آلاباما باید مسیر خود را تغییر دهد و وضعیت مجازات اعدام خود را پاک کند | آستین صراط | حکم


هفته گذشته آورد یادآوری جدیدی از آشفتگی ای که آلاباما در مورد سیستم مجازات اعدام خود ایجاد کرده است و از عزمش برای ادامه اعدام افراد با این وجود.

در 7 فوریه، رهبران ایمان نامه ای به فرماندار کی آیوی داد از او می‌خواهد در تصمیمی که نوامبر گذشته گرفته بود، بازنگری کند تا و، امور اصلاحات و تربیت در مورد ش،ت‌های خود در یک سری از اعدام‌های سال گذشته تحقیق کند.

حدود 170 کشیش، وزیر، خاخام و دیگر روح،ون از سراسر ایالت از او خواستند که مسیر خود را تغییر دهد و تشکیل کمیسیون مستقل برای مطالعه و رسیدگی به مشکلات مجازات اعدام در آلاباما.

،ت یک روز قبل از اینکه رهبران مذهبی درخواست خود را مطرح کنند، برای اثبات اینکه پیشنهاد این نامه به شدت مورد نیاز است. درخواست رد انصراف داد شکایت کنت اسمیت، اعدام او در نوامبر گذشته متوقف شد پس از اینکه مقامات ایالتی برای بیش از یک ساعت تلاش ،د تا IV را وارد کنند.

به طرز تکان دهنده ای، آلاباما اکنون می خواهد اسمیت را برای بار دوم اعدام کند.

نه تحقیقات داخلی آن و نه پاسخ آن به شکایت اسمیت نشان نمی دهد که آلاباما آماده است تا خانه مجازات اعدام خود را سامان دهد. اگر در انجام این کار جدی بود، باید تحقیقات مستقل و جدیدی را آغاز می کرد و از تلاش بی رحم خود برای بازگرداندن اسمیت به اتاق اعدام دست می کشید.

در پی اعدام ناموفق اسمیت، به ،وان واشنگتن پست گزارش شده است، فرماندار ایوی از استیو مارشال، دادستان کل آلاباما خواست تا درخواست‌های تعیین تاریخ اعدام را پس بگیرد… [in] تنها دو مورد از این قبیل است که در دادگاه عالی ایالت در حال رسیدگی است و از درخواست اعدام بیشتر برای سایر زند،ان محکوم به اعدام خودداری می کنند.

او نیز سفارش داده شده دپارتمان اصلاحات آلاباما (ADOC) آنچه را که او آن را بررسی “از بالا به پایین” در مورد روند اعدام در ایالت می نامد انجام دهد و طرحی را طراحی کند که ایالت را قادر به اجرای موفقیت آمیز اعدام کند.

و آیوی روشن کرد که همدردی او در کجاست.

او گفت: «به خاطر قرب،ان و خانواده‌هایشان، ما باید این موضوع را درست انجام دهیم. من حتی یک لحظه هم روایتی را که فعالان مطرح می‌کنند نمی‌دانم که این مسائل تقصیر افراد اصلاح‌طلب یا هر ،ی در مجری قانون است. من معتقدم که تاکتیک‌های قانونی و جنایتکار، که سیستم را ربوده‌اند در اینجا نقش دارند.»

او قول داد «تمام حمایت ها و منابع لازم به و،خانه برای اطمینان از اینکه گناهکاران مرتکب فجیع ترین جنایات در جامعه ما مجازات عادلانه خود را دریافت کنند. من به سادگی نمی توانم، با وجدان خوب، خانواده قرب، دیگری را به دنبال عدالت و تعطیلی به هولمن بیاورم تا زم، که مطمئن نباشم می تو،م حکم قانونی را اجرا کنیم.»

جان هام، مدیر ADOC، اعلامیه آیوی را با ادعایی دنبال کرد که همه چیز روی میز است – از استراتژی قانونی ما در رسیدگی به درخواست‌های لحظه آ،ی، نحوه آموزش و آماده‌سازی، ترتیب و زمان‌بندی رویدادها در روز اجرا، تا پرسنل و تج،ات درگیر. اداره اصلاحات آلاباما کاملاً به این تلاش متعهد است و مطمئن است که می‌تو،م این کار را به درستی انجام دهیم.»

علی‌رغم صحبت‌های اطمینان‌بخش هام، از همان ابتدا دستورات یک طرفه آیوی و تحقیقات داخلی ADOC روی هم ریخته بود.

به ،وان رابرت دانهام، مدیر اجرایی سابق مرکز اطلاعات مجازات اعدام، گفت در زمان اعلام تحقیقات“دپارتمان اصلاحات آلاباما سابقه انکار و انحراف حقیقت در مورد ش،ت‌های اعدام خود را دارد و نمی‌توان به آن اعتماد کرد تا به طور م،اداری بی‌کفایتی و تخلفات خود را بررسی کند.”

