نفاق و تعلیق از مدرسه دینی


از جانب RB v. بایس یاکوف دچاسدی گور، دوشنبه گذشته توسط قاضی دادگاه دادگاه نیویورک پیتر سوینی تصمیم گرفت:

… [Plaintiffs allege] که متهم بایس یاکوف دچاسیدی گور (“مدرسه”) به دلیل “وفاداری خانواده او به خاخام شال ،ر” که متهمان آن را رقیب غیرقانونی خاخام مستقر در گور می دانستند، شاکی نوزاد را از طریق تعلیق ادعایی تنبیه کرد. ، خاخام YA Alter. این مدرسه توسط پیروان Rabbi YA Alter اداره می شود.

دعوی ادعا می کند که اقدامات متهمان تبعیض مذهبی را ممنوع کرده است و از روی سهل انگاری ناراحتی عاطفی ایجاد کرده است، اما دادگاه مخالفت کرد:

در حمایت از این درخواست، متهمان سوگندنامه های آبراهام اشمیت و یهودا سگال را که هر دو در هیئت آموزشی بایس یاکوف حضور دارند، ارائه ،د و دلایل تعلیق شاکی نوزاد را توضیح دادند. هر دوی آنها اظهار می دارند که بایس یاکوف یک مؤسسه آموزشی از جامعه آلمان است که فلسفه آموزشی آن بر اهمیت آموزش دانش آموزان خود در آموزه های دینی و مستاجران جنبش آلمان استوار است. آنها اظهار می دارند که یکی از این مستاجران احترام و احترام به خاخام یگانه ی گار، خاخام YA Alter است، که به ادعای آنها رهبر م،وی واقعی جنبش آلمان است و توسط تمام گرچاسیدیم ها در سراسر جهان به ،وان چنین شناخته شده است.

آنها بیان می کنند که برخی از والدین دانش آموزان بایس یاکوف، از جمله قیم قانونی شاکی شیرخوار، تصمیم گرفته اند که وفاداری و وفاداری خود را به خاخام شائول ،ر، که رهبری یک گروه مخالف جامعه آلم، را رهبری می کند، تغییر دهند. راه های متعدد آنها معتقدند که این باعث ایجاد مشکلات عظیم برای مدرسه شده است، زیرا ا،ریت قریب به اتفاق والدین دختر، که در مدرسه تحصیل می کنند به حمایت از Rabbi YA Alter ادامه می دهند.

آنها اظهار می دارند که بسیاری از والدین تهدید کرده اند که اگر دختران خانواده های وفادار به خاخام شاول ،ر اجازه داشته باشند در مدرسه بمانند، از فرستادن دختران خود به بایس یاکوف خودداری می کنند زیرا این والدین نمی خواهند دخترانشان در معرض ایده های مورد حمایت خاخام قرار گیرند. Shaul Alter. آنها معتقدند که این ایده‌ها شیوه‌ای را که می‌خواهند دخترانشان آموزش ببینند، زیر سوال می‌برند و به تمس، می‌گیرند. آنها معتقدند که اجازه دادن به دانش‌آموزان مخالف برای ماندن در مدرسه باعث می‌شود که بایس یاکوف نتواند ارزش‌های سنتی آلمان را به دانش‌آموزان دیگر تلقین کند، به همین دلیل والدین آنها را در بایس یاکوف ثبت نام کرده‌اند.

اشمیت و سگال در ادامه بیان ،د که راب[i] Shaul Alter یک فلسفه دینی اساساً متفاوت از فلسفه ای که توسط خاخام YA Alter آموزش داده شده و توسط مدرسه و ا،ریت قریب به اتفاق گرچاسیدیم ها پذیرفته شده است، ارائه می دهد. آنها معتقدند که دیدگاه‌های خاخام شائول ،ر در زمینه‌های حیاتی، از جمله استفاده از اینترنت و فناوری، ماهیت مرجعیت خاخام‌ها و تعهد دینی فرد برای تسلیم شدن به چنین قدرتی و موضوع یادگیری تلمود، متفاوت است. متهمان همچنین خاطرنشان می کنند که به خانواده های وفادار به خاخام شائول ،ر هشدار داده شده است که اگر دختران آنها با خاخام شاول ،ر مرتبط باشند، دختران آنها از مدرسه تعلیق یا ا،اج می شوند.

در پاسخ، شاکی آیزاک برنهاک سوگندنامه خود را ارائه کرد مبنی بر اینکه فرض استدلال متهمان برای تعلیق شاکی شیرخوار، مبنی بر اینکه فقط یک خاخام بزرگ وجود دارد، درست نیست و چنین اعتقادی جزء مهمی از مراسم مذهبی آلمان نیست. .

اصلاحیه اول دادگاه های مدنی را از مداخله یا تعیین اختلافات مذهبی منع می کند، زیرا این خطر اساسی وجود دارد که ،ت در مناقشات اساساً مذهبی گرفتار شود یا از طرف گروه هایی که طرفدار آموزه ها یا اعتقادات خاصی هستند مداخله کند. با این حال، “[c]اختلافات شرعی مربوط به احزاب یا مؤسسات مذهبی تا زم، که اصول بیطرف قانون مبنای حل و فصل آنها باشد، بدون توهین به اصلاحیه اول قابل رسیدگی است.»

اینجا، متهمان[] نشان داد که ادعاهای مطرح شده توسط شاکی غیرقابل توجیه است، زیرا نمی توان آنها را بر اساس اصول بی طرف قانون حل و فصل کرد. موضوع محوری مطرح شده در این اقدام این است که آیا فقط یک خاخام واقعی وجود دارد که متهمان ادعا می کنند خاخام YA Alter است و آیا تعلیق شاکی شیرخوار از Bais Yaakov با توجه به وفاداری او به خاخام Shaul Alter و آموزه های او موجه است یا خیر. حل این مسئله ،وماً مست،م بررسی های غیرمجاز در آموزه یا عمل دینی است.

به استوارت بلاندر (ه،، هورویتز و فیت) که وکالت متهمان را بر عهده دارد، تبریک می‌گوییم.


منبع: https://reason.com/volokh/2023/05/06/schism-and-suspension-from-religious-sc،ol/