استرس ناشی از کمبود نیروی انسانی، شرکت‌های متوسط ​​را آزار می‌دهد، یافته‌های نظرسنجی، اما متخصصان تسکین را در فناوری مشاهده می‌کنند


یک نظرسنجی امروز از وکلا، حقوقدانان و متخصصان پشتیب، اداری در موسسات حقوقی متوسط ​​نشان می‌دهد که تقریباً سه چهارم از آنها در سال گذشته احساس استرس، فرسودگی شغلی یا بی‌حوصلگی داشته‌اند و کمبود نیروی کار یکی از دلایل اصلی است، به طوری که 92 درصد شرکت‌های خود را اعلام کرده‌اند. تحت تأثیر کمبود نیروی انس، یا منابع قرار گرفته اند.

از میان وکلا و حقوقدان، که به این نظرسنجی پاسخ دادند، بیشترین منبع استرس آنها کمبود نیروی کار و تقاضای مشتریان است. برای کارکنان پشتیب، اداری، بزرگترین منبع استرس مسائل تیمی یا فرهنگی و عدم حمایت مدیریت است.

اما حتی با وجود اینکه بسیاری از این متخصصان حقوقی احساس استرس می‌کنند، ا،راً موافقند که فناوری می‌تواند به شرکت‌های آنها کمک کند تا سازگار شوند و برای رضایت مشتریان شرکت‌هایشان حیاتی است.

و علیرغم استرس، تقریباً همه متخصصان در شرکت های متوسط ​​(99.6٪) می گویند که حداقل برخی از جنبه های کار خود را دوست دارند.

اینها از جمله یافته های افتتاحیه است گزارش اولویت های شرکت حقوقی متوسط، بر اساس نظرسنجی انجام شده در دسامبر از 242 متخصص حقوقی و اداری که در شرکت های حقوقی متوسط ​​کار می کنند. این نظرسنجی به سفارش اکشن استپ، شرکتی که نرم افزار مدیریت قانون را برای شرکت های متوسط ​​ارائه می دهد و توسط شرکت تحقیقات بازار فناوری انجام می شود تحقیق ابعادی.


در فهرست راهنمای فناوری حقوقی LawNext درباره Actionstep بیشتر بیاموزید.


از میان متخصص، که به این نظرسنجی پاسخ دادند، 50 درصد در شرکت هایی با 20-100 کارمند، 40 درصد در شرکت های 10-20 کارمند و 10 درصد در شرکت هایی با بیش از 100 کارمند بودند.

این نظرسنجی شامل کارکنان حقوقی، به م،ای وکلا و حقوقدانان، و کارکنان اداری، که شامل مدیران اجرایی، مدیران شرکت، فناوری اطلاعات، امور مالی، عملیات، منابع انس، و سایر کارکردهای پشتیب، می‌شد.

اولویت های موسسه حقوقی

این نظرسنجی با پرسیدن از متخصصان حقوقی آغاز شد که آنها می‌دانستند اولویت‌های اصلی شرکت‌هایشان برای سال 2023 چیست. پاسخ‌های آنها نشان داد که در صدر فهرست، درآمد رو به رشد، مدیریت هزینه‌ها، و جذب و حفظ استعدادها قرار دارند.

اولویت های دیگر عبارتند از بهبود رضایت مشتری، تحول دیجیتال و فناوری، و مشارکت جامعه و مسئولیت اجتماعی.

رضایت شغلی

با توجه به رضایت شغلی خود، تقریباً هر حرفه ای که به این نظرسنجی پاسخ داد گزارش داد که جنبه های کار در یک شرکت را دوست دارد. هنگامی که به طور دقیق تر از آنها پرسیده شد که در مورد شغل خود چه چیزی را دوست دارند، بیشترین پاسخ (55٪) این بود که دوست دارند بدانند که در حال حل مشکلات مردم هستند.

از طرف دیگر، آنچه که متخصصان حقوقی در مورد شغل خود بیش از همه دوست ندارند، انجام وظایف اداری است که آنها را از کارهای ماهرتر منحرف می کند.

جالب توجه است، متخصصان حقوقی در شرکت‌هایی که انتظارات خدمات مشتری را مستند کرده‌اند، به احتمال زیاد در مشاغل خود راضی می‌شوند، که نشان‌دهنده ارتباط بین مستندسازی انتظارات مشتری و رضایت کارکنان است.

سطوح بالای استرس

این نظرسنجی نشان داد که استرس مشکلی است که شرکت های حقوقی متوسط ​​را آزار می دهد. در واقع، تقریباً سه چهارم متخصصان حقوقی (72٪) گفتند که در سال گذشته استرس، احساس فرسودگی یا غرق شدن در کار را تجربه کرده اند.

با این حال، متخصصان شرکت های حقوقی که بیش از یک چهارم زمان خود از راه دور کار می ،د کمتر احتمال داشت استرس و فرسودگی شغلی را گزارش کنند. این نظرسنجی نشان داد که 55٪ از متخصصان شرکت های حقوقی در این دسته کار از راه دور قرار می گیرند و تنها 64٪ از آنها احساس استرس و فرسودگی می کنند، در حالی که 82٪ از کارمندان به ندرت از راه دور کار می کنند.

