شاهدانه اورگان: ایالت ایالت


به هفتمین پست سالانه “ایالت ایالت” در مورد شاهدانه اورگان خوش آمدید. برای اولین سال از زمان راه اندازی برنامه، فروش کنترل شده شاهدانه در ایالت کاهش یافت. ما همچنین شاهد تغییرات قابل توجه قانونی و نظارتی، انقباض بیشتر صنعت کنف و تعداد بی‌شماری از شانس‌ها و پایان‌های جالب بودیم. به طور کلی، این یک سواری ص،ه‌ای بوده است (نگاه کنید به: Times Tough in Oregon Cannabis). بیایید به آن برسیم.

فروش و قیمت کاهش یافت

سال گذشته در این زمان، مشاهده کردم که فروش شروع به کاهش کرده است، با وجود رکورد بالای 1.184 میلیارد دلاری که اورگان در نهایت در سال 2021 به دست آورد. برای سال 2022، بر اساس کمیسیون ، و شاهدانه اورگان (OLCC) داده های فروش تا ماه نوامبر، پیش‌بینی می‌شود که کمی کمتر از 1 میلیارد دلار فرود بیاییم. همه گیر و بادهای دنباله دار محرک به خوبی در نمای عقب هستند: به نظر می رسد که رشد کوتاه مدت ممکن است محدود به SKU ها و دسته بندی های محصول باشد. امروزه، حدود نیمی از کل فروش گل، و به دنبال آن: 25٪ در کنسانتره/عصاره. 13٪ خوراکی/تنتور؛ 5% قابل استنشاق؛ سپس دسته بندی های “متفرقه”.

علاوه بر کاهش حجم، قیمت ها از طریق کف است. ما در چند ماه گذشته روی میانگین 600 دلار به ازای هر پوند عمده فروشی نشسته ایم. این کاهش بزرگ از 900 دلار به ازای هر پوند عمده فروشی در دسامبر 2021 است. عقب نشینی قابل توجه در برداشت اخیر “Croptober” هنوز تاثیر قابل توجهی در قیمت گذاری نداشته است (اورگان از 4.4 میلیون پوند مرطوب برداشت شده در سال 2021 به تنها 3.1 میلیون پوند در سال جاری رسید. در هر OLCC).

به طور کلی، قیمت عمده فروشی امروز به همان میز، است که در بازار تنظیم شده شاهد بودیم، از جمله در نادری پس از سقوط سال 2018. درد به گل محدود نمی شود: در دسته عصاره/کنسانتره، میانگین عمده فروشی 4356 دلار است. هر پوند از 30 نوامبر؛ که از 4990 دلار در نوامبر 2021 کاهش یافته است. قیمت ،ده فروشی به طور کلی از این روند پیروی می کند.

ممکن است تسلی خاطر نباشد، اما آنچه امروز در اورگان می بینیم بومی حوزه های قضایی تحت نظارت حشیش است. در سراسر کشور. به غیر از مشکلاتی که مستقیماً از غیرقانونی فدرال ناشی می شود (مثلاً دردسرهای خدمات مالی، بار مالیاتی)، مشکلات عبارتند از: عرضه بیش از حد، رقابت نامنظم، عدم پاسخگویی مصرف کننده به قیمت های پایین تر، و حتی عوامل کلان اقتصادی مانند قیمت های بالاتر بنزین. همه اینها که گفته شد، همیشه می تواند بدتر باشد. دیدن ک،ادو.

