لیست 10 تا از بهترین وکیل مشهد ️️ آپدیت 1401

تمامی افراد متخصص و وکلای پایه یک دادگستری می توانند در صورت تمایل به همکاری با آسایش گستران از طریق فرم زیر نسبت به اشتغال در دپارتمان مرتبط با تخصص خود، اقدام نمایند. به صورت کلی مراجع رسیدگی به دعاوی در کشور به دو دسته قضایی و غیرقضایی تقسیم می شوند. مراجع غیرقضایی به دعاوی بین مردم با دولت رسیدگی می کنند و خارج از قوه قضاییه تشکیل می شوند، معمولا زیر مجموعه قوه مجریه هستند و متصدیان این دادگاه نیز قاضی نیستند، در حالی که مراجع قضایی زیر نظر قوه قضاییه تشکیل شده و به دعوا بین مردم رسیدگی می کنند و متصدیان آن نیز از قضات تشکیل شده است. از سوی دیگر، قانونگذار مراجع قضایی را به دو دسته مراجع قضایی حقوقی و مراجع قضایی کیفری تقسیم می کنند. بر این اساس طبق ماده 294 قانون آیین دادرسی کیفری این مراجع قضایی به چند دسته تقسیم می گردند که عبارتند از دادگاه کیفری یک، دادگاه کیفری دو، دادگاه انقلاب، دادگاه اطفال و نوجوانان و دادگاه های نظامی که هریک صلاحیت رسیدگی به برخی پرونده ها را دارند.

  • علیرغم استفاده ی مردم از چک و داشتن دسته چک از قوانین آن آگاهی ندارند که همین امر موجب افزایش چک های برگشتی و حجم بالای دعاوی مربوط به چک شده است .
  • این امر به ویژه برای مشاغل کوچک، صاحبخانه ها و افراد مشابه که اغلب در کسب و کار ایجاد قراردادهایی هستند که تعهدات قانونی ایجاد می کنند مفید است.
  • در صورتی که شخص به سن قانونی رسیده باشد، اما بعد از سن بلوغ به هر دلیلی اهلیت او ثابت نشود می‌توان لغو حکم رشد او را از دادگاه خواستار شد.
  • همچنین با بررسی امور موکل و گزارش در مورد آنها به موکل یا دیگران به عنوان ارزیاب عمل می کند.

بخشیدن مهریه در ازای حضانت دائم فرزند در بعضی از اوقات مادر نمی‌تواند در هیچ صورتی موفق به گرفتن حضانت فرزند خود شود و در این شرایط ممکن است با مرد توافق کند و در ازای بخشیدن مهریه خود حضانت از پدر به او منتقل شود. معمولا وقت خالی کمتری دارند به جهت عدم تداخل موکلان بهتر است جهت تعیین وقت با منشی دفت وکالت هماهنگی لازم را به عمل اورند . خیر نیاز به وکیل نیست ، اما در صورتی که از وکیل استفاده کتید پروسه سریع تر و راحت تر انجام میشود .

وکیل پایه‌یک دادگستری چه تفاوتی با وکیل پایه دو دارد؟

وکیل باید برای شما مشخص کند که چه اسناد یا اطلاعات دیگری باید ارائه دهید، چه جلساتی با وکیل لازم است، در چه جلساتی باید شرکت کنید، و سایر مراحل مشابه. اهمیت نظام پولی در توسعه اقتصادی کشورها امری بدیهی است.اما گاه در رابطه های حقوقی بین مردم و بانک ها و از سوی دیگر میان بانک ها و سایر سازمان ها دعاوی مطرح میشود. آدم ربایی از جمله جرائمی است که علیه افراد انجام شده و از این رو، مجازات سنگینی دارد. قانون مجازات اسلامی،جرم آدم رباییرا اقدام به ربودن فرد یا افراد دیگر، با نیت دریافت وجه یا انتقام یا … توسط تهدید و نیرنگ یا هر روش دیگری که عدم رضایت فرد ربوده شده را در پی داشته باشد، تعریف نموده است. با توجه به پیچیدگی های جرم کلاهبرداری پیشنهاد می شود که قبل از طرح شکایت کیفری با یک وکیل کلاهبرداری در این خصوص مشورت شود؛ چرا که اثبات ارکان این جرم بر عهده شاکی می باشد و نا آگاهی در نحوه شکایت می تواند موجب تضییع حق مالباخته شود.

بهترین وکیل خانواده در مشهد | وکیل دعاوی خانواده در مشهد

یک وکیل در مشهد معمولاً اولین نقطه تماس برای شخصی است که به دنبال مشاوره حقوقی است. افرادی که به دنبال وکیل در مشهد هستند اغلب از اعضای خانواده، دوستان، همکاران یا دیگران راهنمایی دریافت می کنند. دامنه خدماتی که یک وکیل خوب در مشهد می تواند ارائه دهد بسیار گسترده است. به عنوان مثال، او می تواند به شما در مورد خرید یا فروش یک ملک، امضا قرارداد، یک درخواست نامه، وصیت نامه یا مذاکره در مورد شرایط کاری به شما کمک کند. وکیل در مشهد می تواند به عنوان مشاور حقوقی در یک شرکت خصوصی یا دولتی فعالیت کند. وکیل خوب در مشهد چندین سال تحصیل و وکالت کرده اند و با مراحل مختلف قانونی، اسناد و …

در باور عموم سرقفلی و حق کسب و پیشه یکی است، اما از منظر قانون این دو مسئله با هم فرق دارند. در مورد سرقفلی باید گفت که این مورد فقط یک حق است که در ازای پولی که در ابتدای عقد قرارداد اجاره توسط صاحب ملک و تحت هر عنوانی از مستاجر گرفته می‌شود به او داده می‌شود. به این معنا که اگر در پایان عقد قرارداد اجاره قرار بر اجاره دادن ملک باشد مستاجر دارای حق کسب اولویت خواهد داشت و صاحب ملک نمی‌تواند از نتیجه تلاش او و ارزشی که وی با استفاده از کار و تلاش برای ملک تجاری فراهم کرده است استفاده کند مگر این که حق کسب و پیشه او را بپردازد. از سال ۱۳۷۶ واژه سرقفلی و حق کسب و پیشه توسط قانون گذار از یکدیگر تفکیک شد، بنابر تعریف قانون گذار، دریافت مبلغ سرقفلی بین مستاجر و موجر توافق می‌شود، اما در مورد حق کسب و پیشه این مبلغ اصولا توسط دادگاه و کارشناس مشخص می‌گردد.