قوانین رفتار حرفه ای وکلا


وکالت از بسیاری جهات مطالبه گر است که یکی از آنها ،وم رعایت قو،ن رفتار حرفه ای وکلا است. این قو،ن اخلاقی برای محافظت از عموم و حفظ یکپارچگی حرفه وکالت در نظر گرفته شده است. بر این اساس، وکلا باید با قو،ن اخلاقی قابل اجرا آشنا باشند و رفتار حرفه ای خود را با در نظر گرفتن آنها هدایت کنند.

در این مقاله، برخی از قو،ن رفتار حرفه ای حیاتی را که روزانه وکلا را تحت تاثیر قرار می دهند، پوشش خواهیم داد. البته، این قو،ن می‌تواند بین ایالت‌ها متفاوت باشد—پس حتماً قو،ن اخلاقی را برای حوزه قضایی خاص خود مرور کنید.

قو،ن رفتار حرفه ای چیست؟

قو،ن رفتار حرفه ای مدل ABA مجموعه ای از قو،ن اخلاقی حقوقی است که توسط انجمن وکلای آمریکا (ABA) در سال 1983 ایجاد شد و در طول سال ها به طور مداوم به روز می شود.

قو،ن مدل از نظر قانونی ا،ام آور نیستند. در عوض، آنها به ،وان یک الگوی سراسری برای قو،ن اخلاقی وکیل عمل می کنند، با ،ت ها در وضع قو،ن اخلاقی خود آزادند.

با این وجود، ا،ر ایالت ها نوعی از قو،ن مدل ABA را پذیرفته اند. بر این اساس، وظایف اخلاقی وکیل را با استفاده از چارچوب قو،ن مدل بررسی خواهیم کرد.

وظایف اخلاقی یک وکیل چیست؟

ع،ی از مجسمه بانوی قاضی که نماد اخلاق وکالت است

وظایف اخلاقی یک وکیل در خلاصه شده است مقدمه قو،ن مدل ABA، که مسئولیت ها و تعهدات مختلف یک وکیل را مشخص می کند.

وکیل نماینده موکلان و مأمور نظام حقوقی است. آنها به ،وان ناظران قانون، نقش حیاتی در حفظ عدالت دارند. به این ترتیب، وکلا باید بالاترین استانداردهای رفتار اخلاقی را حفظ کنند.

این وظایف اخلاقی عبارتند از:

  • اجرای شایسته و با پشتکار.
  • حفظ ارتباط با مشتریان.
  • محرمانه نگه داشتن اطلاعات زم، که به نمایندگی مشتری مربوط می شود.

وکلای دادگستری یا باید از تضاد منافع با موکل خود اجتناب کنند یا در صورت بروز با آنها برخورد من،ی داشته باشند. علاوه بر این، آنها باید با ا،امات قانونی مطابقت داشته باشند، از رویه های قانونی فقط برای اه، قانونی استفاده کنند و احترام به سیستم قانونی را نشان دهند.

چه چیزی برای یک وکیل غیراخلاقی است؟

اقداماتی که برای یک وکیل غیراخلاقی است، وظایف اخلاقی کلی که در بالا ذکر شد را نقض می کند. برای مثال، غیراخلاقی است که یک وکیل از نظر حرفه ای بی کفایت باشد، در برقراری ارتباط با مشتری کوتاهی کند، یا اطلاعات محرمانه مشتری را به طور نادرست افشا کند.

تضاد منافع فاش نشده نیز غیراخلاقی است، مانند هرگونه فعالیت غیرقانونی یا غیرقانونی، مانند سرکوب شواهد یا اظهارات گمراه کننده ای که به دادگاه ها داده می شود.

به همین دلیل است که درک قو،ن رفتار حرفه ای وکلا و نحوه اعمال آنها در موقعیت خاص و حوزه کاری شما بسیار مهم است. فعالیت غیراخلاقی نه تنها شهرت یک وکیل را مخدوش می کند، بلکه می تواند منجر به ادعاهای تخلف شود. در حالی که مراحلی وجود دارد که می تواند باشد در پاسخ گرفته شده است برای سوء استفاده از ادعاها، بهتر است احتمال بروز این ادعاها را به حداقل برس،د.

