توسط همه طرف های معامله برای سریعتر “رسیدن به نقطه” در مذاکراتشان استفاده شود، “به طور اساسی زمان مذاکرات قرارداد را تسریع بخشد”.

توسط مدیر عامل رهبری می شود جیم واگنر، که سابقه راه اندازی شرکت های فناوری حقوقی موفق را دارد و قبلاً با مایو کلینیک برای ایجاد راه حلی برای تسریع در مذاکرات توافق نامه های آزمایش های بالینی شریک شده است.

واگنر به من گفت: «مفهوم پشت ،ب‌وکار این است که مذاکره قرارداد B2B بیش از حد طول می‌کشد، و ،ب‌وکارها به بستری نیاز دارند که هر دو طرف بتوانند برای انجام سریع‌تر معاملات و مدیریت تعهدات خود با یکدیگر همکاری کنند».

واگنر ابتدا بنیانگذار DiscoverReady و سپس Apogee Legal، یک پلتفرم تجزیه و تحلیل قراردادهای سازم، بود. در سال 2018، Seal Software Apogee را تصاحب کرد و پس از آن واگنر رئیس شرکت Seal شد. در سال 2020، Seal توسط DocuSign ،یداری شد، جایی که واگنر معاون استراتژی ابر توافق شد. از سال 2021، او موسس و مدیر عامل آزمایشگاه Lean Law است.

بیرون آمدن از مخفی کاری

همراه با بنیانگذار بیل مورفیواگنر، مدیر ارشد فناوری سابق Blackstone و دیگران، بیش از یک سال است که این پلتفرم را در حالت مخفی کاری توسعه داده است.

شرکت شراکت مایو را اعلام کرد 11 آوریل و امروز به طور رسمی راه اندازی می شود. مایو نیز یک سرمایه گذار در این شرکت است.

واگنر گفت: “ما هیجان زده هستیم که شروع کنیم و با جزئیات بیشتر به دنیا بگوییم که چه کاری انجام می دهیم، شروع به نشان دادن محصول به افراد زیادی کنیم و روند دسترسی زودهنگام مردم را آغاز کنیم.” او انتظار دارد تا اوایل تابستان دیگران را در سیستم زنده کند.

واگنر گفت که کارآزمایی‌های بالینی یک مورد ایده‌آل برای شروع این شرکت است، زیرا در توسعه درمان‌های پزشکی جدید در خطر است، اما فرآیندهای مذاکره برای توافق‌نامه‌های آزمایش‌های بالینی پیچیده و زمان‌بر است و منجر به تأخیر قابل‌توجه در راه‌اندازی درمان‌های پزشکی می‌شود. آزمایشات بالینی

واگنر در اعلام شراکت مایو گفت: «ما دنیایی را تصور می‌کنیم که در آن ،ب‌وکارها با توجه به قراردادهای خود به طور یکپارچه همکاری می‌کنند، سریع‌تر به نتایج می‌رسند و اطلاعات حیاتی، ضرب‌الاجل‌ها و نقاط عطف را بدون اصطکاک به اشتراک می‌گذارند. ما فوق‌العاده مفت،یم که توافق‌نامه‌های کارآزمایی بالینی را به اولین مورد استفاده برای پلتفرم مش، خود تبدیل کرده‌ایم و این فرصت را داریم که نقش مهمی در ترویج رشد و نوآوری در چنین زمینه‌ای م،ادار ایفا کنیم.»

یک محیط مشارکتی

در مصاحبه ای هفته گذشته، واگنر گفت که حرفه اش به او نشان داده است که بسیاری از مشکلات مربوط به قراردادها باید قبل از امضای قراردادها حل شوند، زیرا پس از امضای آنها، “این کاملاً ت، است که هامپتی دامپی را دوباره از یک طرف کنار هم قرار دهیم. چشم انداز عملیاتی و انطباق.»

همانطور که واگنر توضیح داد، پلت فرم شبکه قرارداد (TCN) یک محیط مشارکتی است که در آن همه طرف های مذاکره می توانند در یک قرارداد شرکت کنند. به این ترتیب، به سه موضوعی که سایر ابزارهای قراردادی قادر به حل آن نیستند، می پردازد:

