واردات «ادوات دارویی» بعد از اتروس و کیرتون


با تشکر فراوان از همه ،، که در وبینار 1 دسامبر ما در مورد “کانابیس و مسائل تجارت بین المللی 2022” شرکت ،د. این رویداد توسط موسسه آموزشی کارگزاران گمرک و حمل و نقل کالای آمریکا (NEI) برگزار شد.

سوالات زیادی از مخاطبان دریافت کردیم که نتوانستیم به آنها برسیم. ما قصد داریم برخی از این سوالات را در اینجا در وبلاگ پوشش دهیم. امروز، ملاحظات مربوط به “وسایل مواد مخدر” را بعد از آن پوشش خواهم داد اتروس تصمیم گیری

آیا هیئت نظری در مورد تصمیمات اخیر Eteros و Keirton در CIT و تأثیر این تصمیمات بر واردات لوازم دارویی در کشور دارد؟

چندین شرکت کننده در مورد اینکه چگونه رفتار گمرک و حفاظت از مرزها (CBP) با محصولات وارداتی که به ،وان «وسایل دارویی» غیرقابل قبول تلقی می شوند، با توجه به دو تصمیم اخیر صادر شده توسط دادگاه تجارت بین المللی (CIT) تغییر خواهد کرد، سؤالاتی را مطرح ،د. تصمیمات CIT (اتروس و ،تون) نه تنها به این دلیل مهم هستند که این تصمیمات اولین بار است که دادگاه فدرال حکم CBP را مبنی بر اینکه برخی از محصولات متعلق به مواد مخدر هستند رد می کند، بلکه به این دلیل که مبنای قانونی برای رد CBP توسط دادگاه، مسیر روشنی را برای عدم تلقی سایر محصولات به ،وان دارو ارائه می دهد. لوازم جانبی

قانون مواد کنترل شده به طور خاص واردات و صادرات لوازم دارویی را غیرقانونی می کند. 21 USC 863(a). قانون فدرال لوازم مواد مخدر را چنین تعریف می کند:

هر گونه تج،ات، محصول یا ماده ای از هر نوعی که اساساً برای استفاده در ساخت، ،یب، تبدیل، پنهان ،، تولید، پردازش، آماده سازی، تزریق، بلع، استنشاق، یا وارد ، مواد کنترل شده به بدن انسان طراحی شده است.

با این حال، قانون فدرال همچنین استثنایی را برای ممنوعیت واردات و صادرات برای هر شخصی که «با قانون محلی، ایالتی یا فدرال مجاز به تولید، در اختیار داشتن یا توزیع چنین اقلامی است» در نظر گرفته است. اکنون ا،ر ایالت ها قو،نی را برای قانونی ، استفاده یا فروش ماری جوانا به شکلی تصویب کرده اند. برخی از ایالت ها نیز به طور خاص لوازم جانبی ماری جوانا را قانونی کرده اند (به ،وان مثال، اصلاحیه 64 ک،ادو، اقدام 502 ابتکار واشنگتن).

اگرچه این استثنا برای لوازم دارویی “مجاز” ،تی از سال 1970 در کتاب ها وجود داشته است، CBP به طور مداوم هر گونه استدلالی را نادیده می گیرد که قانونی سازی ،تی ماری جوانا و لوازم جانبی ماری جوانا باید با اجازه واردات برخی محصولات ممنوع شده به ،وان لوازم مواد مخدر مرتبط باشد. درعوض، CBP در احکام لوازم دارویی خود متمایل به تکیه بر یک تحلیل مبتنی بر واقعیت بود که در آن به شواهدی اشاره کرد (به ،وان مثال، بازاریابی وب سایت، بررسی محصول، ویدیوهای یوتیوب) که نشان می داد از محصول برای کمک به بلع و مصرف استفاده شده است. ماری جوانا CBP تصمیم خود را توجیه کرد که این محصول در واقع “لوازم دارویی” است. چالش برانگیز تشنج CBP استفاده از “لوازم دارویی” وارداتی بسیار دشوار بوده است، زیرا رد شواهد واقعی CBP که نشان می دهد این محصول در مصرف ماری جوانا استفاده می شود، دشوار بود.

