شاهدانه نیویورک: متقاضیان عدالت اجتماعی و اقتصادی


همانطور که قبلا به طور کلی در 27 دسامبر 2022 خلاصه کردیم (اینجا)، در اوا، دسامبر 2022، دفتر مدیریت شاهدانه (“OCM“) اولین قو،ن و مقررات پیشنهادی حشیش برای بزرگسالان را برای نیویورک منتشر کرد (“مقررات پیشنهادی”). این سند رسمی 282 صفحه است، بنابراین ما تمام جزئیات را پوشش نمی دهیم. اما ما موارد مهم، مسائل مهمی که همه متقاضیان باید از آن آگاه باشند و روند درخواست مجوز به طور کلی برجسته خواهیم کرد. این پست به جزئیات بخش های عدالت اجتماعی و اقتصادی و توضیحات ارائه شده در مقررات پیشنهادی می پردازد. به خاطر داشته باشید، مقررات پیشنهادی هنوز در انتظار است زیرا OCM نظرات عمومی نهایی را در مورد مقررات پیشنهادی دریافت می کند.

برای هر ،ی که قصد درخواست مجوز استفاده بزرگسالان را دارد، ما توصیه خود را برای استخدام یک وکیل باتجربه و محلی حشیش تکرار می کنیم. حداقل، درک چارچوب کلی مجوزها و فرآیند صدور مجوز، مقدمه ای برای مشاوره عمیق در مورد درخواست مجوز است.

یکی از موضوعات قابل توجه تری که به طور عمیق توسط آیین نامه پیشنهادی پوشش داده شده است، ایجاد متقاضی عدالت اجتماعی و اقتصادی و دارنده پروانه است. اگر به خاطر داشته باشید، قانون مقررات و مالیات ماری جوانا (“MRTA”) هدفی را برای اعطای 50٪ از تمام مجوزهای مصرف حشیش برای بزرگسالان به متقاضیان عدالت اجتماعی و اقتصادی ایجاد کرد.

در طول ارزیابی یک درخواست، OCM ممکن است ارسال، بررسی، انتخاب و صدور درخواست را بر اساس وضعیت عدالت اجتماعی و اقتصادی در اولویت قرار دهد. آن دسته از برنامه‌هایی که نشان می‌دهند که متقاضی به‌دنبال واجد شرایط بودن به‌،وان دارنده مجوز عدالت اجتماعی و اقتصادی است، واجد شرایط اولویت اضافی هستند.

به طور خلاصه، برای واجد شرایط شدن به ،وان متقاضی برابری اقتصادی اجتماعی، متقاضی باید از طریق اسناد ارائه شده به OCM نشان دهد که کنترل انحصاری متقاضی در اختیار یکی از موارد زیر است:

  1. فردی از یک جامعه که به طور نامتن،ی تحت تأثیر اجرای ممنوعیت حشیش قرار گرفته است.
  2. ،ب و کار متعلق به اقلیت؛
  3. ،ب و کار متعلق به ،ن؛
  4. یک کشاورز مضطر یا
  5. یک ،ب و کار متعلق به جانبازان معلول خدماتی.

مقررات پیشنهادی اسناد خاصی را که برای تعیین وضعیت متقاضی اقتصادی اجتماعی با توجه به هر یک از موارد فوق لازم است، ارائه می کند.

توجه داشته باشید که “کنترل انحصاری” در این زمینه ممکن است یک نام اشتباه باشد. این بدان م،ا نیست که متقاضی تنها مالک مجوز است، بلکه به این م،است که متقاضی عدالت اجتماعی و اقتصادی از این اختیار استفاده می‌کند که از جمله موارد زیر است: اعمال قدرت بر تجارت و تأثیر مادی بر تصمیمات تجاری روزمره. علاوه بر این، هیچ شخص یا اشخاص دیگری نمی توانند اعمال یا توانایی کنترل ا،ریت حق رای یا حذف متقاضی را داشته باشند.

اگر در هر زم، پس از اعطای مجوز به متقاضی عدالت اجتماعی و اقتصادی، اداره تشخیص دهد که تنها شرط کنترل نقض شده است، اداره می تواند برای تعلیق یا لغو چنین مجوزی اقدام کند، مشروط بر اینکه اداره فرصتی برای درمان فراهم کند. .


منبع: https://harrisbricken.com/cannalawblog/new-york-cannabis-social-and-economic-equity-applicants/