خلاصه اخبار – قانون جزایی کارولینای شمالی قانون جزایی کارولینای شمالی


متأسفانه، اخبار این هفته تحت تسلط یک تیراندازی جمعی دیگر در مدرسه بود. سه دانش‌آموز نه ساله و سه کارمند مدرسه کووننت در نشویل، تنسی، صبح روز دوشنبه توسط یک تیرانداز تنها که با دو تفنگ تهاجمی و یک تفنگ دستی وارد مدرسه شد، کشته شدند. پلیس به مظنون، آدری هیل 28 ساله، دانش آموز سابق مدرسه شلیک کرد و او را کشت.

آسوشیتدپرس گزارش می دهد که قبل از دوشنبه، هفت قتل دسته جمعی در مدارس K-12 از سال 2006 رخ داده است. در هر یک از آنها، تیرانداز مرد بود. هیل که در بدو تولد به او ،ت زن داده شد، گزارش شده است از ضمایر خود در شبکه های اجتماعی استفاده کرد.

پلیس می گوید که هیل برنامه ریزی قتل عام، ترسیم نقشه دقیق و نظارت بر ساختمان. هیل که به دلیل اختلال عاطفی تحت نظر پزشک بود ،ید کرد هفت اسلحه گرم از پنج فروشگاه محلی اسلحه بین اکتبر 2020 تا ژوئن 2022. هیل از سه مورد از آنها در تیراندازی روز دوشنبه استفاده کرد.

لغو مجوزهای ،ید تپانچه. اسلحه ها و منشأ آنها یک خبر محلی برجسته در این هفته بود زیرا مجمع عمومی قانون مجوز ایالتی برای تپانچه را که قبلاً در GS 14-402 تا 14-405 و 14-407.1 تدوین شده بود، لغو کرد. دیدن SL 2023-8 (S 41). فرماندار روی کوپر قانون را وتو کرد، که توسط انجمن کلانتر NC حمایت می شد، بر این اساس که حذف بررسی پیشینه به ،وان پیش شرط فروش “به سوء استفاده کنندگان خانگی و سایر افراد خطرناک اجازه می دهد تا اسلحه دستی داشته باشند و توانایی اجرای قانون برای جلوگیری از ارتکاب جرم را کاهش می دهد.” این لغو ا،امی را تغییر نمی دهد که فروشندگان دارای مجوز قبل از اینکه به ،یدار اجازه ،ید اسلحه را بدهند، بررسی پیشینه مورد نیاز توسط قانون فدرال را انجام دهند. اما مخالفان لایحه استدلال ،د که مجوزهای ،ید تپانچه به بستن شکاف در این بررسی ها کمک کرد. نمی توان افرادی را که در کارولینای شمالی به دلیل جرایم خشونت خانگی محکوم شده اند از ،ید اسلحه منع کرد. به دلایلی که جف در اینجا توضیح می دهد.) مجمع عمومی حق وتو را نادیده گرفت در آرای خط حزبی تیم مور، رئیس مجلس نمایندگان گفت که سیستم مجوز تپانچه قدیمی است و اقداماتی که قانونگذار تصویب کرده است “اه، دیرینه م،عان متمم دوم در ایالت ما.”

ویدئوی اتاق استراحت منجر به آزادی مردی شد که در چاقو کشی مرگبار دستگیر شده بود. پلیس نایتدیل روز سه شنبه مردی 43 ساله را به دلیل ضربات چاقو به همکارش دستگیر کرد، تجوان گیلبرت، در اتاق استراحت مرکز توزیع Core-Mark. اما این مرد (که نامش فاش نشده است) پس از بررسی فیلم‌های ویدئویی که نشان می‌دهد گیلبرت بدون تحریک از پشت با میله ف،ی به مرد حمله کرده و به سر او اصابت کرده و او را به زمین زده است، آزاد شد. پس از کشمکش، مرد در نهایت بر گیلبرت غلبه کرد که در جریان این کار به طرز مرگباری با چاقو ضربه خورد.

حکم قتل عدنان سید اعاده شد. دادگاه استیناف مریلند محکومیت سید را مجدداً اعاده کرد سریال شهرت پاد،ت، به دنبال درخواست خانواده هه مین لی، دبیرست، که مرگ او منجر به اتهام قتل شد. خانواده لی دعوا ،د از جلسه اکتبر 2022 که در آن یک قاضی حکم قتل سید را لغو کرد، به درستی به آنها اطلاع داده نشده است. به دنبال آن جلسه، دادستان های بالتیمور اتهامات علیه سید را کنار گذاشتند، با استناد به نتایج آزمایش DNA جدید که از بی گناهی او حمایت کرد. آ،ین رای دادگاه تجدیدنظر به این م،ی است که جلسه جدیدی در مورد محکومیت سید برگزار خواهد شد و همانطور که رو،مه بالتیمور سان گزارش می دهد، سید، “به طور ناگه، از یک تبرئه شده به یک قاتل محکوم می شود.” وکلای سید قصد دارند درخواست تجدید نظر کنند، و این حکم مست،م بازگشت فوری سید به زندان نیست.

اوه، بله، تقریباً فراموش کردم. دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا دیروز متهم شد. این یک نوع خبر بزرگ در دنیای عدالت کیفری است، زیرا این اولین بار در تاریخ آمریکا است که رئیس جمهور فعلی یا سابق با اتهامات جنایی روبرو می شود. کیفرخواست، توسط هیئت منصفه منهتن، نیویورک، بازگردانده شد تحت مهر ثبت شد. این به دنبال تحقیقات دادستان منطقه منهتن در مورد نقش ادعایی رئیس جمهور سابق است چند روز قبل از انتخابات ریاست جمهوری 2016، به استورمی دنی، ستاره فیلم بزرگسالان پرداخت.


منبع: https://nccriminallaw.sog.unc.edu/news-roundup-653/