قانون 1.1 شایستگی

یکی از وظایف اخلاقی اصلی وکلا این است که کار خود را با شایستگی انجام دهند. این بدان م،است که شاغلین حقوقی موظفند وظایف خود را در حداقل سطوح مشخصی از توانایی انجام دهند. قانون مدل 1.1 مقرر می‌دارد که وکلا باید «نمایندگی شایسته» را به مشتریان ارائه دهند، که به ،وان نشان دادن مهارت‌های قانونی، دانش، دقت و آمادگی لازم تعریف می‌شود.

رسمی نظرات در مورد قانون 1.1 جزئیات آنچه از وکلا انتظار می رود که صلاحیت تشخیص داده شود. نکته قابل توجه اخیر به نظرات به استفاده از فناوری در حرفه حقوقی می پردازد. به طور خاص، نظر 8 به شرح زیر است:

برای حفظ دانش و مهارت لازم، یک وکیل باید در جریان تغییرات در قانون و عملکرد آن باشد. از جمله مزایا و خطرات مرتبط با فناوری مربوطه [emphasis added]به ادامه تحصیل و تحصیل بپردازد و تمام ا،امات آموزش حقوقی مستمری را که وکیل مشمول آن است رعایت کند.»

بنابراین، یادگیری نکات ضروری آن بسیار مهم است صلاحیت تکنولوژیکی برای شرکت های حقوقی

قانون 1.4 ارتباطات

فراتر از صلاحیت، قو،ن اخلاقی وکلا نیز مست،م سطح معینی از ارتباط با موکلان است، همانطور که در قانون مدل 1.4 برخورد با ارتباط وکیل و موکل ارتباط با مشتریان بسیار مهم است، زیرا ش،ت در برقراری ارتباط یکی از دلایل اصلی آن است ادعای تخلفات قانونی.

دو جنبه مهم اخلاقیات قانون 1.4 پاسخ به سؤالات مشتری و در جریان نگه داشتن مشتریان است. به طور خاص، وکلای دادگستری باید موکلان را به طور منطقی از وضعیت مسائل حقوقی خود مطلع کنند. وکلا همچنین باید به سرعت از درخواست های مشتریان برای اطلاعات پیروی کنند. این وظایف می‌تواند برای متخصصان حقوقی شلوغی که اغلب در شرایط سخت کار می‌کنند، سنگین باشد.

فناوری می تواند به وظایف ارتباطات مشتری کمک کند، به ویژه در مورد سؤالات مشتری و به روز رس، وضعیت پرونده.

به ،وان مثال، الف پورتال ارتباطی امن، مانند آنچه که توسط Clio ارائه می شود، می تواند در به روز رس، های کلی مشتری بسیار کمک کند. مشتریان می توانند از پورتال برای دسترسی به تمام اطلاعات مربوط به امور حقوقی خود استفاده کنند. این به مشتریان قدرت می‌دهد و در عین حال میزان پیگیری، دریافت تماس تلفنی و پاسخ‌های ایمیلی مورد نیاز شرکت را کاهش می‌دهد. همانطور که Nic،las Hite از Hite Law Group می گوید:

من گفتم [my clients] شما یک ایمیل دریافت خواهید کرد، و این به شما امکان می دهد تا اساساً به همه چیزهایی که من برای پرونده شما دارم دسترسی داشته باشید. همه چیز درست است، و شما می تو،د هر زمان که بخواهید به آن مراجعه کنید. شما لازم نیست منتظر بم،د تا من با شما تماس بگیرم یا منتظر باشید تا من به ایمیل شما پاسخ دهم.’ این واقعاً برای مشتریان من توانمند است، زیرا آنها احساس می کنند که می توانند در مدیریت پرونده های خود مشارکت کنند و مسئولیت را بر عهده بگیرند.”