یک نقره امید وجود دارد. اقتصاددانان پیش بینی که حتی بدون امکان رشد نرخ استفاده، با رشد جمعیت، درآمد و مخارج اورگان، فروش افزایش خواهد یافت. همچنین، اپراتورهای موجود برای آینده قابل پیش‌بینی از افزایش تعداد ،ب‌وکارهای محلی رقیب محافظت خواهند شد. این تعداد امسال دوباره افزایش یافت، زیرا OLCC به پردازش درخواست‌هایی که قبل از توقف HB 4016 ارسال شده بودند ادامه داد (در ادامه در مورد آن بیشتر توضیح می‌دهیم). اما اکنون باید در اوج یا نزدیک به اوج باشیم. وضعیت امروز در مقایسه با زمان مشابه در سال گذشته به این صورت است:


2021 2022 2022 (فعال + در انتظار)
تهیه کنندگان 1,388 1,408 1571
پردازنده ها 305 331 385
عمده فروشان 218 276 299
،ده فروشان 760 827 892
آزمایشگاه ها 21 19 19
پژوهش 1 1 4

صنعت ضربه خورده است. هنوز به آرامی در حال تحکیم است

تعداد کمی از ،ب و کارها با مشکل مواجه هستند و برخی دیگر ش،ت خورده اند. از بسیاری جهات، محیط مانند چهار سال پیش به نظر می‌رسد که همه به سادگی تلاش می‌،د که بدون هیچ پولی معامله کنند و/یا معامله کنند. اینجا در دفتر پورتلند، تیم دعوای حشیش ما مجموعه‌ای از اختلافات را در مورد تحولات تجاری – از جمله بردهای بزرگ – برای ،، که واقعاً می‌توانند استطاعت اقامه دعوی را داشته باشند، مدیریت کرده است.

برای ،یداران، فرصت ها فراوان است. برخی از شرکت‌های ،تی هنوز در حال جستجو هستند و معمولاً ،یبی از پول نقد و بدهی را برای برندهای مضطرب اما جذاب ارائه می‌دهند. یا گاهی اوقات بدهی نقدی و قابل تبدیل (معمولاً سهام شرکت مادر). بسیاری از این موارد اساساً پیشنهادهایی هستند که در آینده با احتمال بسته شدن کم هستند. با این حال، ا،ر تراکنش‌ها کوچک‌تر هستند و فعالیت‌های M&A به اندازه چند سال گذشته قوی نیست. «فروش» مجوزهای برهنه ممکن است بزرگترین دسته معامله در حال حاضر باشد، اگرچه تعلیق مجوز جدید (به پایین مراجعه کنید) قیمت ها را بالاتر از آنچه می بینیم افزایش نداده است.

چند تا از اپراتورهای بزرگتر در ایالت به رشد خود ادامه دهد. Nectar Markets بزرگترین شرکت با 640 کارمند (39 فروشگاه) است. پس از آن Chalice Brands با 293 کارمند و Wyld با 209 کارمند قرار دارند. ما از مشتریان در مورد تغییرات در راهبردهای منبع یابی محصول و قیمت گذاری توسط برخی از شرکت های سنگین وزن شنیده ایم که زندگی را برای تامین کنندگان کوچکتر سخت کرده است. چه درست باشد یا نه، احتمالاً اجتناب ناپذیر است.

تغییرات بزرگ نظارتی

برنامه اورگان پس از گذشت هفت سال از مصرف کنترل شده و بزرگسالان شاهدانه، از دیدگاه نظارتی مانند همیشه پویا باقی می ماند. در سال 2022، ما شاهد تعداد بیشتری از تغییرات قانونی و اداری قابل توجه – واقعی، معلق و پیشنهادی – نسبت به هر زمان دیگری از روزهای اولیه برنامه بودیم.

