عدالت شانس دوم – گزارش جنایت


در ا،ر شهرهای کالج در سرتاسر آمریکا، ا،ر دانش‌آموزان حداقل در یک مهم، در طول دوران تحصیل خود شرکت می‌کنند که در آن مقدار زیادی الکل مصرف می‌کنند. اغلب، چنین شبی منجر به چند تصمیم شرم‌آور می‌شود که صبح روز بعد با خماری شدید همراه می‌شود.

اما چه اتفاقی می افتد که یک شب ، خواری منجر به یک جنایت شود؟

بولدر، ک،ادو متن، با کلیشه شهر کالج آمریکایی است. دانش آموزان جوان اغلب اوقات فراغت خود را در تعطیلات آ، هفته می گذرانند. اما موارد متعددی وجود داشته است که در یک شب تفریحی بی‌دقت بیش از حد انجام شده است.

الینا شیویلی، مدیر مرکز پیشگیری و عدالت ترمیمی در این مرکز گفت: «ما اغلب جوان، داریم که به حدی مست هستند که سعی می‌کنند – یا وارد خانه‌ای شوند که مال آنها نیست… و این یک جنایت در ک،ادو است. دفتر دادست، منطقه بولدر در گفتگو با گزارش جنایت.

او در ادامه داستان زن و شوهری را به اشتراک می‌گذارد که این نوع نفوذ وحشتناک را تجربه کرده‌اند.

“[He] سعی می کرد از در شیشه ای کشویی آنها عبور کند. او لباس پوشیده نبود و واقعاً آنها را می ترساند و آنها آماده بودند تا برای زندگی خود بجنگند. در واقع، آنها فکر می ،د که اگر او وارد خانه آنها شود، باید جان یک انسان دیگر را بگیرند.

در برخی از ایالت های آمریکا، متهم این پرونده برای چنین جرمی با اتهامات و زندان یا زندان مواجه می شد.

اما بولدر یکی از چندین ایالت در آمریکا است که در برخی از پرونده های جنایی به شیوه های عدالت ترمیمی به ،وان جایگزینی برای نتایج عدالت سنتی روی آورده است.

عدالت ترمیمی به جای طرح اتهام، محاکمه و محکوم ، فردی به زندان یا زندان، «بر ترمیم روابط و آسیب های ناشی از جرم و در عین حال مسئول نگه داشتن مجرمان تمرکز دارد». مطابق با هاوارد زهر، جرم شناس، که به مفهوم سازی عدالت ترمیمی مدرن کمک کرد.

به گفته زهر، عدالت ترمیمی به همه طرف‌های متاثر از جنایت، از جمله مجرمان، قرب،ان و جوامع آنها اجازه می‌دهد تا «نیازهای خود را در پی جنایت شناسایی و برطرف کنند و به دنبال راه‌حلی باشند که شفا، جبران خسارت و ادغام مجدد را تقویت کند. و از آسیب های آینده جلوگیری می کند.»

در مورد تلاش برای دزدی ناشی از الکل، شیلی همچنین به آنچه احساس می کند اثربخشی عدالت ترمیمی است، فکر می کند.

شیولی گفت: «این یک نمونه واقعا عالی است از اینکه بتو،م به تأثیری که بر خانواده ای که در خانه زندگی می کنند، احترام بگذاریم. بازخوردی که ما پس از انجام بسیاری از این موارد دریافت کرده‌ایم این است که اغلب برای قرب،ان از نظر کاهش ترس بعد از آن بسیار مفید است، زیرا آنها توانسته‌اند چهره شخصی را که در خانه خود بوده است نشان دهند. نه در آن [intoxicated] حالت.”

شیلی ادامه می دهد: «عدالت ترمیمی بسیار فعالتر است. دادگاه می تواند نسبت به قرب،ان احساس انفعال بسیار بیشتری داشته باشد…بنابراین، صحبت از طریق آن سطح از ترس و همچنین نزدیک بودن آن فرد جوان به احتمال کشته شدن… واقعاً توانایی قوی برای توانبخشی را نشان می دهد. ما کاملاً باید طرف متخلف را مسئول بد،م و احتمالاً در ا،ر موارد اگر ما در خدمات مداخله کنیم، در همان سطح یا در سطح بالایی اقدام به عودت نخواهند کرد.”

