آیا رئیس جمهور می تواند از زندان خدمت کند؟ شاید بفهمیم | مایکل سی دورف | حکم


شگفت آور و با وجود – در واقع شاید تا حدی به خاطر اینکه-خود کیفرخواست اخیر به اتهام جنایت جعل سوابق تجاری، دونالد ترامپ نامزد اصلی نامزدی جمهوری خواهان برای ریاست جمهوری در سال 2024 است. ممکن است خیلی چیزها از هم اکنون تا انتخابات مقدماتی سال آینده تغییر کند، اما کیفرخواست، احتمال کیفرخواست در مورد سه دسته اتهام دیگر و تسلط ترامپ بر پایگاه حزبش، همگی به این احتمال اشاره دارد که او می تواند در زمان زندان به ،وان رئیس جمهور انتخاب شود.

آن وقت چه اتفاقی می افتد؟ همانطور که در زیر توضیح می‌دهم، بهترین خواندن قانون اساسی باعث می‌شود که او در حبس به ،وان رئیس‌جمهور صلاحیت نداشته باشد، اما در هر سناریوی قابل قبولی که در آن ترامپ در سال 2025 به دفتر بیضی بازگردد، تنها بازیگر، که مجاز به اعلام عدم صلاحیت او هستند بسیار بعید است. برای انجام این کار. بنابراین، ما با این احتمال واقعی مواجه هستیم که ترامپ بخشی یا تمام دوره ریاست جمهوری را در زندان سپری کند.

هزینه های جاری و احتمالی

همه 34 مورد کیفرخواست کانتی نیویورک علیه ترامپ ناشی از توصیف عمدی نادرست او از پرداخت های خنثی به استورمی دنی،، کارن مک دوگال و دربان دینو ساجودین است. هر شمارش نشان دهنده نقض آن است یک قانون نیویورک که یک جنایت ک، E را تعریف می کند. یک شرط دیگر قانون نیویورک حدا،ر مدت حبس را برای چنین جرایمی چهار سال تعیین می کند. از آنجایی که محاکمه ترامپ قرار است در سال آینده آغاز شود، محکومیت حداقل به دو اتهام و پس از آن احکام متوالی منجر به حبس او بسیار بیشتر از پایان دوره بعدی ریاست جمهوری در سال 2029 خواهد شد.

با این حال، این فوق العاده بعید است. با توجه به اینکه هر یک از اتهامات در کیفرخواست از یک طرح مش، ناشی می شود، قاضی احتمالاً مجازات های همزمان را نیز صادر می کند. علاوه بر این، حتی محکومیت در تمام موارد احتمالاً به هیچ وجه منجر به حبس نخواهد شد. مجازات حبس برای مجرمی که برای اولین بار مجرم است، برای جنایات غیرخشونت آمیز ک، E (پایین ترین سطح) غیرعادی است. بر این اساس، اگرچه محکومیت به جنایت نیویورک لکه‌ای بر شخصیت ترامپ (از قبل بسیار لکه‌دار) خواهد بود، اما به احتمال زیاد منجر به گذراندن دوران محکومیت او در زندان نمی‌شود.

ترامپ با خطر قانونی بیشتری از سه تحقیق جنایی فعال دیگر مواجه است. اول، هیئت منصفه بزرگ در شهرستان فولتون، جورجیا، می‌تواند (و احتمالاً به زودی) او را به خاطر تلاش‌هایش برای تحت فشار قرار دادن مقامات ایالتی برای لغو نتیجه انتخابات 2020 متهم کند – که معروف‌ترین آن زم، بود که ترامپ از براد رافنس‌پرگر، وزیر امور خارجه درخواست کرد تا آرای کافی را بیابد. برای تغییر نتیجه دوم، تحقیقات بازپرس ویژه جک اسمیت در مورد نقش ترامپ در طرح گسترده تر برای برهم زدن انتخابات و قیام 6 ژانویه می تواند منجر به کیفرخواست شود – شاید به زودی، با توجه به فشار زم، هر دو طرف. مورد تا حدودی همپوش، گرجستان و نزدیک شدن به انتخابات سوم، تحقیقات جداگانه اسمیت در مورد برکناری ظاهرا عمدی ترامپ و امتناع اولیه از بازگرداندن اسناد طبقه بندی شده نیز می تواند منجر به کیفرخواست شود.