همچنین به شرکت‌های حقوقی توصیه می‌شود که با استفاده از رایانش ابری راحت باشند و در عین حال با موارد قابل اجرا آشنا باشند. قو،ن اخلاقی برای ابر اگر ارائه دهنده ای پیدا کردید که با وظایف اخلاقی شرکت شما مطابقت دارد، یک راه حل ابری می تواند مزایای زیادی به همراه داشته باشد.

قانون 1.5: هزینه ها

ع،ی از وکیلی که با استفاده از ماشین حساب پشت میز نشسته تا هزینه ها را تعیین کند.

قو،ن اخلاقی وکیل همچنین شامل صورتحساب برای خدمات حقوقی و هزینه ها می شود. همانطور که در قانون مدل 1.5، وکلا ممکن است هزینه ها یا هزینه هایی را که “غیر معقول” هستند، دریافت نکنند. برای اطمینان از اینکه مشتریان هزینه های شما را به چالش نمی کشند، بهترین روش این است که صورتحساب های قانونی را تا حد امکان واضح و دقیق تنظیم کنید. برای صورت‌حساب ساعتی، این به م،ای گنجاندن یادداشت‌های دقیق در صورت‌حساب‌ها است که کار انجام شده را توصیف می‌کند.

در مورد هزینه های پردازش کارت اعتباری چطور؟

زیرمجموعه ای از این ملاحظات اخلاقی در مورد آن دسته از شرکت های حقوقی که می پذیرند اعمال می شود پرداخت مشتری از طریق کارت اعتباری. به طور خاص، این شرکت ها ممکن است بخواهند بدانند که آیا می توانند هزینه های پردازش کارت اعتباری را به مشتریان خود منتقل کنند یا خیر.

معمولاً توصیه نمی‌شود که شرکت‌ها این هزینه‌های اضافی را به مشتریان خود بپردازند، بلکه در عوض این هزینه‌ها را به ،وان هزینه انجام تجارت جذب کنند.

برخی از ایالت ها صراحتاً انتقال این هزینه های اضافی را به مشتریان ممنوع می کنند. سایر ایالت‌ها ممکن است قو،ن اخلاقی با زبان تجویزی کمتری داشته باشند، مانند اینکه فقط هزینه‌های کارت اعتباری را برای خدماتی که واقعاً به مشتریان ارائه می‌شود یا هزینه‌هایی که از طرف آنها انجام می‌شود مجاز می‌دانند. مسلماً هزینه های پردازش در این دسته بندی ها گنجانده نشده است، بنابراین انتقال این هزینه ها به مشتریان می تواند منجر به نقض اخلاقی شود. همیشه قو،ن اخلاقی حوزه قضایی خود را برای موقعیت خاص آنها در مورد هزینه های پردازش کارت اعتباری بررسی کنید.

قانون 1.6 محرمانه بودن اطلاعات

وکلای دادگستری وظیفه اخلاقی دارند که اطلاعات را در صورتی که مربوط به نمایندگی آنها از موکل است، محرمانه نگه دارند. جزء این وظیفه همانطور که در قانون مدل 1.6“تلاش های معقول برای جلوگیری از افشای ناخواسته یا غیرمجاز، یا دسترسی غیرمجاز به اطلاعات مربوط به نمایندگی مشتری.”

یک دعوای دسته جمعی در سال 2016 علیه یک شرکت حقوقی مستقر در شیکاگو، شدت نقض این وظیفه را نشان می دهد. این شکایت به دلیل عدم حمایت از اطلاعات محرمانه مشتری بود. قابل ذکر است، این شکایت وکلای شرکت را به اشتراک سهوی اطلاعات مشتری متهم نکرد. مطابق با وکیل آمریکایی، این شکایت شامل هیچ ادعایی مبنی بر اینکه داده ها واقعاً به سرقت رفته یا علیه مشتریان استفاده شده است، نبود. در عوض، اقدام گروهی صرفاً بر این واقعیت متمرکز بود که امنیت داده ها را ضعیف می کند میتوانست اطلاعات مشتری را در معرض خطر قرار داده اند.

