کمیته مجلس نمایندگان ترامپ را برای تعقیب کیفری معرفی کرد


کمیته منتخب مجلس نمایندگان که درباره اقدامات دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا در رابطه با حمله 6 ژانویه به ساختمان کنگره تحقیق می کند، چندین اتهام جنایی احتمالی را علیه او در روز دوشنبه توصیه کرد، از جمله ممانعت از روند کنگره، توطئه برای کلاهبرداری از ایالات متحده، تحریک به شورش و توطئه برای اظهارات نادرستی بدهد زیرا او را برای تعقیب بالقوه به و، دادگستری ارجاع می دهد.

ارجاعات پس از انتشار یک کمیته توسط کمیته انجام می شود خلاصه اجرایی 154 صفحه درست قبل از گزارش نهایی کمیته، که انتظار می رود روز چهارشنبه منتشر شود.

این ارجاعات اولین بار در تاریخ آمریکاست که کنگره پس از تحقیقات 18 ماهه کمیته منتخب، رئیس جمهور را برای تعقیب کیفری معرفی می کند.

علاوه بر رئیس جمهور سابق، نام پنج متحد دیگر ترامپ نیز اعلام شد.

مارک میدوز، رئیس نهایی دفتر وی، وکلای او رودلف جولی،، جان ایستمن، جفری کلارک و کنت چزبرو – به ،وان هم‌دستان بالقوه آقای ترامپ در اقداماتی که کمیته اعلام کرد تحقیقات و، دادگستری را ضروری می‌کند.

اتهامات توصیه شده علیه ترامپ در صورتی که دادستان ها این اتهامات را دنبال کنند، ممکن است شامل مجازات های زندان، از جمله برخی موارد طول، شود.

اما در حالی که ارجاعات، توبیخ قابل توجهی برای اقدامات ترامپ در 6 ژانویه است، اما دارای مجوز قانونی نیست.

ترامپ در حالی که بی،ه‌ای در پاسخ به این اتهامات ارائه کرد، در پلتفرم Truth Social خود، کمیته را «بسیار جناح‌گرا» توصیف کرد.

این افراد متوجه نمی شوند که وقتی دنبال من می آیند، افرادی که عاشق آزادی هستند دور من جمع می شوند. ترامپ در ادامه گفت: این من را تقویت می کند حقیقت اجتماعی. «آنچه مرا نکشد، قوی‌ترم می‌کند. آمریکایی ها می دانند که من برای جلوگیری از خشونت در 6 ژانویه برای 20000 سرباز فشار آوردم و به تلویزیون رفتم و به همه گفتم به خانه های خود بروند.

الیز استف،ک، رتبه سوم جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان نیز بی،ه‌ای در این باره منتشر کرد حقیقت اجتماعی زم، که گزارش منتشر شد

استف،ک که پس از برکناری لیز چنی، یکی از دو جمهوری‌خواه کمیته منتخب تحقیق درباره ترامپ، به ریاست کنفرانس جمهوری‌خواهان مجلس نمایندگان آمریکا برگزیده شد، گفت: «مردم آمریکا این طنز حزبی را می‌بینند.» او بعداً گفت که ا،ریت تازه تأسیس جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان «دموکرات‌ها را به خاطر سوء استفاده غیرقانونی از قدرت پاسخگو می‌داند».

در حالی که نام دیگران در این گزارش ذکر شده بود، ترامپ تمرکز اصلی بود. اما این گزارش نتایج دیگری را خارج از رفتار جنایتکارانه ترامپ ارائه کرد، از جمله اینکه کمیته مجلس نمایندگان «هیچ مدرکی دال بر تأخیر عمدی و، دفاع در استقرار گارد ملی» پیدا نکرد.

در این گزارش آمده است که از آنجایی که ترامپ مسئولیت فراخو، گارد ملی را بر عهده داشت و هرگز این کار را نکرد، اختیار استقرار گارد ملی به و، دفاع نادیده گرفته شد که در نهایت این تماس را انجام داد. در این گزارش به جای هر چیز شرورانه، تاخیر در ارتباط نادرست مقصر است.

در طول 18 ماه گذشته، این کمیته با بیش از 1000 شاهد مصاحبه کرد، بیش از یک میلیون سند به دست آورد، بیش از 100 احضاریه صادر کرد و چندین جلسه استماع زنده در ساعات پربیننده برگزار کرد.


منبع: https://thecrimereport.org/2022/12/20/،use-committee-refers-t،p-for-criminal-prosecution/