ما هنوز دقیقاً نمی د،م که چه جنایاتی مبنای کیفرخواست در گرجستان یا دو پرونده فدرال، در صورت وجود، خواهد بود. بسته به اتهامات، زمان و حکم، حداقل احتمال وجود دارد که ترامپ در روز تحلیف در زندان باشد: 20 ژانویه 2025. اگر او دوباره رئیس جمهور شود، چه اتفاقی می افتد؟

دلایل قانون اساسی برای عدم صلاحیت

اصل دوم قانون اساسی شرایط ریاست جمهوری را مشخص می کند. فرد باید “شهروند طبیعی متولد شده”، حداقل 35 سال، و حداقل 14 سال مقیم ایالات متحده باشد. که در پاول در مقابل مک کورمک، دیوان عالی حکم داد که مجلس نمایندگان نمی تواند صلاحیت هایی را برای اعضای خود فراتر از موارد ذکر شده در ماده یک اضافه کند. به نظر می رسد که همین منطق در مورد شرایط ریاست جمهوری نیز صدق می کند. بنابراین، حتی اگر می‌توان امیدوار بود که رای‌دهندگان «مجرم بودن هنوز تحت مجازات» را یک ا،ام عملی برای ریاست جمهوری بدانند، اما اینطور نیست.

با این وجود، سه ماده اضافی قانون اساسی ممکن است مرتبط باشد. اولاً، حداقل برخی از اتهاماتی که ترامپ با آن روبه‌رو است را می‌توان «جرایم سنگین و جنایات» به م،ای ماده دوم، بخش 4 قانون اساسی تلقی کرد، بنابراین استیضاح توسط مجلس و برکناری توسط سنا را تضمین می‌کند. دوم، اگر ترامپ در روز تحلیف واقعاً در زندان باشد، این واقعیت می‌تواند او را «نتوان از انجام اختیارات و وظایف دفترش» به م،ای متمم بیست و پنجم کند. سوم، بسته به ماهیت و نحوه اتهامات مطرح شده توسط اسمیت، بخش 3 از اصلاحیه چهاردهم می‌تواند ترامپ را به دلیل «قبلاً سوگند خورده» برای تصدی هر منصب فدرال، از جمله ریاست‌جمهوری، ناتوان کند. . . برای حمایت از قانون اساسی» اما پس از آن «درگیر شورش یا شورش» شده است.

با این حال، هر یک از این مسیرها برای رد صلاحیت ترامپ جنایتکار با موانع اساسی روبرو است. برکناری نه بر اساس بند استیضاح ماده دوم و نه بر اساس اصلاحیه بیست و پنجم، خود به خود اجرا نمی شود. در هر سناریوی واقع بینانه ای که در آن ترامپ دوباره رئیس جمهور شود، حداقل یک سوم (و به احتمال زیاد بخش بزرگتری) از سناتورها جمهوریخواه خواهند بود. همانطور که دو بار اول استیضاح ترامپ را دیدیم، بدون در نظر گرفتن شواهد، سناتورهای جمهوری خواه به تبرئه او رای خواهند داد تا اطمینان حاصل شود که وی در سمت خود باقی می ماند. در همین حال، حتی برای آغاز برکناری ترامپ از طریق متمم بیست و پنجم، نیاز به همکاری معاون رئیس جمهور و ا،ریت کابینه وی است. با توجه به گرایش معاملاتی ترامپ و غریزه حفظ خود، او مطمئناً وعده وفاداری را از معاون خود و نامزدهای کابینه به ،وان بهای مناصب آنها خواهد گرفت.

رد صلاحیت از مقام به دلیل شورش یا شورش طبق بخش 3 اصلاحیه چهاردهم نیز یک ماده خوداجرای نیست، اما برای وارد شدن به کار نیازی به رضایت مقامات منتخب متحد ترامپ ندارد. قوه قضائیه یافته های مربوطه را انجام می دهد. محکومیت به اتهام شورش (یا معادل آن) می‌تواند مست،م عدم صلاحیت خودکار برای ترامپ باشد.