اغلب، به دلیل کمبود فرصت های بازپروری، زندان و/یا زندان تبدیل به دری گردان برای بسیاری از افرادی می شود که وارد سیستم می شوند. هنگامی که آنها به جامعه باز می گردند، چالش های زیادی مانند محل کار و مسکن پیدا می شود.

Cymone Fuller، مدیر پروژه عدالت ترمیمی در Impact Justice، می‌گوید شواهد زیادی وجود دارد که نیاز به تغییر را تأیید می‌کند: «دهه‌ها تحقیق نشان می‌دهد که تماس با سیستم حقوقی در واقع احتمال آسیب رساندن به افراد را در آینده افزایش می‌دهد.»

فو، دیدگاه مشابهی در مورد محدودیت ها از سیستم عدالت کیفری، زیرا او معتقد است که نه تنها منجر به عواقب ناعادلانه می شود، بلکه حقیقت را در اولویت قرار می دهد.

او توضیح می دهد: «سیستم حقوقی نیز از بیان حقیقت جلوگیری می کند. “خواندن حقوق میراندا در اولین برخورد با مجریان قانون به ما یادآوری می کند که “هر چیزی که ما بگوییم می تواند و در دادگاه علیه ما استفاده خواهد شد.”

در یک نظام حقوقی خصومت‌آمیز، «عدالت» کمتر در مورد حقیقت آنچه اتفاق افتاده و چرایی آن، و جلوگیری از آسیب‌های آینده، و همه چیز درباره برنده شدن با گفتن قانع‌کننده‌ترین داستان، کمتر می‌شود.»

استنلی گارنت، دادستان سابق بخش 20 ک،ادو توضیح می دهد که اقداماتی مانند محافل اجتماعی “که در آن نمایندگان جامعه با مجرم می نشینند و در مورد تأثیر جرم و جنایت بر جامعه صحبت می کنند” به ،وان راه دیگری برای دستیابی به عدالت عمل می کند.هفتم حوزه قضایی.

گارنت یکی از اعضای فعال هیئت مدیره انجمن ملی دادستان منطقه است که در آنجا عدالت ترمیمی و سایر اصلاحات مترقی عدالت کیفری را ترویج می کند.

علاوه بر مشارکت جامعه و گفتگو بین مجرم و قرب،، برنامه های انحراف نیز در برخی ایالت ها موجود است که عدالت ترمیمی را ارائه می دهند.

شیلی توضیح می‌دهد: «در بخش انحراف برنامه‌مان، ما مددکاران اجتماعی و پزشک، داریم که با افرادی که در زمینه انحراف هستند ملاقات می‌کنند تا هم خطر جرم‌زایشان، هم خطر ارتکاب مجدد آنها، و هم سلامت رفتاری و مشارکت جامعه را ارزیابی کنند.»

بنابراین، این می تواند درمان مواد مخدر و الکل باشد، می تواند انواع مختلف مشاوره باشد، [with younger people] درگیر شدن در مدرسه، نگاه ، به حمایت اجتماعی، یافتن ارتباط مثبت با جامعه.”

گارنت معتقد است انحراف به مجرم اجازه می دهد تا مسئولیت پذیر باشد و متعهد به تغییر شود.

به ،وان مثال، گارنت موردی را به یاد می آورد که در آن دو پسر نوجوان در حال سرقت یک ابزار برقی در یک فروشگاه سخت افزار در ک،ادو دستگیر شدند. پلیس را فراخواندند و پسران را به دزدی از مغازه متهم ،د که یک جنایت سطح پایین بود. یکی از بچه ها مسیر عدالت ترمیمی را طی کرد، که گارنت می گوید که منجر به عذرخواهی او از صاحب فروشگاه، بازگرداندن ابزار برقی دزدیده شده، پرداخت چند صد دلار به ،وان غرامت و تبدیل شدن به یک داوطلب در فروشگاه شد.

او همچنین در برنامه ای شرکت کرد که از نمرات خوبش در مدرسه اطمینان حاصل کرد و او را زیر نظر گرفت تا مطمئن شود که از هیچ گونه مواد مخدر غیرقانونی استفاده نمی کند. در عرض 90 روز، کل حادثه پشت سر او بود.