دانهام همچنین خاطرنشان کرد که «بی‌توجهی عمدی فرماندار آیوی نسبت به مسئولیت ADOC در قبال ش،ت‌هایش، مشکل را بدتر می‌کند. تلاش‌های قانونی با هدف اطمینان از اینکه جلادان ADOC زند،ان را تا سر حد مرگ شکنجه نمی‌کنند – و هرگز هم نبوده است – دلیل ش،ت‌های سریالی ADOC در ایجاد به موقع خطوط IV اعدام نیست. آنها همچنین دلیل طفره رفتن، عدم شفافیت و اظهارات مکرر دروغین ADOC به رسانه ها و مردم نیستند.

دانهام از آیوی خواست به این جنایت پایان دهد و تحقیقات مستقل و جدیدی را آغاز کند.

ولی برای حامیان مجازات اعدام مانند فرماندار آیوی، کمیسیون های مستقل چیزهای خطرناکی هستند. آنها ممکن است حقیقت را در مورد غیرقابل اعتماد بودن، هزینه بر بودن، خودسری، تبعیض و وحشیانه بودن مجازات اعدام بگویند. وقتی این حقیقت توسط یک گروه مستقل مستند شد، بازگرداندن جن در بطری دشوار است.

زیرا تحقیقات مستقل در ایالت ها مانند ایلینوی، مریلند، و نیوجرسی به هموار ، راه برای آن ایالت ها برای لغو مجازات اعدام کمک کرد، جای تعجب نیست که ایوی درخواست دانهام را نادیده گرفت.

این ما را به تلاش هفته گذشته رهبران مذهبی آلاباما برای تغییر عقیده او برمی گرداند.

نامه آنها با تکرار نگر، های دانهام گفت، واقعیت امر این است که آژانسی که مکرراً در به دست آوردن خانه خود ش،ت خورده است، نمی توان به انجام تحقیقات خصوصی درباره مشکلاتی که ایجاد می کند اعتماد کرد.

آنها افزودند که این بررسی باید باز باشد و “محرمانه نباشد”. و باید از مشکل اعدام های ناموفق فراتر رود و یک بررسی واقعاً “جامع” از نحوه اجرای مجازات اعدام در آلاباما انجام دهد.

مارشال دادستان کل، درست زم، که درخواست خود را مطرح می ،د به دادگاه رفت و به دنبال فرصتی دیگر برای اعدام کنت اسمیت بود.

اسمیت داشت شکایت کرد در دادگاه منطقه ای ایالات متحده برای ناحیه می، آلاباما با این امید که ،ت از اقدام دوم برای اعدام جلوگیری کند.

شکایت او این بود که در طول اعدام او “در معرض سطوح فزاینده ای از درد و شکنجه قرار گرفته است… [and that] رفتار متهمان با آقای اسمیت مطابق با استانداردهای جامعه برای اجرای قانون اساسی نیست. اعدام ناموفق برای آقای اسمیت وحشتناک و بسیار دردناک بود.»

شکایت ادامه داد: «اقدام مجدد آقای اسمیت با تزریق کشنده، او را در معرض تجربه‌ای عذاب‌آور از دردهای جسمی و رو، غیرضروری قرار می‌دهد، همانطور که در سه اقدام آ، آلاباما برای اعدام ثابت شده است. بنابراین، هرگونه تلاش بیشتر برای اعدام آقای اسمیت، متمم هشتم را نقض می‌کند.»

ایالت پاسخ داد به دعوای اسمیت با این استدلال که “یک “تلاش” برای اعدام آشکارا نقض قانون اساسی نیست.” آنها آنچه را که برای او اتفاق افتاد صرفاً یک “خطا” توصیف ،د.

در حالی که آلاباما قبول کرد که این اشتباه “تاسف بار” است، استدلال کرد که “آنگونه که برای ایجاد نقض متمم هشتم مورد نیاز است “بی‌رحمی نیست”. در پایان، ،ت بی‌رحمانه آنچه را که اسمیت تجربه کرد چیزی جز «خار زدن مکرر» توصیف کرد[ed] . . . با سوزن.»

تحولات هفته گذشته حاکی از آن است که فرماندار و دادستان کل آلاباما چیز زیادی از زنجیره ش،ت های اخیر این ایالت در اعدام نگرفته اند. با این حال، رهبران مذهبی که به فرماندار آیوی نامه نوشتند امیدوار بودند که فرشتگان بهتر او را جلب کنند.

آنها “اکنون زمان آن است.” گفت، برای اطمینان از اینکه ارزش‌های مش، ما کنار گذاشته نمی‌شوند و رفتار اخلاقی با «حداقل‌ترین آنها» شامل تمام خلقت بشر، حتی مردان و ،ن محکوم به اعدام آلاباما می‌شود.»

متأسفانه، به نظر می‌رسد که جذابیت شیوای آن‌ها در حالتی که هنوز آماده پا،ازی مجازات اعدام نیست، در گوش‌های ناشنوا قرار می‌گیرد.


منبع: https://verdict.justia.com/2023/02/13/alabama-needs-to-change-course-and-clean-up-its-death-penalty-mess