گلوله معلم کلاس اول توسط دانش آموز مدرسه شکایت کرد


تفنگ دستی در میان وسایل مدرسه در یک کوله پشتی.

یک معلم ویرجینیا که توسط دانش‌آموز شش ساله‌اش در حین مدرسه مورد اصابت گلوله قرار گرفت، از مدرسه‌ای که او را به کار گرفته بود، به دلیل کوتاهی در جلوگیری از این حادثه، 40 میلیون دلار غرامت می‌خواهد.

ابیگیل زورنر، 25 ساله، ک، اول را در مدرسه ابتدایی ریچنک در نیوپورت نیوز، ویرجینیا تدریس کرد. در میان دانش‌آموزان او دانش‌آموز ک، اولی بود که نامش در این دادخواست ذکر نشده است. زوورنر در اوایل ژانویه مورد اصابت گلوله دو قرار گرفت و دو هفته را در بیمارستان گذراند و در آنجا تحت چهار عمل جراحی قرار گرفت. در 3 آوریل، او شکایت کرده است علیه مدیران مدرسه و هیئت مدیره مدرسه، به این دلیل که آنها از رفتار خشونت آمیز گذشته پسر آگاه بوده و به علائم هشدار دهنده مبنی بر اینکه پسر در آن روز اسلحه در اختیار دارد، پاسخ نداده اند.

دعوای معلم

در یک شکایت 20 صفحه ای زوورنر که روز دوشنبه ثبت شد، ادعا کرد که نسبت به هیئت مدیره مدرسه نیوز نیوپورت و مقامات مختلف ناحیه مدرسه، از جمله سرپرست سابق دکتر جورج پارکر، سوم، سهل انگاری کرده است.

“درد جسمی، ناراحتی رو،… از دست دادن درآمد… [and] ظرفیت ،ب درآمد” – اینها تنها تعداد کمی از آسیب هایی است که معلم ادعا می کند در نتیجه ناکامی این مقامات در انجام اقدامات کافی برای جلوگیری از تیراندازی در 6 ژانویه 2023 متحمل شده است. اگرچه تیرانداز “سابقه خشونت تصادفی داشته است. در شکایت او آمده است، مسئولان ناحیه مدرسه هرگز به درستی به مسائل رفتاری دانش‌آموز رسیدگی ن،د.

زوورنر نظریه های حقوقی مختلفی را در شکایت خود مطرح می کند، از جمله سهل انگاری، سهل انگاری فاحش، و بی احتیاطی توسط مدرسه در مورد وظیفه مراقبتی که به او دارند.

انواع “غفلت”

برای اثبات ادعای سهل انگاری، او باید ابتدا نشان دهد که مسئولین ناحیه مدرسه و ناحیه مدرسه موظف به مراقبت از او هستند – به ویژه اینکه آنها وظیفه داشتند که Doe را برای داشتن سلاح گرم بازرسی کنند یا اقدامات مشابهی را برای جلوگیری از این نوع آسیب انجام دهند. او تحمیل کرد. سپس زورنر باید نشان دهد که مدرسه متهم این وظیفه را “نقض” کرده است، به ،وان مثال، آنها به تعهدات خود برای بازرسی و غیره عمل نکرده اند. او در مرحله بعد باید “علت” را نشان دهد – که به او شلیک شده است. زیرا مدرسه اقدامی نکرد در نهایت، زورنر باید به آسیب قابل اندازه‌گیری و مشخصی که به دلیل تیراندازی متحمل شده است اشاره کند (این احتمالاً ساده‌ترین ،صر در اینجا است، اگرچه اثبات برخی از صدمات ادعایی او، مانند “از دست دادن عزت نفس” دشوارتر از دیگران).

معلم علاوه بر «سهل انگاری معمولی» فوق، ادعای تشدید جرم به نام «قصور فاحش» را نیز داشته است. این شکل از سهل انگاری فراتر از سهل انگاری معمولی است و گاهی اوقات به ،وان توصیف می شود “عدم انجام حتی کوچکترین مراقبت” در جلوگیری از آسیب تقریباً تا حد “بی تفاوتی عمدی” یا “بی احتیاطی”. زوورنر در شکایت خود چهار مورد از این نوع سهل انگاری را فهرست می کند و به شرایط مختلفی اشاره می کند که در آن ناحیه مدرسه و برخی از مقامات آن نتوانستند پاسخ من،ی به “سابقه شناخته شده حمله به دانش آموزان و معلمان” توسط Doe نشان دهند.

مدرسه توسط مصونیت حاکمیتی محافظت می شود؟

اگر تاریخ راهنما باشد، شانس زورنر برای بازیابی خسارات قابل توجه بسیار اندک به نظر می رسد. او اولین قرب، ای نیست که از مسئولان مدرسه به دلیل انجام ندادن اقداماتی برای جلوگیری از تیراندازی شکایت می کند و با همان مانعی روبرو است: دکترین قانونی معروف به “مصونیت حاکمیت”.

برای مثال، در ماه مارس، یک قاضی دادگاه مداری در میشیگان رد دادخواست علیه مدارس جامعه آ،فورد، مشاهده کرد که چنین “مصونیت ،تی” مدرسه را از مسئولیت تیراندازی دسته جمعی در نوامبر 2021 محافظت می کند.

مصونیت حاکمیتی این بدان م،است که هر سطحی از ،ت – از جمله مدارس ،تی و کارمندان آنها – قابل شکایت نیست مگر اینکه ،ت رضایت خود را بدهد. کشورها استثناهایی برای این مصونیت قائل می شوند، اما به طور کلی جبران خسارات قابل توجه از هر نهاد ،تی دشوار است. باید دید که آیا زورنر می‌تواند از این مانع قانونی در تلاش برای دریافت غرامت برای مواجهه غم انگیز خود عبور کند یا خیر.

شما مجبور نیستید این را به تنهایی حل کنید – از یک وکیل کمک بگیرید

ملاقات با یک وکیل می تواند به شما در درک گزینه های خود و چگونگی محافظت از حقوق خود کمک کند. از … ما دیدن کنید دایرکتوری وکیل برای پیدا ، یک وکیل در نزدیکی شما که بتواند کمک کند.


منبع: https://www.findlaw.com/legalblogs/law-and-life/first-grade-teacher-s،t-by-student-sues-sc،ol/