مقاله جدید من در بوستون گلوب در مورد نیاز فوری به تصویب قانون اعطای حقوق اقامت دائم به مهاجران اوکراینی و سایرین که با استفاده از اختیارات آزادی مشروط رئیس جمهور پذیرفته شده اند.


اوایل امروز، بوستون گلوب منتشر شده مقاله من ایجاد پرونده برای تصویب یک قانون تعدیل که به پناهندگان اوکراینی و سایرینی که از طریق اختیارات آزادی مشروط ریاست جمهوری پذیرفته شده اند، اقامت دائم و حقوق کار می دهد. در اینجا گزیده ای است:

ایالات متحده برای باز ، درهای خود به روی پناهجویان اوکراینی که از تهاجم وحشیانه روسیه که در فوریه 2022 شروع شد، درهای خود را باز کرده است. از آن زمان تاکنون، بیش از 117000 اوکراینی وارد این کشور شده اند. کشور تحت برنامه نوآورانه حمایت از پناهندگان خصوصی Uniting for Ukraine، که در آن من اسپانسر هستم.

،ت بایدن به آوارگان اوکراینی بیشتری اجازه ورود داده است اما هنوز وارد نشده اند.

اما اگر کنگره یا رئیس جمهور بایدن به زودی اقدامی انجام ندهند، این موفقیت ممکن است به طور جدی به خطر بیفتد. به ا،ریت قریب به اتفاق اوکراینی هایی که در سال گذشته پذیرفته شده اند، تاکنون فقط حق موقت زندگی و کار در ایالات متحده داده شده است. وقتی محدودیت زم، آنها به پایان می رسد، ممکن است مشمول ا،اج شوند یا حداقل نتوانند به طور قانونی کار کنند.

به اوکراینی هایی که تحت برنامه Uniting for Ukraine پذیرفته شده اند، اقامت و کار اعطا می شود حقوق به مدت دو سال پس از ورود. برای اولین شرکت‌کنندگان در برنامه، این حقوق در آوریل یا مه 2024 منقضی می‌شود. پس از آن تعداد بیشتری وضعیت قانونی خود را از دست خواهند داد. اوکراینی هایی که قبل از 11 آوریل 2022 به ایالات متحده رسیده اند وضعیت حفاظت شده موقت داده شده است، که مجوزهای اقامت و کار مشابهی را ارائه می دهد. اما TPS برای اوکراینی ها در حال حاضر برنامه ریزی شده است در 19 اکتبر منقضی می شود.

بایدن به طور بالقوه می تواند مهلت TPS و اتحاد برای اوکراین را با اقدام اجرایی تمدید کند. اگر این کار را نکند، صدها هزار مهاجر اوکراینی که از جنگ پوتین فرار می کنند، در بلاتکلیفی قانونی رها می شوند و احتمالاً مشمول ا،اج خواهند شد. حتی اگر تعداد کمی از آنها واقعاً ا،اج شوند، ترس دائمی از آن چشم انداز، نزدیک شدن به زندگی عادی را دشوار می کند. علاوه بر این، از دست دادن مجوز کار باعث می شود بسیاری از کارفرمایان تمایلی به استخدام مهاجران اوکراینی نداشته باشند. این به ،ه خود آنها را به بیکاری یا اقتصاد بازار سیاه سوق می دهد.

بایدن به طور بالقوه می تواند مهلت های اتحاد برای اوکراین و TPS را از طریق اقدامات اجرایی یکجانبه تمدید کند. اما چنین اصلاح اجرایی هنوز هم وجود دارد پناهندگان را در برابر هوس های هر ،ی که در کاخ سفید می نشیند آسیب پذیر کنید….

بهترین راه حل برای این مشکل این است که کنگره یک قانون تنظیم اوکراین را تصویب کند که به مهاجران اوکراینی که در طول جنگ وارد ایالات متحده شده اند، حق اقامت دائم و وضعیت کار را می دهد. این امر به آنها وضعیتی امن می دهد که دیگر مشمول هوس های ناشی از اختیارات اجرایی سیاسی نیست.

چنین اقدامات تعدیلی بوده است به طور مکرر برای مهاجر، که از جنگ و ظلم گریخته اند که در تمرینات قبلی اختیارات آزادی مشروط ریاست جمهوری پذیرفته شده اند برای ایجاد اتحاد برای اوکراین، با پناهندگان مجارست، که از حمله شوروی در سال 1956 فرار ،د، استفاده شد. کنگره در این مورد به راحتی می تواند همین کار را انجام دهد. اما ممکن است نیاز به اقدام سریع داشته باشد. تصویب قو،ن مهم از هر نوع در سال انتخابات ریاست جمهوری 2024 دشوار خواهد بود.

بعداً در مقاله به این استدلال می پردازم که تصویب یک قانون تعدیل برای اوکراینی ها برای مهاجران سایر کشورها ناعادلانه است:

یکی از استدلال‌های احتمالی علیه قانون تعدیل اوکراین این است که برای مهاجر، که از جنگ و ظلم مشابه در جاهای دیگر فرار می‌کنند، ناعادلانه است. من موافقم که دومی نیز مستحق پناهندگی دائمی است. به ،وان مثال، کنگره نیز باید قانون تعدیل افغانستان را تصویب کنید پناهگاه دائمی برای پناهندگان فراری از رژیم ظالم طالبان که پس از ،وج ایالات متحده در سال 2021 قدرت را به دست گرفتند.

در جریان جنگ فعلی، من همچنین از پناه دادن به روس هایی که از رژیم سرکوبگر فزاینده پوتین فرار می کنند، حمایت کرده اند. آن پناهگاه نیز باید دائمی باشد…. همین استدلال در مورد مهاجر، که از خشونت و ظلم وحشتناک در کوبا، هائیتی، نیکاراگوئه و ونزوئلا فرار می‌کنند، صدق می‌کند، که بایدن در ژانویه مدل اتحاد برای اوکراین را به آنها تعمیم داد.

اما اگر معلوم شود که تصویب یک قانون تعدیل برای اوکراینی ها فقط از نظر سیاسی امکان پذیر است…. این بهتر از امتناع از تصویب چنین قانونی برای هر ،ی است تا زم، که بتو،م آن را برای همه انجام دهیم. بهترین ها نباید دشمن خوبی ها باشند.

من اینجا و اینجا با جزئیات بیشتری به اعتراض انصاف پرداخته ام.


منبع: https://reason.com/volokh/2023/04/21/my-new-boston-globe-article-on-the-urgent-need-to-p،-legislation-granting-permanent-residency-rights-to-ukrainian-migrants-and-others-admitted-by-using-the-presidents-parole-power/