برای اولین پست ما در مجموعه پربازدید ما در قو،ن و مقررات حشیش برای بزرگسالان نیویورک، ما می خواهیم جزئیات مربوط به خود فرآیند درخواست مجوز را پوشش دهیم. ا،امات درخواست، قانون تنظیم مقررات و مالیات ماری جوانا (MRTA) را دنبال می کند، به این ترتیب که سیستم دو لایه ای را که مجوزهای تولید و ،ده فروشی را جدا می کند و شامل معیارهای ارزیابی به طور خاص در MRTA برشمرده شده است، تکرار می کند. بیایید درست شیرجه بزنیم!
برنامه واقعی
خود این برنامه احتمالاً بسیار شبیه به برنامه Conditional Adult-Use Retail Dispensary (CAURD) نیویورک خواهد بود. اگرچه برنامه واقعی منتشر نشده است، اما ما پیش بینی می کنیم که یک برنامه آنلاین نیز باشد که امکان آپلود اسناد مورد نیاز را به صورت سازمان یافته و سیستماتیک فراهم می کند.
یک انحراف قابل توجه از برنامه CAURD این است که برنامه های کاربردی بزرگسالان به صورت متوالی بررسی خواهند شد. با توجه به محدودیتهای مجاورت محل برای مراکز فروش ،دهفروشی و مکانهای مصرف در محل، و همچنین امکان محدودیتهای مجوز برای متقاضیان، ارسال درخواستها به محض باز شدن پورتال درخواست برای متقاضیان بسیار مهم خواهد بود.
برنامه ها از نظر افشا و جزئیات سنگین خواهند بود. همه طرفهای واقعی ذینفع باید افشا شوند، چه به ،وان مالک متقاضی یا طبق تعریف OCM از “طرف واقعی علاقه” (TPI). به طور کلی (اما به هیچ وجه به طور جامع)، هر فرد یا نهادی واجد شرایط یک TPI است اگر:
- داشتن منافع مالکیت در متقاضی؛
- داشتن منافع مالی در متقاضی، از جمله اما نه محدود به تقبل بدهی متقاضی؛
- بر متقاضی کنترل داشته باشید؛
- همسر مالک است؛ یا
- به صورت قراردادی حق دریافت بیشتر از موارد زیر را دارند:
- 10 درصد از درآمد ناخالص؛
- 50 درصد سود خالص؛ یا
- 100000 دلار از دارنده مجوز در یک سال تقویمی.
سرپوش های مجوز
از روزی که MRTA تصویب شد، یکی از سوالات بزرگ این بود که آیا نیویورک تعداد مجوزها را محدود می کند یا خیر. پاسخ این است، خوب، به نوعی. قو،ن و مقررات محدودیت واقعی برای تعداد مجوزهای صادر شده در هر نوع مجوز ارائه نمی کند. با این حال، قو،ن و مقررات محدودیت نزدیکی را برای داروخانههای ،دهفروشی ایجاد میکنند. برای شهرهایی با جمعیت 20000 نفر یا بیشتر، هیچ داروخانه ،دهفروشی یا دارنده مجوز مصرف در محل نمیتواند در فاصله 1000 فوتی داروخانه ،دهفروشی یا دارنده مجوز مصرف در محل باشد. محدودیت فاصله برای شهرهایی با جمعیت 20000 یا کمتر 2000 فوت است.
قو،ن و مقررات همچنین امکان محدودیتهای آتی را فراهم میکند، زیرا ممکن است محدودیتهایی برای پذیرش درخواستها بر اساس موارد زیر اعمال شود:
- تعداد کل مجوزها؛
- محل یا منطقه مجاز عملیات؛
- اندازه عملکرد یا ،وجی؛ و
- شرایط عملیاتی.
همانطور که در ابتدا به تجزیه و تحلیل MRTA اشاره کردیم، این ا،ام که داروخانههای ،دهفروشی و متقاضی مصرف در محل اخطار کتبی به شهرداری خود ارائه دهند نیز ممکن است به ،وان یک سقف عملی عمل کند. بهزودی قابل پیشبینی است که شهرداریها ممکن است پس از اینکه شهرداری خود را اشباع تشخیص دهد، شروع به ارسال نظرات منفی در مورد متقاضی به OCM کنند.
