مقاله جدید واشنگتن پست من در مورد برنامه حمایت از پناهندگان خصوصی متحد برای اوکراین


امروز واشنگتن پست منتشر شده ویرایش من در برنامه حمایت از پناهندگان خصوصی Uniting for Ukraine، که من خودم یک حامی مالی شرکت کننده در آن هستم:

نه روز پس از ارسال فرم های حمایت من و همسرم، ،ت ایالات متحده اجازه پذیرش سه پناهنده اوکراینی – روسلان حسنوف، همسرش، مایا، و دختر 2 ساله آنها، ملیسا را ​​صادر کرد. کمتر از پنج هفته بعد از آن آنها اینجا بودند. این یک معجزه برای آن دسته از ما که مدتهاست از وضعیت ،روتیک سیستم پناهندگان ایالات متحده ابراز تاسف کرده ایم، اندکی است.

گام بعدی این است که کنگره و ،ت بایدن با یکدیگر همکاری کنند تا آن معجزه را با برخی پیشرفت‌های حیاتی به یک هنجار تبدیل کنند. و نه فقط برای اوکراینی ها.

تهاجم وحشیانه روسیه مجبور شده است بیش از 7 میلیون نفر فرار از اوکراین، ایجاد بزرگترین بحران پناهجویان اروپا از زمان جنگ جه، دوم. در پاسخ، ،ت بایدن تأسیس کرد اتحاد برای اوکراین، یک برنامه خصوصی حمایت از پناهندگان است که به مهاجران اوکراینی امکان می دهد بسیار راحت تر از آنچه در سیستم پذیرش پناهندگان متعارف امکان پذیر است وارد ایالات متحده شوند.

سرعت و سهولت ورود به دست آمده در Uniting for Ukraine یک دستاورد چشمگیر است، به ویژه با توجه به استانداردهای یخبندان بوروکراسی مهاجرت ایالات متحده، که در آن ویزا و درخواست پناهندگی به طور معمول برای چندین ماه یا حتی سال ها بیحال می شوند….

حداقل از آوریل 94000 اوکراینی ها تحت این برنامه وارد ایالات متحده شده اند. در مقابل، سیستم متعارف پذیرش پناهندگان، که متکی بر سازمان های مورد تایید ،ت برای اسکان مجدد و حمایت از پناهندگان است، فقط پذیرفته شد. 25400 نفر از سراسر جهان در تمام سال مالی 2022….

این [Hasanov] تجربه خانواده نمونه بسیاری از پناهندگان دیگر است. آنها از شهر ایرپین در نزدیکی کیف، اندکی قبل از اینکه توسط نیروهای روسی تصرف شود، گریختند. آنها به سختی فرار ،د یک اشغال وحشتناک که شامل شکنجه و قتل صدها غیرنظامی بود. با این حال، آنها بمباران و گلوله باران نیروهای روسی را تحمل ،د…

با شنیدن درباره اتحاد برای اوکراین از دوستان، آنها تصمیم گرفتند به ایالات متحده بیایند، جایی که در آن نسبت به بسیاری از کشورهای اروپایی، فضای بازتری برای مهاجران وجود دارد، و، همانطور که مایا می‌گوید، افراد با پیشینه‌های مختلف وجود دارند و همه «برابر هستند… صرف نظر از ملیت، رنگ پوست یا مذهب». سخنان او قلب جورج واشنگتن را گرم می کرد که آمریکا را به ،وان “پناهگاهی برای فقرا و ستمدیدگان همه ملت ها و مذاهب…” تصور می کرد.

اتحاد برای اوکراین، علی‌رغم خوبی‌هایش، هنوز دو نقص عمده دارد.

اولاً، مجوزهای اقامت و کار فقط دو سال طول می کشد. تجربه نشان می دهد که بسیاری از پناهندگان به خانه های دائمی نیاز دارند، نه فقط به خانه های موقت….

دوم، این برنامه تا حد زیادی محصول اختیار اجرایی است. اگر بادهای سیاسی تغییر کند و رئیس جمهور بایدن (یا جانشینی) تصمیم به خاتمه آن بگیرد، شرکت کنندگان ممکن است مشمول ا،اج شوند. کنگره باید قانونی برای رفع دائمی این نقص ها تصویب کند….

در نهایت، ایالات متحده باید یک سیستم عمومی حمایت از پناهندگان خصوصی ایجاد کند، تا حدی از برنامه موفق کانادا الگوبرداری شده است، بدون توجه به ملیت اعمال می شود. انجام این کار نه تنها به افرادی که از جنگ و ستم فرار می کنند کمک می کند، بلکه اقتصاد ما – مهاجران – را نیز تقویت می کند. مشارکت نامتن، رشد اقتصادی و نوآوری – و ارتقای تصویر ایالات متحده در “جنگ عقاید” بین المللی علیه دیکتاتورهایی مانند ولادیمیر پوتین روسیه.

در مقاله، من همچنین برخی بهبودهای کوچکتر را در برنامه پیشنهاد می کنم و به طور خلاصه توضیح می دهم که چگونه حامیان مالی بالقوه می توانند با تنظیم نمایه در خوش آمدید اتصال، وب سایتی که حامیان مالی احتمالی ایالات متحده را با پناهندگان اوکراینی مطابقت می دهد.


منبع: https://reason.com/volokh/2023/01/03/my-new-wa،ngton-post-article-on-the-uniting-for-ukraine-private-refugee-sponsor،p-program/