در زیر لیست من از هایلایت (یا نورهای کم، بسته به جایی که می نشینید) آمده است:

  • قانونگذار صدور مجوزهای جدید را تعلیق کرد (اگرچه دارندگان مجوزهای موجود می توانند به “فروش” مجوزهای خود در بازار ثانویه ادامه دهند)
  • قانونگذار به شهرستان ها این امکان را داد که وضعیت اضطراری اعلام کنند و انصراف از تولید کنف
  • قانونگذار ممنوعیت ها و مجازات هایی را در مورد تامین یا دریافت آب در یک سایت رشد ثبت نشده
  • تلاش‌های اجرایی علیه فعالیت‌های غیرقانونی حشیش در مرکز و ج، اورگان آغاز شد، با حمایت از بودجه 25 میلیون دلاری دسامبر گذشته گذشت
  • قانونگذار قانون جدید قاچاق انسان را تصویب کرد ا،امات گزارش
  • سازمان بهداشت اورگان (OHA) رونمایی کرد ا،امات تست جدید تقریباً برای تمام محصولات موجود در بازار شاهدانه اورگان
  • OLCC محدودیت های قدرت را افزایش داد روی خوراکی ها (تا 100 میلی گرم در هر بسته، 10 میلی گرم در هر وعده)، و افزایش محدودیت فروش روزانه برای مصرف کنندگان بزرگسال
  • OLCC فروش ممنوع کانابینوئیدهای «مشتق‌شده مصنوعی»، از جمله دلتا-8 THC و CBN، مشروط به برخی از پدربزرگ‌ها
  • OLCC قصد خود را برای “سخت تر ، گزینه تغییر مالکیت” برای دارندگان مجوز بازیگر بد اعلام کرد
  • OLCC، گزینه‌های فروش و تحویل را در دوره همه‌گیری گسترش داد
  • OLCC ابتکاری را علیه محصولات THC با بر،ب نادرست (از جمله از طریق قفسه های ،ده فروشی) و قو،ن بر،ب‌گذاری مجدد پیشنهادی برای رسیدگی به نگر، های جاری در مورد ،ید آزمایشگاه و اطلاعات نادرست مصرف کننده
  • فرماندار براون عفو شد 47144 نفر برای نگهداری حشیش ساده، در حال ،وج از در
  • ایالت همسایه کالیفرنیا یک لایحه تجارت بین ایالتی حشیش را تصویب کرد و به برخی از صنعت اورگان که بر صادرات متمرکز شده اند امیدی بخشید.
  • پیش نویس لوایح حشیش برای جلسه قانونگذاری 2023 آغاز شد. به نظر می رسد تمرکز روی آن باشد بازیگران بد را درک کرد، مطابق با شرایط اداری و اجرایی فعلی – از OLCC به بالا

و سپس همه تغییرات در OLCC وجود دارد، در همه چیز از سیاست ها گرفته تا پرسنل.

در مورد سیاست، کمیسیون رویکرد خود را سخت تر کرد با توجه به ناقضان قو،ن، با شروعتغییر مالکیتدرخواست ها در زمینه نقض های ادعا شده، و گسترش از طریق مذاکرات حل و فصل به طور کلی تر. کمیسیون همچنین برای رفع عدم پاسخگویی و سازماندهی در اطراف خود تلاش کرده است درخواست های ثبت عمومی. در جاهای دیگر، پلتفرم صدور مجوز یا «مدیریت پرونده» جدیدی را ارائه می‌کند، که حقوقدان مجوز ما در ژانویه امسال با تعداد انگشت شماری از دعوت‌شدگان، آن را در نسخه بتا آزمایش خواهد کرد. و به طور کامل معاملات فروش تجاری را فرا گرفت: به همه ،یداران ما از اوا، تابستان ظرف چند روز پس از درخواست، بازرسان منصوب شده اند.

طبق معمول، کمیسیون به گفت وگو با قوه مقننه و سایر آژانس ها در مورد مسائل مربوط به جلسه قانونگذاری 2023 ادامه خواهد داد. روز قانونگذاری 17 ژانویه است. یکی از خواسته های OLCC، OHA، دپارتمان کشاورزی اورگان، و حتی صنعت، داشتن یک آزمایشگاه “مرجع” ،تی است که به روش های استراحت و تحقیق کمک کند. این توصیه اولین بار در یک وزیر امور خارجه مطرح شد حسابرسی در سال 2019، اما به نظر می رسد با قو،ن آزمایش جدید و مسائل مربوط به «محصولات دارای بر،ب اشتباه» THC که در بالا ذکر شد، شتاب بیشتری به دست آورده است.

