کتاب جدید جالب در مورد حقوق بی شمار در قوانین اساسی ایالت ها


فکر کردم خوانندگان ممکن است به کتاب جدیدی که توسط آنتونی سندرز از موسسه عدالت منتشر شده است علاقه مند شوند: اصلاحات کودک نهم. اینم توضیحات:

فهرست ، همه حقوقی که قانون اساسی باید از آن محافظت کند، دشوار است. تهیه کنندگان قانون اساسی آمریکا اغلب چند حقوق معروف مانند آزادی بیان، محافظت در برابر جستجوها و مصادره های غیرمنطقی، و اعمال آزادانه مذهب، به علاوه تعداد انگشت شماری دیگر را فهرست می کنند. اما تعداد بی نهایت حقوقی وجود دارد که یک قانون اساسی می تواند از آن محافظت کند. به هر حال بسیاری از حقوق در یک قانون اساسی آمده است، برخی دیگر از قلم افتاده است. پس تدوینگر قانون اساسی باید چه کار کند؟ خوشبختانه، در اوایل تاریخ آمریکا، چند پیش نویس راه آسان تری پیدا ،د: یک «بند غیره». بیان می کند که حقوق دیگری فراتر از موارد ذکر شده خاص وجود دارد. معروف‌ترین بند دیگر، اصلاحیه نهم قانون اساسی ایالات متحده است که می‌گوید: «شمارش برخی حقوق در قانون اساسی، نباید به گونه‌ای تعبیر شود که دیگران را که مردم حفظ کرده‌اند، نفی یا تحقیر کند». با این حال، محققان در مورد اینکه آیا خود اصلاحیه نهم واقعاً از حقوق بی شماری محافظت می کند یا خیر، اختلاف نظر دارند و دیوان عالی تقریباً به طور کامل آن را نادیده گرفته است. با این حال، صرف نظر از اینکه متمم نهم به چه م،است، وقتی صحبت از قو،ن اساسی ایالتی می شود، همه چیز بسیار واضح تر است. دو سوم قو،ن اساسی ایالت ها دارای مقررات معادل یا «متمم نهم کودک» هستند که به طور مشابه با متمم نهم بیان شده است.

این کتاب داستان چگونگی به وجود آمدن «بچه نهم ها» است، م،ای آنها چیست و به طور کلی در مورد حقوق بی شمار چه چیزی به ما می گویند. برخلاف مناقشات پیرامون اصلاحیه نهم، م،ای Baby Ninth ها ساده است: آنها از حقوق فردی محافظت می کنند که در غیر این صورت ذکر نشده است. آنها در پایان یک منشور حقوقی “غیر از این قبیل” هستند. این کتاب استدلال می‌کند که قضات ایالتی باید وظایف خود را انجام دهند و به قو،ن اساسی خود عمل کنند تا از حقوقی که «مردم حفظ کرده‌اند» که این «بندهای دیگر» برای تضمین آن طراحی شده‌اند، عمل کنند. این واقعیت که آمریکایی‌ها این مقررات را بارها در بسیاری از ایالت‌ها به تصویب رسانده‌اند، نشان می‌دهد که حقوق بی‌شماری نه تنها توسط قانون اساسی ایالت‌ها محافظت می‌شود، بلکه مردمی نیز هستند. حقوق نامشخص استثنای عجیبی از قانون اساسی آمریکا نیست. آنها در مرکز آن قرار دارند. ما باید بر اساس قو،ن اساسی رفتار کنیم.

چیزهای بسیار بیشتری وجود دارد، و یک نسخه رایگان از فصل اول، در این وب سایت.

دیدگاه آزمایشی خود من در مورد نهمین متمم قانون اساسی فدرال این است که هر دو به ،وان یک قاعده سازنده برای قدرت های برشمرده عمل می کند – به ما یادآوری می کند که از شمارش حقوق برای استنباط اینکه در غیر این صورت ،ت قدرت کوتاه ، آنها را داشت استفاده نکنیم. – و همچنین به حفظ حقوق عمومی حقوق شهروندان کمک می کند، مجموعه ای از حقوق عمومی که به نظر می رسد برای درک متمم چهاردهم مرکزی است (همانطور که یک پیش نویس جدید با هم نویسندگی استدلال می کند).

سندرز استدلال می‌کند که هر دوی آن دیدگاه‌های متمم نهم (که واقعاً برای من اصیل نیستند) با تاریخچه و ساختار «متمم‌های نهم کودک» تن، ناخوشایندی دارند. شاید بتوان این ناهنجاری را در نهایت حل کرد – اگرچه سندرز اینطور فکر نمی کند – اما صرف نظر از این که این امر کمک جالب و مفیدی در تفکر در مورد حقوق بی شمار به طور کلی تر می کند.


منبع: https://reason.com/volokh/2023/05/09/interesting-new-book-on-unenumerated-rights-in-state-cons،utions/