دعوای حشیش: اهمیت دادرسی وجود دارد


ما مرتباً دعاوی حقوقی را در وبلاگ پوشش می دهیم، اما امروز قصد داریم نحوه آماده شدن برای دعوای حشیش را که ممکن است پیش بیاید یا نباشد، پوشش می دهیم. و در حالی که وجود سیستم‌های مؤثر همیشه مهم است، زم، که مشتریان ما متوجه شوند که فرآیند کشف در سیستم قضایی آمریکا چقدر دخیل است، اهمیت بیشتری پیدا می‌کند. اگر به درستی اجرا شود، رسیدگی من، به دعوی می تواند باعث صرفه جویی در هزینه ها و دردسرهای زیادی شود – برای مشتریان ما و برای ما.

تعقیب دعوی قضایی چیست؟

زم، که دعوی طرح می شود یا – حتی به طور منطقی پیش بینی می شود – قو،ن آیین دادرسی مدنی در دادگاه های فدرال و ایالتی، باری را برای حفظ همه سوابق و اطلاعات مرتبط بالقوه تحمیل می کند. به ،وان مثال، قانون فدرال آیین دادرسی مدنی (“FRCP”) 37(e) ارائه می دهد:

(ه) عدم حفظ اطلاعات الکترونیکی ذخیره شده. اگر اطلاعات ذخیره شده الکترونیکی که باید در پیش‌بینی یا اجرای دعوا حفظ می‌شد، از بین برود، زیرا یکی از طرفین اقدامات معقولی برای حفظ آن انجام نداده است، و نمی‌توان آن‌ها را از طریق کشف اضافی بازیابی یا جایگزین کرد، دادگاه:

(1) به محض مشاهده آسیب به طرف دیگر از از دست دادن اطلاعات، می تواند اقداماتی را بیش از حد لازم برای درمان این تعصب دستور دهد. یا

(2) تنها پس از اینکه متوجه شد طرف به قصد محروم ، طرف دیگر از استفاده از اطلاعات در دعوا عمل کرده است، می‌تواند:

(الف) فرض کنید که اطلاعات از دست رفته برای طرف نامطلوب بوده است.

(ب) به هیئت منصفه دستور دهد که ممکن است یا باید فرض کند که اطلاعات برای طرف نامطلوب بوده است. یا

(ج) اقدام را رد کند یا یک حکم غیرقانونی وارد کند.»

اساساً، دعوای قضایی به همه و متولیان اصلی اسناد و سوابق آنها توجه می کند که باید محدوده خاصی از اطلاعات حفظ شود (و بعداً در فرآیند کشف جمع آوری و تولید شود). و همانطور که FRCP 37(e) روشن می کند، اگر این کار به درستی انجام نشود (یا بدتر از آن، اگر عمدا انجام نشود)، می تواند عواقب شدیدی داشته باشد: این عواقب شامل ا،اج (اگر شما شاکی هستید) یا پیش فرض است. قضاوت (اگر شما متهم هستید).

نحوه اجرای یک دعوای قضایی خوب

اول، مهم است که دامنه یا جهان آنچه باید در هر مناقشه تجاری در حال رشد حشیش حفظ شود، شناسایی شود. فراتر از اختلاف / موضوع یا ادعاها / دفاعیات خاص فکر کنید. آنچه ممکن است “مرتبط” تلقی شود، می تواند در زمینه کشف بسیار گسترده باشد.

دوم، شناسایی و اجرای پروتکل‌ها برای هر چیزی که ممکن است آن رکوردها را در خود جای دهد. در حالی که این قبلاً به م،ای کابینت پرونده‌ها بود، اما اکنون معمولاً به م،ای ایمیل‌ها، اسناد، صفحات گسترده و غیره است. آیا به کارمندان تلفن های شرکت داده می شود؟ مهم است که فراتر از ایمیل ها و اسناد فکر کنید زیرا به احتمال زیاد، کشف به همه آن نیاز دارد.

در نهایت، به طور منظم پیگیری کنید تا اطمینان حاصل شود که همه کارکنان تا زم، که لازم است به شکایت حقوقی پایبند هستند. گاهی اوقات تعیین نظارت به افراد کلیدی که می توانند بررسی کنند که سیستم ها به صورت فصلی یا سالانه کار می کنند، منطقی است.

نتیجه

رسیدگی به دعاوی می تواند فرآیندهای خسته کننده ای باشد، بنابراین بهتر است به این موضوع رسیدگی کنید. به طور معمول، هیچ چیز بیشتر از موکلی که به شواهد خود رسیدگی نمی کند – چه شواهدی که باید داشته باشد اما نداشته باشد، چه شواهدی که تکه تکه در یک دوره زم، طول، پیدا می کند، باعث تاخیر و استرس در یک دعوا نمی شود. زیرا مشتری یا اطلاعات به هم ریخته است.

و برای خوانندگان فعال ما، هرگز زود نیست که یک طرح کلی تهیه کنیم که بتواند اطمینان حاصل کند که یک دعوای قضایی می تواند به طور موثر در آینده آماده شود. شناسایی محل ذخیره داده‌ها در سیستم‌های فعال، اطمینان از اینکه نسخه‌های پشتیبان به طور منظم تولید می‌شوند، و ایجاد چک‌لیست‌های ،وج برای زم، که کارکنان شرکت را ، می‌کنند، می‌تواند اطمینان حاصل کند که همه داده‌های مرتبط حفظ و در دسترس هستند.


منبع: https://harrisbricken.com/cannalawblog/cannabis-litigation-the-importance-of-litigation-،lds/