خلاصه اخبار – قانون جزایی کارولینای شمالی قانون جزایی کارولینای شمالی


هفته با اخباری مبنی بر اینکه یکی از مردان متهم به قتل در قتل معاون کلانتر ویک کانتی ند برد آغاز شد. صبح یکشنبه از زندان ویرجینیا فرار کرد. Alder Alfonso Marin-Sotelo در زندان منطقه ای Piedmont در فارمویل، ویرجینیا به اتهام حمل اسلحه فدرال نگهداری می شد که حوالی ساعت 1 بامداد فرار کرد یکی دیگر از زند،ان، بروس کالاهان، که همچنین دارای ارتباطات با کارولینای شمالی است، اوا، یکشنبه شب فرار کرد.

متأسفانه، کارکنان زندان تا ساعت 3 بامداد دوشنبه متوجه مفقود شدن هر یک از زند،ان نشدند و این باعث شد تا مارین سوتلو بیش از یک روز شروع کند. FBI روز دوشنبه و به سرعت به جستجو پیوست خواهر مارین سوتلو را در High Point دستگیر کرد ادعا می کند که به شخصی پول داده است تا ماشین فراری را که مارین-سوتلو برای فرار از منطقه استفاده می کرد، در پارکینگ زندان بگذارد.

دیروز Marin-Sotelo توسط مقامات مکزیکی در گوئررو دستگیر شد، بیش از 2400 مایل از فارمویل، ویرجینیا. او اکنون با آن روبرو است هزینه های فدرال برای فرار علاوه بر اتهامات ،تی در انتظار قتل. کالاهان، که به اتهام مواد مخدر فدرال محکوم شده بود، هنوز آزاد است.

اخبار نگران‌کننده‌تر مربوط به زندان‌ها. نیوز اند آبزرور گزارش می دهد که سال 2022 ششمین سال متوالی رکورد بالای مرگ و میر در بازداشتگاه های شهرستان کارولینای شمالی بود. سال گذشته هفتاد و هفت زند، در زندان های شهرستان جان باختند. بیش از یک چهارم مرگ و میرها به دلیل خودکشی و هجده مورد مربوط به مصرف بیش از حد یا عوارض ناشی از ، مواد افیونی بود. م،عان نقص نظارت و فقدان تحریم برای تخلفات را دلیل اصلی می دانند، در حالی که کلانتری ها به کمبود نیروی انس، و سوء مصرف مواد مخدر و بیماری رو، در بین زند،ان اشاره می کنند.

اعضای Proud Boys به خاطر نقش داشتن در حمله 6 ژانویه محکوم شدند. سی ان ان روز پنجشنبه گزارش داد چهار عضو سازمان پسران مغرور – یکی از آنها رئیس آن – توسط هیئت منصفه واشنگتن دی سی به دلیل نقش داشتن در حمله به ساختمان کنگره ایالات متحده در 6 ژانویه 2021 به جرم توطئه فتنه انگیز محکوم شدند. تاریخ صدور حکم تعیین نشده است، اما حکم صادر شده است. احتمالا تابستان امسال اتفاق می افتد. و، دادگستری بیش از 600 محکومیت را به دلیل رفتارهای مرتبط با شورش کنگره دریافت کرده است.

جرایم جدید ایجاد شده توسط لایحه سقط جنین بزرگترین خبر هفته کارولینای شمالی، تصویب مجمع عمومی است لایحه 20 سنا (SB 20) که لغو می کند GS 14-45.1، قانونی که سقط جنین را به طور کلی قبل از 20 هفته قانونی کرده است. SB 20 مقرراتی را وضع می کند که سقط جنین را به طور کلی پس از هفته دوازدهم بارداری یک زن غیرقانونی می کند. این لایحه برای فوریت‌های پزشکی، بارداری‌های ناشی از تجاوز ، یا ،ی با محارم، و بارداری‌هایی که شامل «ناهنجاری‌های محدودکننده زندگی» است، استثنا قائل شده است. قوه مقننه این اقدام را در مورد آرای خط حزبی تصویب کرد که همه جمهوری خواهان موافق و همه دموکرات ها مخالف بودند. فرماندار کوپر گفته است که این لایحه را وتو خواهد کرد، اما مجمع عمومی این طرح را وتو خواهد کرد انتظار می رود که این وتو را لغو کند.

این لایحه حاوی چندین مفاد مورد علاقه شاغلین حقوق کیفری است، از جمله ایجاد (1) تخلف جدید با جریمه 5000 دلاری به ازای هر تخلف برای ارائه داروهای سقط جنین بر خلاف قو،ن قانونی یا تبلیغ برای ترویج فروش این داروها. برای استفاده غیرمجاز، (2) یک جنایت ک، D برای یک پزشک مراقبت های بهداشتی که در تلاش برای حفظ زندگی کودکی که پس از تلاش برای سقط جنین زنده متولد شده است یا برای پزشک یا کارمند دیگری که چنین ش،تی را گزارش نمی کند، (3) یک جرم جنحه ای ک، A1 برای تعرض به زن باردار، و (4) «جرم جنحه ای خشونت خانگی» که به تازگی تعریف شده است. این یک جمع بندی خبری است تا یک خلاصه قانونی، بنابراین در پست های آینده با جزئیات بیشتر به این موضوعات باز خواهیم گشت.


منبع: https://nccriminallaw.sog.unc.edu/news-roundup-657/