  • سیلو ، داده های قراردادها قراردادها دارایی های تجاری ارزشمندی هستند، اما ارزش آنها فقط برای یک طرف یا طرف دیگر نیست. در حالی که به طور گسترده‌تر به رسمیت شناخته می‌شود که قراردادها داده‌های ارزشمندی را ایجاد می‌کنند، این داده‌ها با یک طرف یا طرف دیگر مخفی می‌مانند. اما زم، که این داده ها شامل تاریخ تحویل، یا یک اقدام ضروری باشد، دسترسی هر دو طرف به آن داده ها به نفع هر دو طرف است.
  • ناشیانه بودن انطباق. وقتی یک مشکل انطباق پیش می آید، همه آن از طریق ایمیل رسیدگی می شود – هیچ پلتفرم فعلی CLM به آن مشکل رسیدگی نمی کند. واگنر گفت: “این راز کوچک ،یف پشت پایبندی به قرارداد است، که همه چیز در ایمیل اتفاق می افتد.” “این باید در یک پلت فرم امن و بی طرف برگزار شود.”
  • خط قرمز ،اب است. مهم نیست که هر یک از طرفین از چه نوع پلت فرم اتوماسیون قراردادی استفاده می کند، زم، که پیش نویس تولید می شود، در همان خط قرمزی قرار می گیرد که برای دهه ها مشخصه انعقاد قرارداد بوده است، طرفین که نظرات خود را معمولاً از طریق ایمیل ارسال می کنند. فرضیه TCN این است که محیطی را فراهم کند که همه طرف‌ها بتوانند وارد شوند و با هم همکاری کنند و خیلی سریع‌تر به نقطه اصلی برسند و همه ابزارهایی مانند هوش مصنوعی مولد برای تسهیل فرآیند در دسترس خود داشته باشند.

واگنر گفت که پلتفرم برای رقابت با انبوه محصولات CLM در بازار یا هر کاری که این محصولات با توجه به گردش کار قراردادها و چرخه عمر انجام می دهند طراحی نشده است.

اما زم، که زمان انتشار آن توافق برای طرف مقابل فرا می رسد، می گوییم: یک دقیقه صبر کنید. به جای ارسال آن به ایمیل و شروع این خط قرمز، چرا جایی نداریم که طرفین بتوانند برای انجام معاملات بروند؟ و این پلت فرمی است که ما در حال ساختن آن هستیم.»

در آنچه واگنر به ،وان Moneyball برای قرارداد توصیف می‌کند، این پلتفرم همچنین داده‌های بازار را در مورد آنچه در سایر قراردادهای مذاکره شده از داخل شبکه انجام می‌شود، به ،وان راهی برای شفافیت ارائه می‌دهد. «شما در این توافقنامه عدم افشای اطلاعات، یک محدودیت تجاری داخلی را درخواست می کنید. شفافیت این است که تنها در 12 درصد از NDAها در این زمینه ظاهر می شود. ما فکر می کنیم که داده های بازار بسیار ارزشمند است.

در حالی که TCN با همکاری خود با کلینیک مایو برای مق، با توافقنامه های آزمایشات بالینی راه اندازی می شود، واگنر گفت تعدادی از زمینه ها وجود دارد که طرفین در نوعی از چرخه های مذاکره تکراری روز گراندهاگ، از جمله ادغام و تملک و املاک تجاری، گیر کرده اند.

هوش مصنوعی یکپارچه

در طول مصاحبه هفته گذشته ما، واگنر پیش نمایشی از برخی از ویژگی های کلیدی این پلتفرم، از جمله هوش مصنوعی به من داد.

برای شروع یک مذاکره جدید، کاربر می تواند یک پیش نویس ایجاد را با استفاده از یک پلت فرم متفاوت CLM یا با استفاده از ال،ای ذخیره شده در TCN بارگذاری کند. اما واگنر می گوید که از اولین پیش نویس به بعد، TCN نکات کلیدی توافق را به ،وان داده تلقی می کند.

اگرچه به نظر می رسد که ما روی یک توافق سنتی کار می کنیم، در واقع، هر نقطه ای که احتمالاً مورد مذاکره قرار می گیرد، و نقطه ای که باید به طور فعال از منظر مدیریت تعهدات مدیریت شود، ما به این نکته اشاره خواهیم کرد. داده‌های پیش‌نویس اول».

هر بار که یکی از طرفین مذاکره تغییری در پیش‌نویس ایجاد می‌کند، طرف دیگر از این تغییر مطلع می‌شود و همچنین خلاصه‌ای که توسط هوش مصنوعی ایجاد شده است ارائه می‌شود. هر بار که توافقنامه را به عقب و جلو می‌دهیم، هر تغییری که اتفاق می‌افتد اکنون با هوش مصنوعی ثبت می‌شود و ما خلاصه‌ای از همه چیزهایی را که تغییر کرده‌اند به شما ارائه می‌دهیم.

واگنر گفت، اگرچه هنوز در نسخه نمایشی من در هفته گذشته فعال نشده است، اما واگنر گفت که این پلتفرم همچنین می‌تواند ویرایش‌های مولد پیش‌نویس‌ها را ارائه دهد.

