یک پرونده جنایی پنجاه سال در حال ساخت


اولین کیفرخواست جنایی استاد کلاهبردار پنجاه سال است که می آید. سرانجام با رزرو منهتن و محاکمه رئیس جمهور سابق اوایل امروز رسید.

کیفرخواستی بسیار جسورانه و چشمگیر با ابعاد گسترده که تعداد کمی از کارشناسان حقوقی آن را مشاهده ،د. با این حال، در کنفرانس مطبوعاتی و پرسش و پاسخ پس از محاکمه، دادستان منطقه، آلوین براگ به جه،ان گفت که 34 اتهام جنایتی که علیه متهم ترامپ مطرح شده است، چیزی جز رسیدگی دفتر منهتن به پیگرد روزمره جنایات یقه سفید «نان و کره» نیست. .

معلوم شد که پرداخت پول خنثی به حداقل دو زن -جرایم جنحه‌ای- واقعاً آن چیزی نبوده است که این کیفرخواست‌ها مطرح می‌شوند. بنابراین، هیچ اتهام جنحه ای وجود نداشت، فقط جنایات درجه یک.

کیفرخواست بدون مهر و موم مردم ایالت نیویورک علیه دونالد جی. ترامپ، رئیس جمهور سابق را چه قبل و چه در زم، که چهل و پنجمین پتوس بود به توطئه برای جعل سوابق تجاری، با قصد کلاهبرداری و قصد ارتکاب جنایات دیگر متهم کرد. نقض مکرر قو،ن انتخابات مبارزات انتخاباتی و قو،ن مالیاتی از طریق کمک و پنهان ، ارتکاب این تخلفات از طریق سوابق تجاری سازمان ترامپ.

با ارائه کیفرخواست‌های جنایی اضافی به دادگاه‌های جورجیا، واشنگتن، و احتمال در جاهای دیگر، هودینی جنایات سازمان‌یافته و همچنین ا،ر مفسران حقوقی بر این عقیده هستند که ترامپ بیشتر نگران اسناد دزدیده شده در باشگاه کشورش است یا باید نگران باشد. خانه در Mar-a-Lago، فلوریدا.

برای مثال، تنها چند ساعت قبل از محاکمه سه‌شنبه‌اش در شهر نیویورک، ترامپ درباره‌اش حرف می‌زد جک اسمیت دادستان ویژه – که در حال تحقیق در مورد تلاش های خود برای براندازی انتخابات 2020 در 6 ژانویه و سرقت اسناد طبقه بندی شده است – به دلیل “نشت” مقادیر انبوه اطلاعات در مورد ادعای ممانعت از اجرای عدالت به دادگاه. واشنگتن پست .

من معتقدم که تمام این پرونده ها در صورت پیگرد قانونی، تهدیدی جدی برای بقای نامزدی احتمالی ترامپ برای جمهوری خواهان در سال 2024 است. در عین حال، من همچنین معتقدم که پرونده حقوقی که می تواند ترامپ را در اذهان مردم آمریکا پایین بیاورد، یک پرونده مدنی برنامه ریزی شده است. برای محاکمه در 25 آوریل 2023، در صورت تحقق. این شکایت ناشی از دو شکایتی است که توسط E. Jean Carroll که ترامپ را به تجاوز ، به او در اواسط دهه 1990 نیز متهم کرده بود.

اولین مورد در سال 2019 هنگامی که او از ترامپ به دلیل افترا شکایت کرد، ثبت شد. را دعوی دوم سال گذشته به دلیل قانون اخیر نیویورک که به قرب،ان تجاوز ، اجازه می دهد سال ها بعد شکایت کنند، ثبت شد.

در جدیدترین پرونده تشکیل شده در سال 2022 همانطور که توسط واشنگتن پستکارول گفت که ترامپ «به زور به او تجاوز کرده و به او دست زد» و زم، که به اتهامات او پاسخ داد «می دانست که دروغ می گوید». کارول و ترامپ به دنبال ،یب دو پرونده حقوقی در یک پرونده بودند، با این حال، قاضی منطقه لوئیس A. کاپلان این ادغام را رد کرد.

در عوض، کاپلان اولین شکایت کارول را که برای 10 آوریل 2023 برنامه ریزی شده بود، برای مدت نامعلومی به تعویق انداخت. شکایت دوم که برای پایان ماه برنامه ریزی شده بود، ترامپ را متهم به بدنامی و بدنام ، کارول می کند و به دنبال جبران خسارت مالی است. با این حال، مشکلی وجود دارد و ترامپ ممکن است بار دیگر از پاسخگویی قانونی به خاطر رفتار مضر خود فرار کند.

همه چیز به تصمیم دادگاه استیناف دی سی بستگی دارد که استدلال ها را شنید ژانویه گذشته در مورد اینکه آیا ترامپ در زم، که اتهام تجاوز کارول را رد کرد، در وظایف خود به ،وان رئیس جمهور عمل می کرد یا خیر:

«وکلای نویسنده مقیم نیویورک ای. جین کارول استدلال ،د که ترامپ زم، که تجاوز به کارول را انکار می کرد به ،وان یک شهروند خصوصی عمل می کرد و بنابراین می توان مانند هر ، دیگری از وی شکایت کرد. وکلای ترامپ و یک وکیل و، دادگستری پاسخ دادند که پاسخ‌های او به ،وان بخشی از وظیفه‌اش به ،وان رئیس‌جمهور بوده است – که عملاً به پرونده کارول علیه او پایان می‌دهد، زیرا از کارمندان ،ت در برابر شکایت‌های افترا محافظت می‌شود.