خوشبختانه، فناوری حقوقی مدرن می تواند این خطرات را از طریق ارائه ابزارهای امن برای ارتباطات کاهش دهد. ابزارهای نرم افزار حقوقی با استانداردهای امنیتی بالامانند Clio، می‌تواند اطمینان حاصل کند که به‌روزترین و مؤثرترین پروتکل‌های امنیتی برای همه اطلاعات و ارتباطات سرویس‌گیرنده اعمال می‌شوند.

قانون 1.15 حفاظت از اموال (حساب های ام،)

قانون مدل 1.15 به وظایف اخلاقی یک وکیل در حفظ اموال برای مشتریان می پردازد. وکلای دادگستری باید وجوه مشتری را در حساب های ام، مشتری نگهداری کنند و سوابق کامل وجوه ام، را حفظ کنند. این صندوق‌های ام، مشتری می‌تواند شامل وجوه تسویه حساب یا هزینه‌های قانونی و هزینه‌هایی باشد که از قبل توسط مشتری پرداخت می‌شود.

قواعد اخلاقی حاکم است حساب های اعتماد از حوزه قضایی به حوزه قضایی دیگر متفاوت است، اما به طور کلی ،اصر مش،ی دارند.

اول، ممنوعیت شدیدی برای ،یب وجوه شرکت با صندوق های اعتماد مشتری وجود دارد. علاوه بر این، قو،ن اخلاقی عموماً شرکت را م،م می کند که سوابق دقیقی از وجوهی که وارد یا خارج از حساب تراست نگهداری کند. ا،ر ایالت ها دارای ا،امات تطبیق حساب های ام، هستند و صورت های بانکی باید با سوابق داخلی شرکت تطبیق داده شود.

فرآیند حسابداری ام، می‌تواند پیچیده باشد، با انتقال از حساب ام، به حساب عملیاتی شرکت برای پرداخت هزینه‌ها یا هزینه‌های شخص ثالث لازم است. این تله‌های زیادی را برای متخصصان حقوقی بی‌احتیاطی که با یک حساب اعتماد سروکار دارند، باقی می‌گذارد. آ ابزار حسابداری اعتماد قانونی مانند Clio آرامش خاطر را در حین مدیریت کارآمد و دقیق فرآیند حسابداری اعتماد فراهم می کند.

نظرات نهایی در مورد قو،ن رفتار حرفه ای برای وکلا

قو،ن رفتار حرفه ای برای وکلا دستورالعمل های جدایی ناپذیری برای رفتار روزمره یک وکیل است. قواعد ذکر شده در بالا تنها نمونه کوچکی هستند، با قو،ن اخلاقی حاکم بر حوزه های دیگر مانند تبلیغات وکیل. هر وکیلی باید به خاطر شغل خود، حرفه وکالت و جامعه به طور کلی به قو،ن اخلاقی مربوط به حوزه قضایی خود آشنا شود.

وکلا همچنین باید در نظر داشته باشند که چگونه فناوری من، می تواند به انجام وظایف اخلاقی آنها کمک کند. پرورش آگاهی و شایستگی فناوری صرفاً یک تمرین خوب برای متخصصان حقوقی مسئول است، مشابه داشتن بیمه قصور درجا. در نظر بگیرید که چگونه می‌تو،د از فناوری استفاده کنید تا هم با قو،ن اخلاقی مطابقت داشته باشید و هم به ،وان یک متخصص حقوقی برتر باشید.

کلیو توسط بیش از 90 کانون وکلا– درباره چگونه Clio می تواند به شرکت شما کمک کند امروز.

توجه: اطلاعات این مقاله فقط در مورد اقدامات ایالات متحده اعمال می شود. این پست فقط برای اه، اطلاع رس، ارائه شده است. این مشاوره حقوقی، تجاری یا حسابداری را شامل نمی شود.

ما این پست وبلاگ را در مارس 2023 منتشر کردیم. ا،ین به روز رس،: .

طبقه بندی شده در: تجارت


منبع: https://www.clio.com/blog/rules-of-professional-conduct-for-lawyers/