در نهایت، انتظار داشته باشید که یک بولتن نسبتاً بزرگ مطابقت در این هفته، مربوط به دستور اداری دائمی اعمال چندین تغییر قو،ن، که توسط OLCC در 21 نوامبر ثبت شد. (ما قبلاً یک بولتن کوچکتر را در بخش انتخابی این سفارش دیدیم که در 16 دسامبر قو،ن حمل و نقل و تحویل را پوشش می داد.)

از طرف پرسنل، شاهد جابجایی کارکنان در کمیسیون بودیم که توسط د،کا فاستر به ،وان مشاور قو،ن، خط مشی و سوابق عمومی به کمیسیون ملحق شد. و جیسون هانسون صندلی مدیر انطباق را خالی می کند (این پست کلیدی برای لحظه ای خالی می ماند). ما همچنین شاهد تغییراتی در بخش استماع اداری و بالا و پایین کمیسیون بودیم. تعداد زیادی برای لیست ، در اینجا وجود دارد.

کنف

چیز زیادی در حال حرکت نیست. اورگان صادر شد 285 مجوز پرورش کنف در سال 2022، افت شدیدی نسبت به اوج 1961 سایت در سال 2019. سایت‌های رشد ثبت‌شده در آن دوره حتی از 6040 به تنها 282 کاهش یافتند. سال گذشته، ارزش محصول اورگان در USDA 235 میلیون دلار بود گزارش ملی کنف; کالیفرنیا با 61.5 میلیون دلار در رتبه دوم قرار گرفت.

ادامه روند نزولی نمی تواند برای همیشه ادامه داشته باشد. کنگره قرار است لایحه مزرعه را در سال 2023 تمدید کند. تغییرات روی میز شامل همه چیز از افزایش “آستانه کنف” از 0.3٪ THC به 1.0٪ THC تا رسیدگی به مقررات کانابینوئیدهای مسموم کننده مشتق شده از کنف است. یکی دیگر از محرک های بزرگ، استفاده مداوم از منسوجات و مصالح ساختم، مبتنی بر کنف خواهد بود. حتی اگر کنف اورگان به طور چشمگیری کند شده است، انتظار می رود که در صورت مع، شدن روند، ایالت همچنان در صدر قرار گیرد.

،ت و پرت

ما فعالیت های جالبی را در لبه ها دیده ایم که از کنار گذاشتن آنها صرف نظر می کنم:

  • قبیله Cow Creek به دنبال مشارکت در بازار شاهدانه اورگان، پس از توافق بین ،تی که تقریباً دو سال پیش با ایالت اورگان امضا کرد، ادامه داد.
  • سه تا از گروه های محلی تجارت حشیش تلفیقی
  • درآمدهای مالیاتی فروش شاهدانه اورگان کاهش یافته است در ارتباط با کاهش فروش، و ادامه داد منحرف ، تا حدی به برنامه های Measure 110
  • Curaleaf بار دیگر در اخبار بود به صورت محلیدر جای دیگر) به دلایل اشتباه
  • پیچ و تاب برای Dutchie، یونیکورن نرم افزار شاهدانه اورگان

این یک بسته بندی است

اگر فکر می‌کنید من چیزی را از دست داده‌ام، در نظرات به من اطلاع دهید یا به من ایمیل بزنید. همیشه چیزی هست. در همین حال، در اینجا امیدواریم که در سال 2023 شاهد روزهای بهتری برای شاهدانه اورگان باشیم.

برای پست های قبلی این مجموعه به موارد زیر مراجعه کنید:


منبع: https://harrisbricken.com/cannalawblog/oregon-cannabis-state-of-the-state-5/