TCN رویکرد خود را “هوش مصنوعی برای همه” می نامد، با این استدلال که منطقی نیست یک طرف با استفاده از فناوری پیشرفته و دیگری به رویکردهای قدیمی واگذار شود.

این شرکت می‌گوید: «اگر در حال مذاکره بر روی شبکه قراردادی هستید، ابزارهای من، از جمله جدیدترین هوش مصنوعی را در هر مرحله از فرآیند در اختیار خواهید داشت.

در پایان یک مذاکره، TCN از هر کاربر می‌پرسد که آیا مایل است تصمیمات خود را از مذاکره ذخیره کند و یک نمایه ایجاد کند. این نمایه عملاً به یک کتاب بازی تبدیل می‌شود، اما همانطور که واگنر می‌گوید، در مذاکرات گنجانده شده و از اقدامات کاربر استنباط می‌شود، اما کاربر می‌تواند سپس آن را به‌روزرس، و اصلاح کند.

واگنر آن را ساختن زبان بخشی از خود می نامد قبلا دیده شده. “هر بار که در حال مذاکره هستید، این توانایی را دارید که روی نمایه خود لایه لایه کنید تا آن را بیشتر و قوی تر و موثرتر کنید، بنابراین با استفاده بیشتر از شبکه قرارداد، چیزهای جدید کمتر و کمتری می بینید.”

در حالی که طرف‌های مختلف به نمایه‌های یکدیگر دسترسی ندارند، هر دو اساساً دیدگاه ی،، در مورد توافق در حال مذاکره دارند، هر کدام می‌توانند تغییرات و نظرات خود را از طریق پلتفرم ایجاد کنند یا به سادگی به بندهایی خاص پاسخ دهند.

حضور احزاب

با توجه به اینکه این پلتفرم مست،م مشارکت هر دو طرف است، من از واگنر پرسیدم که آیا او این را مانعی می‌داند، زیرا ممکن است یک حزب بخواهد از پلتفرم استفاده کند در حالی که دیگری ممکن است نه.

او اذعان کرد که این یک چالش است، اما او گفت که آنها با ارائه انگیزه های زیادی برای مشارکت احزاب به آن رسیدگی می کنند.

“شما قرار است داده هایی از اولین پیش نویس داشته باشید، تعهدات مش،، مدیریت و مطابقت با قرارداد را خواهید داشت به گونه ای که در غیر این صورت به سادگی نخواهید داشت، و به طور قابل توجهی سریعتر به توافق خود خواهید رسید. از گیر افتادن در مسیر خط قرمز سنتی.»

همچنین، هیچ هزینه ای برای طرف مقابلی که به ،وان مهمان به پلتفرم دعوت شده اند، دریافت نمی شود. آنها می توانند بیایند و بر سر توافق مذاکره کنند و تمام مزایای پلتفرم را بدون هیچ هزینه ای دریافت کنند.

«از اولین باری که برنامه را لمس می‌کنید، داده‌های بازاری را خواهید داشت که شما و هیچ ، دیگری تا به حال نداشته‌اید. از اولین باری که این مورد را لمس می‌کنید، داده‌هایی از پیش‌نویس اول از نظر مطابقت با قرارداد خود خواهید داشت. و اکنون شما تمام مهلت های تحویل تاریخ را دارید، همه آن موارد را از اولین پیش نویس در دسترس دارید. بنابراین ما بسیار بر این تمرکز داریم که چگونه می تو،م طرف مقابل را وادار کنیم که وارد شود و بگوید: “می د،د، این در واقع تجربه ارزشمندی برای من است.” من دوست دارم بخشی از آن باشم.»

بسیاری از بودجه برای ،ب و کار تا کنون از واگنر و بنیانگذارش تامین شده است. علاوه بر کلینیک مایو، صندوق LegalTech واگنر گفت، همچنین تعدادی از افراد که شامل رهبران مشاغل فناوری حقوقی بزرگ هستند، یک سرمایه گذار است.

سایر مدیر، که به واگنر و مورفی در TCN می پیوندند، هستند فیل ریچاردز، اخیراً یکی از بنیانگذاران و CTO Clairvoya (فروش به
راه حل های موج شکن با پشتیب، JLL)، و بتینا دریکاخیراً مدیر اجرایی و مدیر ارشد حقوقی eVestment، بازوی تحلیلی NASDAQ.

TCN در حال حاضر برنامه هایی را برای دسترسی زودهنگام می پذیرد. شما می تو،د درخواست یا درخواست نسخه ی نمایشی در thecontractnetwork.com.


منبع: https://www.lawnext.com/2023/05/aiming-to-radically-accelerate-contract-negotiations-the-contract-network-comes-out-of-stealth-today-led-by-legal-tech-veteran.html