احکام CIT در اتروس و ،تون مهم هستند زیرا CBP توسط دادگاه دستور داده شده است تا قو،ن ایالتی را که به طور خاص مجوز ساخت، در اختیار داشتن یا توزیع برخی لوازم دارویی در آن ایالت ها را می دهند، به رسمیت بشناسد و به آنها احترام بگذارد. در این دو مورد، CBP ماشین‌آلات/تج،ات خاصی را که برای اصلاح و فرآوری گیاهان ماری‌جوانای برداشت‌شده استفاده می‌شد، توقیف کرده بود، به این دلیل که آنها لوازم مواد مخدر ممنوع هستند. CIT تشخیص داد که توقیف CBP غیرقانونی است زیرا استفاده از چنین تج،ات پردازش ماری جوانا به طور خاص تحت قانون ایالت واشنگتن مجاز شده بود. از آنجایی که قانون ایالت واشنگتن به طور خاص استفاده از چنین تج،ات ماری جوانا را در واشنگتن مجاز کرده بود، ممنوعیت فدرال برای واردات لوازم دارویی دیگر نمی توانست در مورد چنین تج،ات مجاز ایالتی اعمال شود.

این احکام CIT بسیار مهم هستند زیرا واردکنندگان اکنون یک استدلال حقوقی قوی با کاربردهای بالقوه گسترده برای به چالش کشیدن توقیفات CBP دارند. حتی اگر این محصولات در واقع لوازم جانبی ماری جوانا باشند، در صورتی که قانون ایالتی قابل اجرا وجود داشته باشد که ممنوعیت قبلی برای چنین محصولاتی را لغو کرده باشد، اکنون ممکن است واردات مجاز باشد. این می تواند به ،وان یک “مجوز” توسط قانون ایالتی برای جلوگیری از ممنوعیت فدرال برای واردات لوازم دارویی کافی باشد.

این استدلال قانونی «مجوز ،تی» کاربردهای بالقوه گسترده ای دارد. قو،ن ماری جوانا در ایالت های خاص را می توان به ،وان مجوز دادن به طیف گسترده ای از لوازم جانبی ماری جوانا تفسیر کرد که ممکن است در معرض خطر تلقی «وسیله مواد مخدر» قرار داشته باشند. به ،وان مثال، بسته‌بندی ماری‌جوانا (جعبه، شیشه، بر،ب) احتمالاً دارای خطر در نظر گرفتن لوازم مواد مخدر است زیرا CBP می‌تواند بگوید که اساساً برای استفاده برای کمک به مصرف ماری‌جوانا در نظر گرفته شده است. اما با توجه به اینکه ایالت ها به طور خاص فروش و توزیع ماری جوانا را در داروخانه های دارای مجوز ایالتی مجاز می دانند، اکنون به نظر می رسد که چنین بسته بندی ماری جوانا از نوع محصولات “مجاز” ایالتی باشد که از ممنوعیت واردات لوازم دارویی فدرال مستثنی هستند.

به نظر می رسد ،ت ایالات متحده تصمیم گرفته است که در مورد تصمیم CIT تجدید نظر نکند اتروس. ،ت هنوز تا 19 دسامبر فرصت دارد تا نسبت به تصمیم CIT تجدید نظر کند ،تون. اما اگر درخواست تجدیدنظر دیگری ثبت نشود، گام بعدی این خواهد بود که ببینیم CBP تا چه حد سیاست خود را در قبال توقیف وسایل مواد مخدر تغییر می‌دهد. و هنوز سوالات زیادی وجود دارد که CBP با این تصمیمات CIT چه خواهد کرد. به ،وان مثال، آیا CBP باید به طور جداگانه قو،ن هر ایالت را در نظر بگیرد و آنها با هر گونه ناسازگاری بین قو،ن ایالتی چه می کنند؟ CBP با محصولات وارد شده به هر ایالتی که هیچ قانون “مجوز” خاصی برای لوازم جانبی ماری جوانا ندارد، چه باید بکند؟

حتی اگر این تصمیمات CIT توسط CBP محدود شود، این تصمیمات CIT هنوز برای ،، که در صنعت شاهدانه هستند بسیار دلگرم کننده است که اکنون شانس بیشتری برای دسترسی بالقوه به طیف وسیع تری از تج،ات و لوازم جانبی وارداتی دارند که تولید و تولید را تسهیل می کند. فروش محصولات شاهدانه

در هفته‌های آینده با پاسخ‌های بیشتر به سؤالات باز خواهیم گشت. در ضمن، برای اطلاعات بیشتر در مورد قو،ن فدرال و لوازم مواد مخدر، لطفاً پست‌های زیر را توسط یکی از مجریان و همکارم فرد روکافورت ببینید.


منبع: https://harrisbricken.com/cannalawblog/ncbfaa-webinar-cannabis-and-international-trade-follow-up-questions-part-1/