ملاحظات مهم برای مشارکت مشاور در فرآیند انتخاب هیئت داور


آیین‌نامه‌های رفتار داور، که ملاحظات و استانداردهای رفتاری را برای داوران، از جمله آن‌هایی که داوری‌های بیمه و بیمه اتکایی را انجام می‌دهند، تعیین می‌کند، ایجاب می‌کند که داوران به دقت بررسی کنند که آیا باید یک انتصاب را بپذیرند یا خیر. ا،ر، اگر نه همه، از یک داور می خواهند که تحت شرایط خاصی، از جمله در مواردی که ممکن است تعارض منافع بالقوه یا ظاهر سوگیری وجود داشته باشد، انتصاب را رد کند.

بنابراین، مشاور چه کاری باید انجام دهد تا اطمینان حاصل شود که داور می تواند موضوع را به طور کامل ارزیابی کند و از تعارضات احتمالی در طول رسیدگی جلوگیری کند؟

اول، وکیل باید مطمئن شود که نامزدهای داور اطلاعات کافی در مورد احزاب، وابستگان، نمایندگان حزب، شاهدان شناخته شده دارند. نهادهایی که ادعا و داوری را کنترل می کنند، اما «طرفین» نیستند. موضوع داوری؛ و هر گونه اطلاعات دیگر مربوط به بررسی داوران در مورد پذیرش انتصاب به ،وان داور یا داور. پرسشنامه داور محل مهمی برای تنظیم این اطلاعات است. پرسشنامه های داور یا داور محل من،ی هستند تا مشاور به طور مختصر اما دقیق اطلاعاتی را بیان کند که به داور در تعیین اینکه آیا داور می تواند خدمت کند یا خیر، کمک می کند.

امروز از داوران انتظار می رود که سوابق منطقی خدمات داوری خود را نگه دارند تا اطلاعات من، برای تعیین اینکه آیا می توانند انجام دهند یا خیر. انتخاب داور یا داور ممکن است مدتی طول بکشد و داوران گاهی اوقات نتیجه فرآیند انتخاب را برای هفته‌ها یا ماه‌ها یا هرگز متوجه نمی‌شوند. این یک مشکل جدی برای داوران ایجاد می کند زیرا آنها نمی دانند که آیا می توانند قرار بعدی را بپذیرند در حالی که قرار قبلی هنوز در انتظار است. به ،وان مثال، اگر یک داور به ،وان نامزد داور در جایی که شرکت XYZ یک طرف است، معرفی شود و سپس از او خواسته شود که به ،وان یک طرف داور مخالف شرکت XYZ باشد، داور ممکن است نیاز به رد فرصت دوم داشته باشد و سپس ممکن است از دست بدهد. اولین فرصت اگر داور نامزد داور موفق نباشد. بدتر از آن، اگر نامزدی ماه‌ها یا سال‌ها معلق باشد، ممکن است داور مسیر وجودی خود را از دست بدهد یا فرض کند که هرگز پیش نرفت. این موضوع منجر به چندین پرونده قضایی شده است که ش،ت داور در افشای روابط بالقوه را به چالش می کشد.

وکیل علاوه بر کمک به اجرای به موقع فرآیند انتخاب هیئت داوری، باید در اسرع وقت همه نامزدها را از نتیجه فرآیند گزینش آگاه کند. به ،وان مثال، اگر احزاب از فرآیند اعتصاب و انتخاب رتبه استفاده می کنند و در مجموع 10 نامزد داور وجود دارد، پس از پایان رتبه بندی و انتخاب داور، مشاور باید به 9 نامزد ناموفق دیگر توصیه کند که آنها به ،وان داور انتخاب نشده اند. این امر به آن داوران اجازه می دهد تا این نامزدی را از لیست انتظار خود پاک کنند و به آنها امکان می دهد تکالیف بعدی را که یکی از طرفین مشابه را شامل می شود بپذیرند.

بنابراین دفعه بعد که یک هیئت داوری را انتخاب می کنید، مطمئن شوید که در اسرع وقت همه نامزدها را از نتیجه مطلع کرده اید.

_________________________________________________

،ی پی شیفر یکی از اعضای هیئت مسئول استماع NAM (داوری و میانجیگری ملی) است و برای داوری و میانجیگری در پرونده های بیمه و بیمه اتکایی در سراسر ایالات متحده در دسترس است. آقای شیفر یکی از برجسته ترین مقامات بیمه/بیمه اتکایی است و دانش و تجربه فراو، دارد که هم در حوزه اموال و مصدومان و هم بازارهای زندگی و سلامت را در بر می گیرد. او مشاوره و مشاوره در مورد طیف گسترده ای از مسائل بیمه و بیمه اتکایی ارائه کرده است که شامل پوشش، ورش،تگی، تعویض و بازپس گیری، بررسی دقیق تراکنش ها و سرمایه گذاری های شرکتی، حسابرسی و بازرسی بیمه اتکایی، بیمه سایبری، تجزیه و تحلیل خسارت و مسائل مرتبط می شود.

برای هر گونه سوال یا نظر، لطفا با Jacqueline I. Silvey، Esq. / مشاور عمومی NAM، از طریق ایمیل در [email protected] یا شماره گیری مستقیم 212-404-4661.


منبع: https://feeds.feedblitz.com/~/741522962/0/law/legal-news/