حفره عفو؟

با این حال بخش 3 اصلاحیه چهاردهم یک گلوله جادویی نیست. اگر ترامپ دوباره رئیس جمهور شود، ممکن است سعی کند خودش را ببخشد. در مورد 1871 از ایالات متحده علیه کلاین، دادگاه عالی حکم داد که ،ی که عفو ریاست جمهوری دریافت کرده است نمی تواند به دلیل شرکت در طرف کنفدراسیون در جنگ داخلی بی وفا تلقی شود. این پرونده به جای صلاحیت برای تصدی پست تحت اصلاحیه چهاردهم، شامل واگذاری اموال بود، اما با این وجود نشان می دهد که عفو می تواند به ،وان وسیله ای برای از بین بردن لکه شورش مؤثر باشد.

آیا رئیس جمهور می تواند خود را عفو کند؟ همانطور که در ستونی در سال 2017 اشاره کردم، اگرچه قانون اساسی احتمالاً برای جلوگیری از عفو خود بهتر خوانده می شود، اما شک کافی در مورد این موضوع وجود دارد که ترامپ ممکن است این کار را انجام دهد. علاوه بر این، با حمایت کنگره مطیع تحت کنترل جمهوری خواهان، اجتناب از ممنوعیت احتمالی خودبخشی نسبتاً ساده است. ترامپ ممکن است استعفا دهد و دفتر ریاست جمهوری را خالی بگذارد. معاون او – اجازه دهید او را مارجوری بنامیم – پس از آن رئیس جمهور می شود. مارجوری سپس ترامپ را عفو کرد و همچنین او را به ،وان معاون رئیس‌جمهوری خود معرفی کرد که کنگره آن را تایید کرد. در آن زمان، مارجوری از ریاست جمهوری استعفا می دهد، ترامپ دوباره رئیس جمهور می شود، او مارجوری را به ،وان معاون خود معرفی می کند و کنگره این انتخاب را تایید می کند.

مطمئناً در صورت محکومیت ترامپ به شورش، ترفند عفو صندلی های موسیقی کارساز نخواهد بود. مقدم است انتخابات. در آن مرحله، او (یا به عبارت دقیق‌تر، انتخاب‌کنندگان به او تعهد داده بودند) می‌توانست از رأی‌دهی دور بماند. با این حال، با توجه به مدیریت ایالتی در انتخابات، او ممکن است در ایالت هایی که برای پیروزی در کالج الکترال نیاز به پیروزی دارد، در رای گیری باقی بماند. بنابراین، حتی محکومیت به شورش قبل از انتخابات ممکن است برای جلوگیری از روی کار آمدن ترامپ کافی نباشد. و اگر قرار بود رئیس‌جمهور شود، در آن مرحله، می‌توانست حکم زندان خود را با عفو خود یا با عفو معاون رئیس‌جمهور و طرح صندلی‌های موزیکال که در بالا ذکر شد، پاک کند.

با این حال، محدودیت های دیگر آن هر چه که باشد، قدرت عفو فقط در مورد آن اعمال می شود فدرال جنایات اگر ترامپ در 20 ژانویه 2025 در زندان ایالتی باشد (به احتمال بسیار بیشتر در گرجستان تا نیویورک) اما قرار است مراسم تحلیف او نیز برگزار شود، نه او و نه معاونش نمی توانند او را عفو کنند و در نتیجه او را آزاد کنند. بله، او ممکن است از طریق استیضاح یا اصلاحیه بیست و پنجم برکنار شود، اما، همانطور که در بالا ذکر شد، کنگره و کابینه او بعید به نظر می رسد که به این فرآیندها استناد کنند.

از این رو، هر چند دیوانه کننده به نظر می رسد، به نظر می رسد که شانسی واقعی وجود دارد که ترامپ در حین گذراندن حکم زندان در گرجستان، رئیس جمهور شود.


منبع: https://verdict.justia.com/2023/04/12/can-a-president-serve-from-prison-we-might-find-out