هزینه های مجوز
قو،ن و مقررات دو هزینه جداگانه را در نظر می گیرند: (1) هزینه درخواست 1000 دلار برای مجوزهای استفاده بزرگسالان. و (ii) هزینه های مجوز پس از صدور مجوز بر اساس نوع مجوز خاص. ما هزینه های مختلف مجوز را در پست های خود در مورد انواع مجوزهای خاص پوشش خواهیم داد.
مشاور املاک
نیویورک از لحظه تصویب MRTA روشن کرده است که “وضعیت” املاک و مستغلات متقاضی مجوز جزء مهمی در فرآیند صدور مجوز است. پس از تایید مجوز ارائه، متقاضیان باید موارد زیر را افشا کنند:
- اطلاعات در مورد دریافت کننده اجاره بها (در صورت اجاره محل)؛
- اطلاعات مربوط به محل، از جمله:
- آدرس؛
- ع، از محل;
- مختصات GPS برای محل.
- نقشه های معماری و اطلاعات در مورد ظاهر بیرونی و داخلی محل. و
- یک پلان طبقه
- بی،ه ای مبنی بر اینکه موقعیت مک، ا،امات MRTA را نقض نمی کند.
- بی،ه ای در مورد رعایت هر گونه اطلاعیه ا،امی به شهرداری متقاضی؛
- گواهی اشغال محل؛ و
- اثبات طرحی برای اخذ بیمه.
ما به طور جامع نیازمندی های درخواست املاک و مستغلات را پوشش خواهیم داد، اما این یک آغازگر خوب برای حداقل متقاضی، است که باید به ،وان بخشی از برنامه های مجوز حشیش در نیویورک آماده شوند.
معیارهای ارزیابی
به ،وان یک هشدار مهم قبل از با توجه به معیارهای ارزیابی برشماری شده، قو،ن و مقررات خاطرنشان می کنند که هیئت کنترل شاهدانه (CCB) ممکن است مجوز را بر اساس منطقه، نوع مجوز، و وضعیت عدالت اجتماعی و اقتصادی اولویت بندی کند. فراتر از ارزیابی انطباق با قو،ن و مقررات و معیارهای ارزیابی MRTA، OCM معیارهای اضافی زیر را برای ارزیابی شناسایی کرد:
- طرح تأثیر جامعه متقاضی، که استراتژی پیشنهادی متقاضی برای مشارکت جامعه را برجسته می کند.
- طرح انرژی و محیط زیست متقاضی؛
- تکمیل نیروی کار یا برنامه های آموزشی ارائه شده توسط OCM؛
- سابقه متقاضی در ایجاد و حفظ یک محیط کار عادلانه؛
- سابقه متقاضی در ایجاد و ارائه خدمات شایسته فرهنگی و زب، به جمعیت های متنوع و محروم؛ و
- سابقه متقاضی در خدمت در نقش های رهبری جامعه.
ممنوعیت ها
قو،ن و مقررات حاوی ممنوعیت های زیادی است که متقاضیان باید از آنها عبور کنند. نکته مهم این است: هیچ TPI نمیتواند منافع مالکیتی داشته باشد یا مستقیماً از تأمینکنندگان و ،دهفروشان سود ببرد. در حالی که MRTA همیشه یک ممنوعیت واضح برای ادغام عمودی داشته است، قو،ن و مقررات (و تفسیرهای بعدی) نشان می دهد که این محدودیت برای منافع مالکیت اعمال می شود. خارج از نیویورک Ergo، فردی که دارای منافع مالکیت در تجارت حشیش یکپارچه عمودی در اورگان است، دارای منافع مالکیت در مجوز جانبی ،ده فروشی در نیویورک است. این محدودیت انواع سؤالات را ایجاد می کند، از قانون اساسی بودن محدودیت گرفته تا در دسترس بودن منابع مالی برای متقاضیان (هر دو سؤال در پست بعدی به آنها خواهیم پرداخت).
در مجموع، فرآیند درخواست مجوز شاهدانه در نیویورک جامع است، با تمرکز بر شفافیت و پیشبرد اه، اصلی MRTA. منتظر پست بعدی مجموعه ما در مورد قو،ن و مقررات استفاده بزرگسالان در نیویورک و مجموعه وبینارهای آینده ما باشید!
منبع: https://harrisbricken.com/cannalawblog/new-yorks-adult-use-cannabis-license-application/