سانفرانسیسکو مجوز ربات های پلیس کشنده را لغو کرد


هیئت ناظران سانفرانسیسکو روز پنجشنبه به لغو تصمیمی که در هفته گذشته اتخاذ ،د رای دادند که به پلیس اجازه می‌داد از ربات‌ها برای اعمال نیروی مرگبار استفاده کند، پس از مخالفت عمومی مردم.

رای اولیه 8 به 3 که به روبات‌ها اجازه می‌دهد به پلیس اجازه می‌دهد تا مظنونان جنایتکار را با ربات‌های کنترل از راه دور در پاسخ به موقعیت‌هایی که معتقدند خطر مرگ قریب‌الوقوع برای افسران یا اعضای عمومی وجود دارد، بکشد.

این ابتکار قرار بود با تج، تیم‌هایی به ربات‌های خنثی‌کننده بمب با بمب‌هایی که می‌توان از راه دور فعال کرد، مانند ربات موقت نیروی کشنده که پس از تیراندازی دسته جمعی در دا،، تگزاس در سال 2016 استفاده شد، آغاز شود.

پس از رای گیری هفته گذشته، که به دلیل قانون جدید ایالت کالیفرنیا انجام شد که پلیس را م،م به دریافت مجوز شهر برای استفاده از تج،ات نظامی می کند، ده ها تظاهرکننده، از جمله گروه های حقوق مدنی و ناظران شهر، دوشنبه در مقابل شهرداری تجمع ،د تا اعتراض کنند. تصمیم هیئت مدیره

بنیاد Electronic Frontier نیز روز دوشنبه نامه‌ای با امضای 44 سازمان اجتماعی منتشر کرد که در آن با تصمیم هیئت سانفرانسیسکو درباره روشنایی سبز روبات‌های کشنده مخالفت ،د و از هیئت مدیره خواست مخالفت با این طرح را جدی بگیرند.

نامه EFF “پیشنهاد SFPD، در صورت تایید، حریم خصوصی و ایمنی ،نان شهر و بازدیدکنندگان را تهدید می کند.” استدلال کرد.

ناظر، مانند دین پرستون، که در اصل به مجوز ربات کشنده رای منفی دادند، احساس ،د که مردم زمان کافی برای بررسی این موضوع را ندارند.

پرستون در بی،ه ای مطبوعاتی گفت: «مردم سانفرانسیسکو با صدای بلند و واضح صحبت ،د: جایی برای روبات های پلیس قاتل در شهر ما وجود ندارد.

گوردون مار، سرپرستی که در ابتدا به نفع ربات های کشنده رأی داد، در رأی دوم تصمیم خود را تغییر داد. او روز دوشنبه به اشتراک گذاشت که از رای اولیه خود در الف پشیمان است مجموعه ای از توییت ها روی موضوع.

مار نوشت: “من به طور فزاینده ای از رای ما و سابقه ای که برای شهرهای دیگر ایجاد می کند، بدون تعهد قوی به پاسخگویی پلیس ناراحت شده ام.” من فکر نمی‌کنم که خشونت ،تی دورتر، دورتر و کمتر انس، گامی رو به جلو باشد.»

تصمیم برای عدم مجوز ربات‌های نیروی کشنده ممکن است دائمی نباشد. را سانفرانسیسکو کرونیکل پس از رای گیری گزارش شد که این موضوع برای “بحث بیشتر” به یک کمیته ارسال شده است.




منبع: https://thecrimereport.org/2022/12/08/san-francisco-reverses-aut،rization-for-lethal-police-robots/