“شرایط خدمات و حقوق متمم چهارم”


من به تازگی یک مقاله پیش نویس جدید در SSRN پست کرده ام، شرایط خدمات و حقوق متمم چهارم. در اینجا چکیده آمده است:

تقریباً هر کاری که در اینترنت انجام می دهید تحت شرایط خدمات است. زبان در شرایط خدمات معمولاً به ارائه دهندگان اینترنت حقوق گسترده ای برای رسیدگی به سوء استفاده احتمالی حساب می دهد. اما آیا این شرایط حقوق متمم چهارم را تغییر می دهد، یا حقوق قانونی را در حساب های اینترنتی کاهش می دهد یا حتی حذف می کند؟ در پنج سال گذشته، بسیاری از دادگاه ها به این امر حکم داده اند. این دادگاه‌ها با شرایط خدمات مانند یک قرارداد حقوق رفتار می‌کنند: با موافقت با استفاده از یک حساب اینترنتی مشمول شرایط خدمات گسترده، از حقوق اصلاحیه چهارم خود چشم پوشی می‌کنید.

این ماده استدلال می کند که دادگاه ها اشتباه می کنند. شرایط و ضوابط خدمات تأثیر کمی بر حقوق متمم چهارم دارد یا هیچ تأثیری ندارد. حقوق متمم چهارم حقوقی علیه ،ت است نه اشخاص خصوصی. شرایط خدمات می تواند روابط بین اشخاص خصوصی را تعریف کند، اما قراردادهای خصوصی نمی توانند حقوق متمم چهارم را تعریف کنند. این در طیف وسیعی از دکترین های متمم چهارم، از جمله آزمون “انتظار منطقی از حریم خصوصی”، رضایت، رها ،، رضایت شخص ثالث و دکترین جستجوی خصوصی صادق است. دادگاه هایی که شرایط خدمات و حقوق متمم چهارم را به هم مرتبط کرده اند اشتباه می کنند و استدلال آنها باید رد شود.

و این هم دو صفحه اول مقدمه:

وقتی از اینترنت استفاده می کنید، از شبکه های رایانه ای استفاده می کنید که متعلق به دیگران است. شما در حال بازدید از رایانه هایی در سراسر کشور و گاهی در سراسر جهان هستید که معمولاً متعلق به شرکت های بزرگ هستند. این شرکت ها وکیل دارند. و آن وکلا می خواهند مطمئن شوند که نمی تو،د از آنها به خاطر نحوه استفاده از خدماتشان شکایت کنید. بنابراین آنها کاری را انجام می دهند که وکلا به بهترین نحو انجام می دهند: آنها آن را به صورت مکتوب می نویسند. به‌،وان شرط استفاده، سرویس‌ها از کاربران می‌خواهند که با زبان قراردادی موافقت کنند که به شرکت حقوق گسترده‌ای در مورد استفاده شما از دستگاه‌هایشان می‌دهد. این شرایط قراردادی که معمولاً شرایط خدمات نامیده می‌شوند، برای کاربران مانند یک رسید بی‌پایان CVS قانونی به نظر می‌رسند که در راه راه‌اندازی حساب روی آن کلیک می‌کنند.

این مقاله تأثیر شرایط خدمات بر حقوق متمم چهارم را در نظر می گیرد. به طور خاص، این سوال می‌پرسد که آیا زبان در شرایط خدمات می‌تواند حقوق متمم چهارم کاربر را محدود یا حتی حذف کند. اگر شرایط خدمات بیان می کند که شما هیچ حقوقی ندارید، یا فقط حقوق محدود یا مشروط دارید، آیا این شرایط کنترل دارند؟ که در کارپنتر علیه ایالات متحده آمریکا و رایلی علیه کالیفرنیا، دیوان عالی پیشنهاد کرده است که اصلاحیه چهارم به طور گسترده در مورد رایانه ها و اینترنت اعمال می شود. اگر ،ت بخواهد محتویات پیام‌های شما یا حتی سوابق غیرمحتوای خاصی را به دست آورد، اصلاحیه چهارم مست،م صدور حکم است. اما شرایط خدمات این نتیجه را تهدید می کند. اگر چنین شرایطی بتواند حقوق متمم چهارم را به صورت آنلاین محدود یا حذف کند، آن حقوق ممکن است یک توهم باشد. آنچه دادگاه عالی داده است، ممکن است شرایط خدمات را از بین ببرد.

این یک مشکل واقعی و فوری است. در پنج سال گذشته، تأثیر شرایط خدمات بر حقوق متمم چهارم مکرراً در دادگاه‌های پایین‌تر مورد بحث قرار گرفته است. قضات به شدت ت،یم کرده اند. چند نظر می گویند که شرایط تفاوت کمی دارند. اما ا،ر دادگاه‌ها شرایط خدمات را مانند یک قرارداد حقوقی تلقی می‌کنند: با موافقت با استفاده از خدمات، آنها استدلال می‌کنند، شما با هر نوع محدود ، یا حذف حقوقی که قرارداد مست،م آن است موافقت می‌کنید. استفاده از این سرویس به منزله چشم پوشی از حقوق متمم چهارم است که انتظار منطقی از حفظ حریم خصوصی را از بین می برد یا با هر جستجوی آینده موافقت می کند. قانون مورد اخیر است، و بورس تحصیلی حقوقی موجود هنوز به این مشکل رسیدگی نکرده و یا حتی آن را تشخیص نداده است. اما تصمیمات حاکی از یک واقعیت نگران‌کننده است: حقوق آنلاین اصلاحیه چهارم ما به تأثیر شرایط خدمات بستگی دارد.

این مقاله استدلال می‌کند که شرایط خدمات تأثیر کمی بر حقوق متمم چهارم دارد یا هیچ تأثیری ندارد. با استثنائات محدود، شرایط خدمات نمی تواند حفاظت های متمم چهارم را کاهش یا حذف کند. دادگاه هایی که خلاف آن را تشخیص داده اند اشتباه هستند و استدلال آنها باید رد شود. توضیح در مورد نقش نادیده گرفته شده قراردادهای خصوصی در قانون متمم چهارم است. متمم چهارم حقوقی را علیه ،ت فراهم می کند و توافقات بین طرف های خصوصی و ،ت می تواند حقوق متمم چهارم را رها کند. اما شرایط خدمات نقش متفاوتی دارد. آنها روابط حقوقی بین اشخاص خصوصی، بین ارائه دهنده شبکه خصوصی و کاربر شبکه خصوصی را تعریف می کنند. توافقات بین طرف های خصوصی، حقوق را از بین نمی برد. به ،وان قراردادهای خصوصی، شرایط خدمات ممکن است به روشن شدن روابط مرتبط با برخی دکترین های اصلاحیه چهارم کمک کند. اما این روابط مهم است، نه زبان موجود در شرایط خدمات.

این مقاله ای نبود که من قصد نوشتن آن را داشتم، اما به نظر می رسید مهم است که این موضوع را بررسی کنم، زیرا موارد بیشتر و بیشتری این دیدگاه را اتخاذ کرده اند که شرایط خدمات حقوق متمم چهارم را کنترل می کند. به هر حال، این پیش نویس جدید است و نظرات در orin بسیار استقبال می شود [at] berkeley.edu. نیازی به ارسال تصحیح اشتباهات تایپی یا مواردی از این قبیل نیست، اما هرگونه واکنشی نسبت به این ماده قابل قدرد، است.


منبع: https://reason.com/volokh/2023/01/30/new-draft-article-terms-of-service-and-fourth-amendment-rights/