با توجه به اینکه شرکتهای فناوری حقوقی از همه گونهها به سرعت در حال حرکت به سمت توسعه محصولاتی هستند که نسل جدیدی از هوش مصنوعی مولد را با ChatGPT ،یب میکنند، ورود یکی از غولهای تحقیقاتی حقوقی به معارضه زمان بر بود.
امروز LexisNexis راه اندازی را اعلام می کند Lexis+ AI، محصول جدیدی است که از مدلهای زبان بزرگ (LLM) از جمله GPT-4 برای پاسخ به سؤالات تحقیقات حقوقی، خلاصه ، مسائل حقوقی، و تولید پیشنویس اسناد مانند نامههای تقاضا یا ایمیلهای مشتری استفاده میکند.
Lexis+ AI “ابزاری است که گردش کار قانونی را تغییر می دهد.” جف فایفرمدیر محصول LexisNexis در کانادا، ایرلند، بریت،ا و ایالات متحده، دیروز طی یک پیش نمایش برای اعضای رسانه گفت. راه حل ما برای استفاده از جدیدترین فناوری هوش مصنوعی مولد با بینش های قابل اعتماد LexisNexis طراحی شده است.
در همین حال، غول تحقیقات حقوقی دیگر، تامسون رویترز، مالک Westlaw، گفت این هفته این شرکت قصد دارد سالانه 100 میلیون دلار در زمینه هوش مصنوعی سرمایهگذاری کند و از نیمه دوم سال جاری شروع به استفاده از هوش مصنوعی مولد در محصولات شاخص خود خواهد کرد.
در حال حاضر، LexisNexis در دسترس بودن Lexis+ AI را به گروهی از شرکتهای Am Law 50 محدود میکند که در یک پیشنمایش تجاری شرکت خواهند کرد. آنها شامل بیکر مکنزی، رید اسمیت و فولی و لاردنر هستند. فایفر گفت: احتمالاً در اوا، تابستان امسال در دسترس خواهد بود.
او گفت: “ما معتقدیم که مشتریان ما به ما خواهند گفت که چه زم، آماده عرضه تجاری گسترده تر است.”
LexisNexis همچنین یک “برنامه AI Insider” ارائه می دهد که توسط آن سایر متخصصان حقوقی می توانند برای دسترسی زودهنگام به اطلاعات محصول، پیش نمایش های مخفیانه، وبینارهای اختصاصی، میزگردهای زنده و نظرسنجی های بینش ثبت نام کنند.
هنگامی که Lexis+ AI به صورت تجاری در دسترس قرار گرفت، به ،وان یک محصول مستقل فروخته می شود، نه به ،وان بخشی از اشتراک هر محصول دیگر LexisNexis. فایفر جزئیات قیمت را ارائه نکرد.
در جریان نشست خبری دیروز، فایفر تاکید کرد که هوش مصنوعی برای LexisNexis چیز جدیدی نیست – که سابقه استفاده از هوش مصنوعی در محصولات خود برای کمک به بینش و بهینه سازی نتایج دارد. به ،وان نمونه، او به محصولاتی مانند Lexis Answers، Lexis Brief Analysis و Lexis Fact & Issue Finder اشاره کرد.
اما در حالی که همه این محصولات از هوش مصنوعی است،اجکننده استفاده میکنند – هوش مصنوعی که به است،اج یا یافتن نتایج مرتبط از درون مجموعهای از دادهها کمک میکند، هوش مصنوعی Lexis+ از هوش مصنوعی مولد برای ایجاد محتوای جدید از دادههای موجود استفاده میکند.
جستجو، خلاصه ،، پیش نویس
در حال حاضر، سه مورد اصلی استفاده از Lexis+ AI عبارتند از جستجوی محاورهای، خلاصهسازی و پیشنویس.
رابط هوش مصنوعی Lexis+ برای هر،ی که از ChatGPT استفاده کرده است آشنا به نظر می رسد، با یک فضای در سمت چپ برای ورود و دیدن درخواست ها یا سوالاتی که وارد کرده اید و مرکز صفحه نمایش “مکالمه” درخواست های شما و پاسخ های آن را نشان می دهد. همچنین پیوندهایی در امتداد سمت چپ افراطی به منابع استاندارد Lexis+ برای تحقیقات حقوقی، تجزیه و تحلیل مختصر، تجزیه و تحلیل دعاوی حقوقی، راهنمایی عملی و اخبار حقوقی وجود دارد.
اگرچه به اعضای رسانه ها فرصتی برای آزمایش محصول داده نشد، فایفر با پرسیدن سوالی در مورد مح،ه دوره های زم، دعوی قضایی بر اساس قانون نیویورک نشان داد. Lexis+ AI بهسرعت پاسخی را همراه با پیوندهای استنادی تعبیهشده برای قو،ن مرتبط، نظرات پروندهها و محتوای راهنمای عملی ارائه کرد.
کاربر میتواند با کلیک ، روی هر موردی که به محتوای منبع منتقل شود، آن مقامات زیربنایی را کشف کند. حتی زم، که کاربر محتوای منبع را کاوش میکند، یک دستیار هوش مصنوعی Lexis+ در صفحه قابل مشاهده است و برای هر سؤال حقوقی در دسترس کاربر است.