در این مرحله از زمان، دعوی را می توان رد کرد، اجازه داد تا ادامه یابد، یا تا زمان تصمیم گیری به تعویق بیفتد. موضوع این است که آیا رئیس جمهور سابق به نفع منافع خود عمل می کرد یا به نفع ریاست جمهوری ایالات متحده.

اگرچه کارول از طرح اتهامات جنایی علیه ترامپ منع شد قانون محدودیتهاترامپ پس از اینکه کارول در رختکن برگدورف گودمن در منهتن به او گفت که ترامپ به او تجاوز کرده بود، علناً به دادگاه شکایت کرد.

ترامپ نه تنها پاسخ داد آماندا مارکوت می نویسد، “به روش معمول خود، با متهم ، کارول به دروغگویی و اضافه ، یک سری توهین به ظاهر او”، اما او همچنین چیزی را انجام داد که به نظر می رسد اظهارات تهدید آمیزمانند “مردم باید مراقب باشند، زیرا آنها در حال بازی با قلمرو بسیار خطرناک هستند.”

در حالی که ترامپ همواره تهدیدهای قلدری مبنی بر ارعاب و بدتر از آن را به دشمنان خود می‌کند، بسیاری از مردم این تهدیدات را به‌،وان یک توهین و جنجال رد می‌کنند. همانطور که بسیاری از ما می د،م، بداخلاقی دونالد می تواند عواقب بسیار خشونت آمیزی داشته باشد.

با این حال، چیزی که ا،ر مردم از آن آگاه نیستند این است که در کتاب او در سال 1987، هنر معامله، ترامپ به خود می بالد که چگونه قبلاً فردی پرخاشگر بود که در ک، دوم به معلم موسیقی خود چشمانش را سیاه کرد زیرا فکر نمی کرد آن مرد چیزی در مورد موسیقی می دانست. پدر و مادر دونی، فرد و مری آن، چه درست باشد چه نباشد، او را در نوجو، به دلیل “مشکلات رفتاری” به یک آکادمی نظامی فرستادند تا تحصیلات ابتدایی خود را در آنجا که در سال 1964 فارغ التحصیل شد، به پایان برساند.

اگرچه ترامپ به مردم گفته است که “مطمئناً نمی داند او کیست”، تصاویری از ترامپ، کارول و همسر اولش ایوانکا در کنار هم وجود دارد. به هر حال ایوانکا همچنین همسر سابق خود را به تجاوز به او متهم کرده بود. همانطور که او اغلب در زم، که ترامپ متهم به تجاوز ، می شود، انجام می دهد و بیش از دو نفر هستند ده ها زن که ادعا کرده اند که او این کار را کرده است، او معمولاً ادعا می کند که این ،ن “از نوع او نیستند.”

جالب‌تر از همه، در جریان رسیدگی به پرونده کارول در اکتبر 2022، ترامپ ع، کارول را با همسر دومش، مارلا میپ،، اشتباه گرفت: “اون مارلا، آره این همسر منه.”

در بیشتر موارد، مطبوعات و بسیاری از تحلیلگران حقوقی، پرونده دعوای حقوقی مربوط به استورمی دنی، را به ،وان یک سیب زمینی کوچک رد کرده بودند. با این حال، پس از کیفرخواست 34 جنایت امروز، من فکر می کنم که تا حد زیادی بیش از کمی تغییر خواهد کرد.

در مورد شکایت آتی کارول (یا نه)، من با مارکوت موافقم که استدلال می کند سوء استفاده ترامپ از ،ن و زن ستیزی او مسائل جزئی نیستند. اینها بیشتر در مورد ،ن (و شاید مردان «بیدار») طنین انداز می شود تا برخی از پرونده های معلق دیگر علیه دونالد ترامپ. آنها همچنین مواردی از عدالت شاعرانه را نشان می دهند به این م،ا که این دعاوی در خط مقدم برای پاسخگویی رئیس جمهور سابق قرار دارند:

«همانطور که معترضان در راهپیمایی ،ن فهمیدند، نحوه رفتار مردان با ،ن چیزهای زیادی در مورد شخصیت آنها به شما می گوید. وقتی ترامپ وارد کاخ سفید شد، یک چیز مطمئن همه ما درباره او می دانستیم این بود که او معتقد نبود یک زن حق دارد به او «نه» بگوید. در طول چهار سال بعد، او ثابت کرد که این نگرش حق به ، یا ،ن محدود نمی شود. ترامپ فکر نمی کند هر ،ی حق دارد به او «نه» بگوید. نه رئیس جمهور اوکراین. نه مقامات ،تی مختلفی که او برای زیر پا گذاشتن قانون به آنها تکیه کرد. و در نهایت، نه مردم آمریکا.»

گرگ باراک استاد بازنشسته جرم شناسی و عدالت کیفری در دانشگاه میشیگان شرقی، یکی از بنیانگذاران مجله یقه سفید و جرایم شرکتی، و نویسنده جرم شناسی درباره ترامپ (2022) که در حال حاضر مشغول نوشتن دنباله است، جرم انگاری رئیس جمهور سابق: مورد دونالد ترامپ و مبارزه گمشده برای دموکراسی جدید.


منبع: https://thecrimereport.org/2023/04/04/a-criminal-case-fifty-years-in-the-making/