هنگامی که در مورد علل خاص استرس و فرسودگی شغلی پرسیده شد، شایع ترین علل کمبود نیروی انس، و کمبود منابع و مطالبات مراجعین بود.

سومین علت شایع همان چیزی بود که اغلب به ،وان “خستگی پلت فرم” توصیف می شود – برنامه ها، ابزارها یا برنامه های زیادی برای مدیریت موثر.

در میان کارکنان اداری، کمبود نیرو به طرق مختلف استرس را تشدید کرده است، از جمله:

  • افرادی که باید چندین نقش را پوشش دهند.
  • خطاها یا وظایفی که از بین می روند.
  • مجبور بودن ساعات بیشتری کار کنید
  • ناتو، در اجرای تغییرات یا نوآوری ها.
  • مجبور به رد ، کار

این نظرسنجی نشان داد که یکی دیگر از دلایل استرس، گذراندن زمان برای کارهای غیرقابل پرداخت است که رایج ترین آنها بازاریابی و توسعه ،ب و کار است و به دنبال آن نیاز به وارد ، داده ها در چندین سیستم است.

بیش از نیمی از متخصصان شرکت های حقوقی احساس می کنند که زمان نامتن،ی را صرف کارهای غیرقابل پرداخت می کنند.

حتی در شرایطی که متخصصان شرکت های حقوقی احساس استرس می کنند، تقریباً همه ایده های روشنی در مورد اقداماتی که شرکت آنها می تواند برای کاهش استرس انجام دهد، دارند. اینها از ارائه ابزارهای فناوری بهتر گرفته تا تنظیم فرآیندهای واضح برای پیگیری، تا ارائه مربی و راهنمایی بهتر را شامل می شود.

یکی دیگر از دلایل استرس، مشتریان ناراضی است و این نظرسنجی نشان می‌دهد که کمبود نیروی کار مستقیماً با ایجاد اشتباهات، ارتباطات ضعیف، ضرب‌الاجل‌های از دست رفته و گردش‌های کاری ناسازگار به نارضایتی مشتری کمک می‌کند.

نقش های مختلف، نیازهای متفاوت

این نظرسنجی نشان می‌دهد که اگرچه کارکنان حقوقی و اداری استرس و فرسودگی شغلی را گزارش می‌کنند، اما هیچ رویکرد ی،، برای رفع نیازهای آنها وجود ندارد. عوامل مختلفی به استرس آنها کمک می کند و راه حل های مختلف می تواند به کاهش استرس آنها کمک کند.

این نظرسنجی نشان می‌دهد: «کارکنان حقوقی بیشتر احتمال دارد بگویند که تحت تأثیر کمبود نیرو یا کمبود منابع (54 درصد در مقابل 35 درصد) و تقاضا یا فشار مشتریان (52 درصد در مقابل 34 درصد) نسبت به نقش‌های پشتیب، اداری هستند. برع،، نقش‌های اداری به احتمال زیاد می‌گویند که تحت تأثیر مسائل مربوط به فرهنگ تیم یا شرکت هستند (42٪ در مقابل 27٪)، نداشتن فرآیندهای واضح برای پیگیری (34٪ در مقابل 26٪) و عدم پشتیب،. از رهبری (29٪ در مقابل 21٪) در مقایسه با همتایان خود در نقش های قانونی.”

حتی زم، که صحبت از علاقه یا بدشانسی آنها در مورد کار در یک شرکت می شود، کارکنان حقوقی و اداری دیدگاه های متفاوتی دارند. برای کارمندان حقوقی و اداری، چیزی که بیشتر دوست دارند این است که بدانند به مردم در حل مشکلات کمک می کنند، اما در حالی که 69٪ از کارکنان حقوقی این را می گویند، تنها 44٪ از کارکنان اداری این کار را انجام می دهند.

از طرف دیگر، هر دو گروه موافقند که آنچه که آنها بیش از همه دوست ندارند انجام وظایف اداری است که آنها را از کارهای ماهرتر منحرف می کند، اما در حالی که 50٪ از کارکنان حقوقی به این موضوع اشاره می کنند، تنها 29٪ از کارکنان اداری این کار را انجام می دهند.

کارکنان حقوقی و اداری نیز دیدگاه‌های متفاوتی در مورد اولویت‌های تجاری اصلی شرکت‌های خود دارند. بیشتر متخصصان حقوقی (55%) نسبت به کارکنان اداری (40%)، افزایش درآمد را اولویت اصلی می دانند، در حالی که تعداد بیشتری از کارکنان اداری (37%) مدیریت هزینه انجام تجارت را نسبت به کارکنان حقوقی (33%) اولویت اصلی می دانند. .