فایفر سپس از Lexis+ AI خواست تا یک نامه توقف و توقف به شخص ثالثی که علائم تجاری متعلق به اپل را نقض می کند، پیش نویس کند. مجدداً، این ابزار به سرعت پرس و جو را تجزیه می کند و نامه را پیش نویس می کند، و مجدداً، پیوندهای تعبیه شده به محتوای مرتبط، از جمله راهنمایی عملی در مورد تهیه پیش نویس نامه های توقف و توقف، ارائه می دهد.
فایفر با نشان دادن ماهیت محاوره ای تعامل بین کاربر و هوش مصنوعی Lexis+، از آن خواست تا نامه توقف و توقف را تهاجمی تر کند. به سرعت پیشنویس جدیدی با لحن تهاجمیتر و خواستههای تهاجمیتر ایجاد کرد. فایفر سپس از آن خواست تا تغییراتی را که برای تهاجمیتر ، نامه ایجاد کرده است نشان دهد و به سرعت خلاصهای از تغییرات ایجاد شده را ارائه کرد.
فایفر توضیح داد: «کاربر میتواند در یک گفتگوی مستمر با سرویس شرکت کند. بنابراین اگر پاسخی که ایجاد میشود دقیقاً در نقطهنظر نباشد، کاربر میتواند سؤال را اصلاح کند و بهگونهای که مدل ما تفسیر میکند، توضیح بخواهد و سپس دوباره در پاسخ بعدی شفافسازی را ارائه دهد.»
اجتناب از توهم
یک سوال کلیدی برای هر محصول مولد هوش مصنوعی در قانون این است که آیا این محصول مستعد توهم است یا خیر – ارائه پاسخ هایی که از پارچه کامل ساخته شده است.
فایفر گفت که خطر توهم با هوش مصنوعی Lexis+ بسیار کم است زیرا محتوای قابل اعتماد و معتبر را مستقیماً از LexisNexis استفاده می کند.
هوش مصنوعی Lexis+ در ارائه دقیقترین پاسخها به پرسشهای حقوقی برتر است، زیرا از محتوای معتبر جه، LexisNexis در طول توسعهاش، همانطور که مشتریان انتظار دارند، استفاده میکند. یکپارچهسازی فناوری جستجوی اختصاصی با مدل ما به ما امکان میدهد پاسخهای مدل را بهبود بخشیم و محتوای قابل اعتماد Lexis+ را ادغام کنیم.»
او گفت که LexisNexis برای ارزیابی و اصلاح دقت و کیفیت پاسخهای Lexis+ AI با مشتریان کار خواهد کرد. وی افزود، با این حال، در برخی موارد استفاده، از جمله برای تهیه پیش نویس، ،وجی تنها یک نقطه شروع است، نه یک سند تولید نهایی. هنوز باید توسط یک وکیل یا متخصص حقوقی بررسی شود و ویرایش و متن، با مشتری و موضوع مورد نظر تنظیم شود.
همچنین، او گفت، کارشناسان حقوقی انس، همیشه در جریان هستند تا به بهبود مستمر عملکرد مدل هوش مصنوعی کمک کنند.
LLM های متعدد
فایفر گفت که Lexis+ AI از هیچ LLM واحدی استفاده نمیکند، بلکه از میان مدلهای پیشرو که بر اساس آنها LexisNexis بهترین عملکرد را برای یک کار مشخص کرده است، انتخاب میکند. LexisNexis دریافته است که مدل ها بسته به مورد استفاده، عملکردشان به طور قابل توجهی متفاوت است.
منحصر به فرد رویکرد ما این است که ما در واقع چندین مدل را در راه حل خود به کار می بریم. آزمایشات ما تأیید کرده است که مدلهای مختلف در سناریوهای مورد استفاده متفاوت بهتر عمل میکنند.»
فایفر گفت که این محصول با تاکید بر حفظ حریم خصوصی و امنیت توسعه یافته است، به طوری که هر گونه فعالیت و تعامل کاربر به طور کامل برای آن کاربر خصوصی است.
فایفر گفت: «هوش مصنوعی مولد ما یک مدل خصوصی است که با اشخاص ثالث به اشتراک گذاشته نمی شود. “این بدان م،ی است که جلسات کاربر همیشه امن است.”
علاوه بر این، او گفت، استقرار هوش مصنوعی Lexis+ توسط این هدایت می شود اصول هوش مصنوعی مسئول از RELX، شرکت مادر LexisNexis.
LLMهایی که Lexis+ AI استفاده میکند منحصراً بر اساس محتوایی است که LexisNexis مالک آن است یا منافع اختصاصی در آن دارد. به گفته فایفر، به مرور زمان، LexisNexis با مشارکت با ارائهدهندگان محتوای شخص ثالث به دنبال گسترش اطلاعاتی است که استفاده میکند.
منبع: https://www.lawnext.com/2023/05/lexisnexis-enters-the-generative-ai-fray-with-limited-release-of-new-lexis-ai-using-gpt-and-other-llms.html