نظرسنجی: بیش از یک سوم آمریکایی ها فکر می کنند دادگاه عالی نسبت به دین “دوستانه” است


اخیرا نظرسنجی مرکز تحقیقات پیو دریافتند که بیشتر آمریکایی‌ها دادگاه عالی را «دوستانه» نسبت به دین می‌دانند و LGBTQ آمریکایی‌ها در پی تصمیم‌های اخیر دادگاه عالی، آسیب‌هایی را به جوامع خود گزارش ،د.

نتایج نظرسنجی در حالی منتشر شد که دادگاه عالی آماده تصمیم گیری در مورد استدلال یک طراح وب سایت ک،ادو است که اعتقاداتش باید به او اجازه دهد تا علیه زوج های همجنس گرا به ،وان مشتریان خدمات احتمالی وب سایت عروسی به دلایل مذهبی تبعیض قائل شود.

در طول دوره گذشته، دیوان عالی همچنین تصمیمات برجسته ای اتخاذ کرده است که در آن مذهب به شکل گیری گفت،ای اجتماعی پیرامون آنها کمک کرده است، از جمله حکم دادگاه در مورد دابز علیه ،ون که Roe v. Wade را لغو کرد و به حق قانونی سقط جنین پایان داد.

تحلیلگران مرکز تحقیقات پیو گزارش می دهند که بیش از یک سوم بزرگسالان در ایالات متحده اکنون دادگاه عالی را “دوستانه نسبت به دین” می دانند، افزایشی 17 درصدی نسبت به دو نظرسنجی اوایل سال 2019 که نشان داد فقط 18 درصد از آمریکایی ها دادگاه عالی را دوستانه نسبت به دین می دانند. دین

پیو یافته‌های خود را بر اساس ایمان تجزیه و تحلیل کرد، تقریباً سه چهارم ،، که خود را ملحد معرفی ،د، گفتند که دادگاه عالی با 74 درصد دوستدار دین است که 31 درصد نسبت به سال 2019 افزایش یافته است.

بزرگسالان یهودی و آنهایی که از نظر مذهبی وابستگی نداشتند هر دو کمی بالای 50 درصد بودند و تنها 27 درصد از مسیحیان دادگاه عالی را دوستدار دین می دانستند.

احزاب سیاسی شکاف بزرگی را در دیدگاه خود نسبت به دوستی دیوان عالی با مذهب دیدند، به طوری که حدود نیمی از دموکرات ها و مستقل های چپ گرایانه در مقابل تنها 18 درصد جمهوری خواهان دادگاه عالی را دوستدار مذهب می دانستند. همچنین ،، که تجربه در آموزش عالی را گزارش ،د، نسبت به ،، که تحصیلات کمتری داشتند، بیشتر دوستی با مذهب در دادگاه مشاهده ،د.

این نظرسنجی همچنین نشان داد که همان تعداد آمریکایی‌ها (حدود 40 درصد) احساس می‌کنند که دادگاه عالی یا کمکی به منافع مسیحی کرده یا نکرده است.

این نظرسنجی همچنین افرادی را مورد بررسی قرار داد که معتقد بودند جوامع ،بین، همجنس گرا یا دوجنس گرا از تصمیمات اتخاذ شده توسط قضات دادگاه عالی آسیب دیده اند. پیو دریافت که حدود 15 درصد از مردم بر این باورند که تصمیمات دیوان عالی به این جامعه آسیب رسانده است، در حالی که 69 درصد از افرادی که خود را ،بین، همجنسگرا یا دوجنسگرا معرفی می کنند، احساس می کنند که جامعه آنها از تصمیمات اخیر آسیب دیده است.

ارقام نظرسنجی بالا در ابتدا در یک گزارش تحقیقاتی با محوریت ناسیونالیسم مسیحی منتشر شد. گزارش کامل با ،وان “45 درصد از آمریکایی ها می گویند ایالات متحده باید یک ملت مسیحی باشد. قابل خواندن است اینجا. مرکز تحقیقات پیو یک سازمان تحقیقاتی غیرحزبی است که نظرسنجی عمومی، تحقیقات جمعیت شناختی و سایر تحقیقات مبتنی بر داده را انجام می دهد.

،وان این مقاله برای اصلاح یک خطا به روز شد.


منبع: https://thecrimereport.org/2022/12/01/supreme-court-pew-study-top/