با این حال، والدین پسر دیگر، که برای شرکت در عدالت ترمیمی مردد بودند، تصمیم گرفتند وکیل استخدام کنند. در نتیجه شکایت کامل، پرونده نزدیک به دو سال طول کشید تا حل شود و با اعتراف کودک به جرم جنحه پایان یافت.

فو، توضیح داد: «برنامه انحراف عدالت ترمیمی درست کن در سانفرانسیسکو مقایسه مستقیمی با جوان، که به دلیل جرایم جنایی تحت تعقیب قرار می‌گرفتند فراهم کرد. «در طول دوره پیگیری شش ماهه، جوان، که در «درست درست کن» شرکت ،د، 44 درصد کمتر از افراد گروه مقایسه به هر دلیلی دستگیر شدند.

حتی چهار سال بعد، احتمال دستگیری نوجوان، که در انحراف عدالت ترمیمی شرکت کرده بودند در مقایسه با گروه کنترل 32 درصد کمتر بود.

به طور مشابه، S،ely بیان می کند که تحقیقات نشان داده است که با انحراف به علاوه عدالت ترمیمی منجر به کاهش تکرار جرم به زیر 10 درصد شده است.

با این حال، وقتی ،ت به هزینه اجرای عدالت ترمیمی می رسد، ممکن است برخی از ادارات مجبور به پرداخت صورتحساب شوند.

شیولی گفت: “در واقع هزینه بیشتری برای دفتر دادست، منطقه دارد زیرا برای ما هزینه کمتری دارد که پرونده را به صورت مشروط اعلام کنیم و با آن انجام دهیم، اما ارزش سرمایه گذاری اولیه را دارد.” بنابراین، ما در حال کاهش هستیم [the number of people] ورود به سیستم در باطن و تکرار.

در بلندمدت، برخی مطالعات نشان می‌دهند که عدالت ترمیمی موجب صرفه‌جویی در هزینه‌ها و کاهش جمعیت زند،ان می‌شود.

فو، گفت: «مطالعات نشان داده‌اند که سرمایه‌گذاری در عدالت ترمیمی هم از نظر هزینه‌های عملیاتی و هم ارزشی که نتایج بهتر می‌تواند برای جوانان و افرادی که آسیب دیده‌اند برای مشارکت و پیشرفت در جوامع خود داشته باشد، صرفه‌جویی می‌کند.

بررسی ملی در مورد دیدگاه قرب،ان دریافتند که ا،ریت قریب به اتفاق بازماندگان به شدت سرمایه گذاری در زمینه پیشگیری و درمان را به هزینه های بیشتر در زندان ها و زندان ها ترجیح می دهند.

علاوه بر مزایای بلندمدت صرفه جویی در پول و کاهش تکرار جرم، م،عان می گویند که عدالت ترمیمی امکان یک شانس دوم واقعی را فراهم می کند.

یکی از بدترین چیزهایی که ممکن است اتفاق بیفتد این است که برخی از بچه‌ها در 17 یا 18 سالگی سال سختی را پشت سر می‌گذارند و بعد همه چیزشان را جمع می‌کنند، به دانشگاه می‌روند، فارغ‌التحصیل می‌شوند، و می‌روند تا برای کار درخواست دهند. گارنت می‌گوید: «این شغل را نگیرید، زیرا آنها سابقه دستگیری از 17 سالگی به خاطر دزدی از مغازه دارند.

عدالت ترمیمی با خارج شدن از سیستم حقوقی می تواند به آنها کمک کند تا بدون داشتن چنین سابقه ای از سیستم عبور کنند.

ماریا دی لورنزو، مستقر در بروکلین، نیویورک، نویسنده ای است که در The Crime Report همکاری می کند. او اخیراً وبلاگی به نام Beyond the Crime راه‌اندازی کرده است که داستان‌هایی از ،، که به دلیل قتل در زندان هستند به اشتراک می‌گذارد تا درک عمیق‌تری از رفتار مجرمانه و سیستم عدالت کیفری به دست آورد.


منبع: https://thecrimereport.org/2022/12/13/second-chance-justice/