فناوری می تواند کمک کند

اگر کمبود نیرو و کمبود منابع مشکل است، جای تعجب نیست که فناوری بخشی از راه حل باشد. در واقع، 91 درصد از پاسخ دهندگان با این جمله موافق بودند که “فناوری شرکت حقوقی عالی برای رضایت مشتری ضروری است.”

به طور خاص، 70٪ از پاسخ دهندگان گفتند که فناوری برای کیفیت کار حقوقی شرکت بسیار مهم است و تقریباً تعداد مشابهی نیز گفتند که برای سودآوری شرکت بسیار مهم است.

این نظرسنجی بینش هایی را در مورد اینکه چگونه استفاده از فناوری در سه سال گذشته تغییر کرده است و همچنین حوزه هایی که متخصصان فناوری بیشتر دوست دارند شرکت هایشان در آن سرمایه گذاری بیشتری داشته باشند، ارائه می دهد.

پاسخ دهندگان در پاسخ به سوالی در مورد برجسته ترین تغییرات فناوری در کارهای روزمره آنها در سه سال گذشته گفتند:

  • آنها بیشتر در جلسات آنلاین شرکت می کنند.
  • اسناد به طور فزاینده ای دیجیتالی می شوند.
  • وظایف به جای کاغذ از طریق ابزارهای آنلاین مدیریت می شوند.

آنها در پاسخ به این سوال که بیشتر می خواهند شرکت هایشان در چه زمینه هایی از فناوری سرمایه گذاری کنند، فهرست ،د:

  • اتوماسیون و مدیریت اسناد.
  • اتوماسیون فرآیندهای قانونی
  • مدیریت صورتحساب و وصول.

این نظرسنجی نشان می‌دهد که همه این‌ها باعث شده است که ا،ر شرکت‌ها سرمایه‌گذاری بیشتری در فناوری داشته باشند. 60 درصد از شرکت ها در سال گذشته سرمایه گذاری سنگین تری در فناوری انجام دادند، در حالی که 18 درصد کمتر در فناوری سرمایه گذاری ،د.

انگیزه شرکت‌ها برای سرمایه‌گذاری در فناوری چیست؟ بزرگترین عامل دسترسی به فایل های مشتری از هر جایی بود. عوامل دیگر عبارتند از:

  • خودکارسازی فرآیندهای اداری دستی
  • کیفیت کار ثابت.
  • کاهش هزینه های کلی.
  • ادغام داده ها در یک سیستم
  • امنیت داده ها.

تقریباً همه شرکت های حقوقی موافق هستند که مشتریان شرکت آنها از قابلیت های آنلاین اضافی بهره مند می شوند. گفته می‌شود، تقریباً همه شرکت‌ها در حال حاضر نوعی قابلیت‌های آنلاین را ارائه می‌دهند، که رایج‌ترین آن‌ها پرداخت‌های آنلاین است و پس از امضای اسناد و پورتال‌های مشتری.

وقتی از آنها پرسیده شد که چه قابلیت‌های اضافی برای مشتریان مفید است که شرکت‌هایشان در حال حاضر ارائه نمی‌دهند، متداول‌ترین پاسخ به‌روزرس، یا یادآوری خودکار بود و پس از آن پورتال‌های مشتری، تنظیم قرار ملاقات و پیام‌های متنی دوطرفه بود.

ا،ریت قریب به اتفاق موافق هستند که اگر مشتریان بتوانند کارهای بیشتری را به صورت آنلاین انجام دهند و شرکت ها را قادر به انجام کارهای بیشتر و کارآمدتر کنند، می توانند ،ب و کار خود را افزایش دهند.

پیشنهادات برای شرکت های حقوقی

موسسات حقوقی می توانند از این یافته ها چه درس هایی بگیرند؟ نویسندگان این نظرسنجی چهار نکته کلیدی را پیشنهاد می کنند:

  • فناوری می‌تواند کمک کند، اما شرکت‌های حقوقی باید ا،یستم‌های فناوری خود را ارزیابی کنند تا سیستم‌های از هم گسیخته را حذف کنند و برنامه‌ها را در یک پلتفرم منسجم مبتنی بر ابر یکپارچه کنند.
  • اتوماسیون گردش کار می تواند به کاهش زمان صرف شده برای وظایف کمک کند، به ویژه در زمینه هایی مانند ایجاد سند، مسیریابی، تقویم، صورتحساب و مدیریت موضوع.
  • انعطاف پذیری در اجازه دادن به کار از راه دور می تواند تأثیر مثبتی بر روحیه و بهره وری کارکنان داشته باشد.
  • شرکت‌ها باید خود را آماده رشد و تکامل کنند و فناوری عاملی کلیدی در ایجاد آن است.

گزارش کامل حاوی جزئیات بسیار بیشتری از آنچه من در اینجا گزارش کرده ام است. گزارش کامل را می تو،د از اینجا دانلود کنید: گزارش اولویت های شرکت حقوقی متوسط ​​2023.


منبع: https://www.lawnext.com/2023/02/stress-due-to-unders،ing-plagues-midsized-firms-survey-finds-but-professionals-see-relief-in-tech.html